Termene si conditii
TERMENI ȘI CONDIȚII APLICABILE UTILIZĂRII PLATFORMELOR CARREFOUR ROMÂNIA
1 PREVEDERI GENERALE
Site-ul www.carrefour.ro („Website-ul”) și Aplicația ”Carrefour” (”Aplicația”) sunt proprietatea Carrefour Romania S.A. (“Societatea”) cu sediul social în str. Gara Herăstrau, nr. 4C, Green Court Bucharest, Clădirea B, etajele 4-7, sector 2, București, înmatriculată la Registrul Comerțului sub nr. J40/7766/2007, Cod Unic de Înregistrare 11588780, denumită pe parcursul acestor Termeni și Condiții, “Carrefour”.
Aplicația este destinată utilizării în cadrul magazinelor gestionate de grupul Carrefour, incluzând Hipermarketuri, magazine de tip Market și magazine de tip Express, care sunt recunoscute la casele de marcat ca fiind parte din rețeaua Carrefour. Aceasta servește și pentru achiziționarea întregii game de produse vândute de Carrefour, acoperind diverse categorii, precum igiena casei, igienă personală, textile, bricolaj, amenajarea casei, articole și hrană pentru bebeluși, produse alimentare și non-alimentare de bază, precum și hrană și produsele de îngrijire pentru animale de companie, alături de produsele electrice și electronice. Termenii și Condițiile (T&C) vizează întreaga gamă de produse și servicii promovate și oferite spre vânzare atât pe Website-ul Carrefour, cât și în cadrul Aplicației. De menționat este că în oferta Carrefour sunt incluse și produse ecologice, cu certificare de la ECOCERT SRL (un organism de inspecție și certificare aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cod RO-ECO-007). Produsele și serviciile promovate și oferite spre vânzare pe Website/Aplicație vor fi denumite pe parcursul acestor Termeni și Condiții „Produsele”.
1.1 Utilizatorul platformelor (Website și Aplicație)
Cele doua platforme pot fi folosite de orice Client Carrefour care îndeplinește următoarele condiții: (i) este o persoană fizică, în vârstă de cel puțin 18 ani, cu capacitate de exercițiu deplină,
(ii) orice reprezentant al unei persoane juridice înmatriculate și funcționând în conformitate cu legile din România, acționând în numele și pe seama persoanei juridice,
(iii) orice persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, liber profesionişti, persoane fizice care desfăşoară activităţi în mod independent, asocieri şi alte entităţi cu sau fără personalitate juridică care accesează, comandă sau achiziționează Produse prin intermediul Website ului sau care descarcă și utilizează funcțiile și opțiunile oferite de către Carrefour prin intermediul Aplicației, denumit pe parcursul acestor Termeni și Condiții ”Client”.
1.2 Aria de aplicare a Termenilor și Condițiilor
Termenii și Condițiile definesc atât condițiile de utilizare a Website-ului/Aplicației (respectiv a tuturor funcțiilor și opțiunilor pe care Aplicația le oferă Clienților), în calitatea acestora de platforme de
cumpărături, precum și condițiile contractuale ce guvernează relația dintre Carrefour și Clienții săi care achiziționează Produse prin intermediul platformei www.carrefour.ro cat și prin intermediul Aplicației, în vederea îmbunătățirii oricărei experiențe a Clientului cu privire la serviciile oferite, inclusiv în cadrul magazinelor Carrefour cu privire la care funcțiile și opțiunile Aplicației sunt disponibile.
