Carrefour România și Asociația InspirAction anunță lansarea programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”
● Programul
reprezintă o evoluție organică a
succesului înregistrat de proiectul educațional „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri
sănătoase şi mese delicioase” în cei 2 ani de activitate;
● Acesta înglobează, de asemenea, și esența
programului emblematic Plata cu PET,
lansat de Carrefour România în urma cu 5 ani, cu scopul de a promova
obiceiurile de consum responsabile și prietenoase cu mediul înconjurător, care
începând cu anul trecut a asigurat tranziția către Sistemul de Garanție-Returnare;
●
Sesiunile educaționale despre echilibrul dintre corp, suflet, minte
și natură sunt completate cu teme de economie
circulară;
● Şcolile de stat participante pot beneficia de premii constând în modalități pasive pentru eficientizarea energetică, care permit investiții proprii ale economiilor realizate în alte programe educaționale pentru sănătatea tinerelor generații.
Bucureşti, 20 decembrie 2023. Carrefour România și Asociația InspirAction anunță evoluția
proiectului „Gust pentru Sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese
delicioase”, lansat în 2022, în programul educațional „Gesturi mici pentru practici mari“. Faptele
bune se răspândesc ușor sub egida unei cauze semnificative, printr-o mecanică
simplă, menită să promoveze teme stringente de actualitate: fiecare gest, oricât de mic, se cumulează cu alte
gesturi mici și contribuie la un impact considerabil
în cadrul comunităților. Într-un final, acestea se întorc către cei de la care
au pornit prin conștientizarea că schimbările pozitive și durabile pot fi
realizate și printr-o serie de fapte mărunte,
în care implicarea fiecăruia dintre noi contează. Această inițiativă
presupune:
● extinderea sesiunilor educaționale despre echilibrul dintre trup - suflet - minte și
natură prin adăugarea de teme de economie circulară, pentru a întări mesajul
transmis elevilor că sănătatea umană și starea mediului sunt profund
interconectate;
● generarea implicării cadrelor didactice, a copiilor şi a familiilor acestora,
precum şi a comunităților din care fac parte într-o competiție de reciclare în urma căreia şcolile participante pot
câştiga instalarea de panouri solare;
● generarea de economii în bugetele şcolilor câştigătoare, pe care acestea le pot
folosi în alte programe de educație.
Carrefour România și Asociația InspirAction
lansează proiectul pilot, în urma căruia 4 unități de învățământ din București
și Ilfov vor fi echipate cu sisteme performante de panouri fotovoltaice. Parte
din economia astfel provenită din minimizarea facturilor de energie electrică
va fi întoarsă în proiecte de educație pe teme actuale, cum ar fi educația
alimentară, importanța dezvoltării unor obiceiuri sănătoase, sustenabilitate și
economie circulară. Pe baza rezultatelor proiectului pilot, precum şi în funcție
de interesul pe care acesta îl va trezi în cadrul comunităților implicate,
organizatorii îşi propun să extindă proiectul la nivel național.
„În urma succesului primei ediții a
proiectului Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese
delicioase, a implicării pline de entuziasm deopotrivă a profesorilor şi a
elevilor în cea de-a doua ediție a programului, aflată în plină desfășurare,
dar având în vedere şi contextul actual în care acțiunile concrete pentru
limitarea schimbărilor climatice sunt vitale, am decis evoluția acestei
inițiative într-un program educațional şi mai complex, Gesturi mici pentru
practici mari. Obiectivul esențial al programului rămâne educația pentru
sănătate a tinerelor generații, acesta fiind amplificat de generarea în şcolile
participante a posibilității de investiții proprii suplimentare în programe
educaționale, prin acordarea de premii constând în modalități pasive pentru
eficientizarea energetică”, a declarat Alina
Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
Premiile
vor fi acordate în urma unei competiții care va consta în activități practice
de reciclare, iar colectarea materialelor reciclabile va fi realizată prin intermediul
aparatelor speciale din magazinele Carrefour România, parte a Sistemului de
Garanție-Returnare (SGR). Activitatea va fi propusă în principal profesorilor,
elevilor și familiilor acestora, dar va fi deschisă oricărei persoane
interesate să participe. Gestul reciclării va putea fi donat către oricare
dintre instituțiile de învățământ participante. Școlile vor acumula puncte prin
reciclarea materialelor, iar primele patru școli cu cele mai multe puncte vor
fi premiate cu echipamente de eficientizare energetică.
„Suntem entuziasmați să
extindem portofoliul sesiunilor noastre educaționale prin adăugarea de teme de
economie circulară, pentru a inspira și a împuternici tinerii să devină agenți
activi ai schimbării sustenabile. Prin această inițiativă, dorim să cultivăm o
conștientizare profundă despre importanța resurselor noastre planetare și să
încurajăm o mentalitate de 'gândire globală, acțiune locală'.” a declarat Simona Paraschiv,
Președinte, Asociația InspirAction.
Etapele ediției pilot a programului „Gesturi mici pentru practici mari" sunt
următoarele:
✔ înscrierea
şcolilor, prin completarea formularului
de înscriere de aici: (20 decembrie 2023
– 19 ianuarie 2024); se pot înscrie școli primare și gimnaziale din zona
București – Ilfov care îndeplinesc condițiile de eligibilitate din regulamentul
programului;
✔ competiția
de reciclare (20 ianuarie - 25 februarie 2024); în această perioadă, tot ce trebuie să facă
orice persoană care doreşte să susțină o şcoală este să recicleze recipiente de
plastic, aluminiu, sticlă cu simbolul SGR , la echipamentele de reciclare automatizate din cadrul hipermarketurilor
Carrefour din Bucureşti şi Ilfov şi să trimită o fotografie a bonului primit, prin WhatsApp, la numărul 0791.396.406, menționând numele şcolii pe care o susține (fiecare
ambalaj reciclat reprezintă un punct pentru şcoala susținută);
✔ anunțarea
şcolilor câştigătoare (1
martie 2024);
✔ echiparea
școlilor câștigătoare (martie 2024).
Regulamentul complet al programului „Gesturi mici pentru practici
mari", Ediția I, poate fi accesat aici:
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de
a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le
oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a
caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping
cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect
de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor România Hypermarche SA, Carrefour
ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top
trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top
certificat pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la
susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de
stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93%
din România, iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători
locali și ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru
furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și
inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate:
Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în
România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și
Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă
cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune
de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot
face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice:
Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco
Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Asociația InspirAction
Asociația InspirAction contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți și desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor. Până în prezent, InspirAction a dezvoltat peste 20 de proiecte care au ajuns la mai mult de 11.000 de elevi din școli și licee din toată țara.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.