Funcțiile Aplicației destinate a fi utilizate în magazinele gestionate de grupul Carrefour România pot fi folosite în Hipermarketuri, magazinele de tip Market și magazinele de tip Express care sunt semnalate la casele de marcat ca făcând parte din rețeaua Carrefour. Lista magazinelor gestionate de grupul Carrefour Romania poate fi consultată prin accesarea următorului link: https://www.carrefour.ro/magazine/?servicii=13 (”Magazinele Carrefour implicate”). Vă rugăm să aveți în vedere faptul că unele dintre funcțiile și opțiunile oferite prin Aplicație nu sunt disponibile în toate Magazinele Carrefour implicate. Prezentele Termeni și Condiții vă vor indica în cele ce urmează, în cazul unei disponibilități limitate a uneia dintre funcțiile/opțiunile Aplicației, care sunt magazinele gestionate de grupul Carrefour România în care acea funcție/opțiune este disponibilă. În ceea ce privește funcția de platformă de cumpărături, Termenii și Condițiile definesc și condițiile contractuale ce guvernează relația dintre Carrefour și Clienți, în situația în care Clientul achiziționează Produse de la Carrefour Produse din secțiunea „Carrefour”.
Prin acceptarea Termenilor și Condițiilor, Clientul este de acord că: (i) în cazul în care Clientul este o persoană fizică, acționează în nume propriu și nu reprezintă nicio altă persoană, iar dacă este reprezentantul unei persoane juridice, acționează în limitele împuternicirii ce i-a fost acordată; (ii) Clientul va furniza informații corecte, complete și precise în vederea utilizării Aplicației/Website-ului și se obligă să nu introducă în Aplicație sau pe Website informații/conținut/materiale care încalcă drepturile de proprietate intelectuală sau industrială sau orice alte drepturi ale terților; (iii) Clientul nu va utiliza Aplicația/Website-ul pentru a reproduce, duplica, copia, vinde, revinde, distribui, publica sau exploata, în niciun scop comercial, software-ul, conținutul, ofertele, produsele sau serviciile furnizate de către Carrefour sau obținute prin intermediul Aplicației/Website-ului fără să obțină consimțământul expres, prealabil și scris al Carrefour. Această restricție include orice încercare de a încorpora orice informație disponibilă în Aplicație/Website în orice altă aplicație mobilă sau în orice alt material electronic sau tipărit, produs sau serviciu; (iv) Clientul nu va utiliza Aplicația/Website-ul în niciun mod care ar putea să afecteze în mod negativ disponibilitatea resurselor sale sau utilizarea sa de către alți Clienți sau în orice mod care ar putea defecta, dezactiva, supraîncărca sau deteriora serverele sau rețelele Carrefour sau ale unor terțe persoane; și că (v) Clientul nu va utiliza Aplicația/Website-ul în orice scop care este ilegal sau interzis prin aceste Termeni și Condiții sau prin alte politici relevante.
1.3 Acceptarea Termenilor și Condițiilor
Prin accesarea și utilizarea Website-ului cat si prin descărcarea și utilizarea Aplicației și a oricăreia dintre funcțiile oferite prin intermediul Aplicației, clientul ia cunoștință de și acceptă prezentele Termeni și Condiții, precum și celelalte politici relevante pentru Website și Aplicație, bifând căsuța ”Sunt de acord cu Termenii și Condițiile”. Pentru folosirea în bune condiții a Website-ului și Aplicației, Clientul are obligația de a citi cu atenție și de a respecta Termenii și Condițiile, precum și orice alte politici relevante ale platformelor, așa cum acestea sunt disponibile spre consultare în cadrul Website-ului si Aplicației sau vor fi notificate Clientului la un anumit moment.
Prin continuarea utilizării Website-ului sau a Aplicației după accesare, Clientul confirmă că a citit și a acceptat acești Termeni și condiții precum și orice alte politici relevante ale platformelor în totalitate și fără rezerve, îndeplinind condițiile stipulate în cuprinsul acestui document.
În cazul în care Clientul nu este de acord cu Termenii și Condițiile sau orice alte politici relevante ale platformelor, acesta va înceta imediat utilizarea platformelor.
1.4 Modificarea Termenilor și Condițiilor
Carrefour își rezervă dreptul de a modifica unilateral în orice moment Termenii și Condițiile aplicabile utilizării Aplicației, precum și orice alte politici relevante, Clientul urmând a fi înștiințat despre faptul operării unor modificări asupra Termenilor și Condițiilor la momentul primei accesări a Aplicației sau Website-ului, ulterior modificării Termenilor și Condițiilor de către Carrefour. Continuarea utilizării Website-ului sau Aplicației în orice fel, prin accesarea sau nu a oricărei funcții oferite prin intermediul Aplicației, inclusiv prin comandarea și achiziționarea de Produse, ulterior modificării Termenilor și Condițiilor reprezintă acceptul Clientului cu privire la modificările efectuate. Termenii și Condițiile modificate vor fi aplicate oricărei utilizări a Website-ului și Aplicației sau a oricăreia dintre funcțiile încorporate în aceasta începând cu ziua modificării acestora. Modificările aduse Termenilor și Condițiilor vor fi aplicate oricărei comenzi/tranzacții începând cu momentul în care acestea sunt încărcate pe Website-ul sau în Aplicația noastră.
Ultima actualizare a prezentelor Termeni și Condiții a fost efectuată în data de 26.07.2024.
1.5 Accesibilitatea Website-ului și a Aplicației
Website-ul este accesibil clienților 24 de ore din 24, 7 zile din 7 în afara cazurilor în care se efectuează operațiuni de mentenanță. Carrefour își rezervă dreptul de a întrerupe unilateral accesul la Website (integral sau parțial), în orice moment, cu notificarea imediată a utilizatorilor, prin mesaj afișat pe Website la momentul accesării. Carrefour nu poate fi ținut răspunzător față de Client și/sau față de terțe persoane pentru lipsa de funcționalitate sau pentru funcționarea neconformă a Website-ului.
Aplicația poate fi descărcată de pe oricare dintre platformele App Store sau Google Play. Aplicația poate fi descărcată și utilizată numai pe telefonul mobil și este compatibilă cu oricare dintre sistemele de operare Android și iOS. Carrefour nu va fi ținut răspunzător pentru dificultățile pe care un Client le poate întâmpina în legătură cu solicitarea și operațiunea de descărcare a Aplicației și care sunt imputabile operatorilor platformelor App Store sau Google Play, după caz.
Ulterior descărcării și instalării Aplicației de către Client, Aplicația va fi accesibilă Clientului, în limitele redate mai sus, 24 de ore din 24, 7 zile din 7, în afara cazurilor în care se efectuează operațiuni de mentenanță.
Carrefour își rezervă dreptul de a întrerupe unilateral accesul la Aplicație (integral sau parțial), în orice moment, cu notificarea imediată a Clienților, prin mesaj afișat în cadrul Aplicației la momentul accesării în timpul unei astfel de întreruperi.
Carrefour nu poate fi ținut răspunzător față de Client și/sau față de terțe persoane pentru lipsa de funcționalitate sau pentru funcționarea neconformă a Aplicației.
2 PRODUSELE COMERCIALIZATE ÎN CADRUL WEBSITE-ULUI SI APLICAȚIEI. REGULI SPECIFICE
2.1 Produsele comercializate de Carrefour
Carrefour este specializat în vânzarea întregii game de produse, acoperind diverse categorii, precum igiena casei, igienă personală, textile, bricolaj, amenajarea casei, articole și hrană pentru bebeluși, produse alimentare și non-alimentare de bază, hrană și produsele de îngrijire pentru animale de companie, alături de produsele electrice și electronice, produse ecologice, cu certificare de la ECOCERT SRL (un organism de inspecție și certificare aprobat de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, cod RO-ECO-007, atât pe Website-ul Carrefour.ro, cât și în cadrul Aplicației mobile, dar și în magazinele din toată țara).
2.2 Produsele cărora li se pot aplica condiții specifice de comercializare
2.2.1 Produsele resigilate
Produsele resigilate sunt acele produse funcționale care fie au fost testate, fie doar expuse pe raft anterior vânzării. Produsele resigilate sunt funcționale însă se comercializează la un preț mai mic față de produsele sigilate si vor fi semnalizate pe Website în mod corespunzător.
Perioada de garanție este specificată pentru fiecare produs resigilat. Eventuale daune ușoare ale produsului vor fi luate la cunoștință de către client în momentul achiziției produsului resigilat. Condițiile de utilizare, manipulare și transportare a unui produs resigilat sunt aceleași cu cele de la produsele sigilate și beneficiază de aceleași servicii.
Produsele resigilate nu beneficiază de eventualele promoții/oferte; de asemenea, există posibilitatea ca pachetul să nu conțină toate accesoriile originale, documentația, cd-uri cu drivere sau părți din ambalajul original.
Recomandăm verificarea imediat după recepție a acestor Produse.
Produsele resigilate beneficiază de aceleași termene de retur ca si celelalte produse, respectiv 30 de zile.
2.2.2 Produsele recondiționate
Produsele recondiționate s-au aflat în posesia unui alt client și au fost ulterior returnate și readuse în parametrii inițiali de funcționare. Produsele recondiționate pot avea semne slabe de uzură sau zgârieturi. Acest tip de produse se găsesc in categorii speciale marcate pe Website de exemplu: Telefoane Mobile Refurbished.
Perioada de garanție este specificata pentru fiecare produs reconditionat. Eventuale daune ușoare ale produsului vor fi luate la cunostinta de către client în momentul achizitiei produsului reconditionat. Condițiile de utilizare, manipulare si transportare a unui produs resigilat sunt aceleași cu cele de la produsele sigilate și beneficiază de aceleași servicii.
Produsele recondiționate nu beneficiază de eventualele promoții/oferte care însoțesc Produsele noi; de asemenea există posibilitatea ca pachetul să nu conțină toate accesoriile originale, documentația, cd-uri cu drivere sau părți din ambalajul original.
Recomandăm verificarea imediat după recepție a acestor Produse.
Produsele recondiționate beneficiază de aceleași termene de retur ca si celelalte produse, respectiv 30 de zile.
2.2.3 Produsele descărcabile
Produsele descărcabile sunt aplicații software sau fișiere care pot fi trimise Clientului prin intermediul internetului. Un produs decărcabil poate acționa și ca un pachet, conținând mai multe fișiere. Aceste fișiere pot avea preț adițional sau nu, iar Clientul poate alege pe care să le cumpere. Muzica sau produsele software sunt exemple foarte comune de produse descărcabile.
Pentru produsele descarcabile, clientul nu beneficiază de termenul de retur, ci doar de dreptul de retragere de 14 zile conform OUG nr. 34/2014.
3 UTILIZAREA WEBSITE-ULUI CARREFOUR.RO SI UTILIZAREA APLICAȚIEI. FUNCȚII ȘI OPȚIUNI PUSE LA DISPOZIȚIA CLIENTULUI
3.1 Crearea și editarea unui Cont de către Client în cadrul platformelor Carrefour
Pentru efectuarea de cumpărături prin intermediul site-ului Carrefour.ro și a aplicatiei mobile, Clientul trebuie în prealabil să își creeze un cont („Contul”) prin accesarea butonului aferent situat in partea dreapta sus a site-ului Carrefour.ro.
Pentru a avea acces la și a putea utiliza oricare dintre funcțiile și opțiunile Aplicației, Clientul își va crea un cont propriu de client în cadrul Aplicației (”Contul”). Excepție face funcția de Cataloage și Promoții care poate fi accesată fără crearea sau logarea într-un cont. De asemenea, Clientul va putea vizualiza toate Produsele din cadrul funcției “Platformă de cumpărături” fără crearea sau logarea într-un cont, fără a putea achiziționa Produse fără autentificare.
Pentru a-și putea crea Contul, Clientul trebuie să furnizeze următoarele informații: nume, prenume, număr de telefon și adresă de e-mail, prin care dorește să poarte corespondența cu Carrefour. Suplimentar furnizării informațiilor obligatorii prezentate anterior, Clientul trebuie să indice o parolă pe care o va utiliza ulterior la accesarea Contului de pe cele două platforme (”Parola”).
Pentru finalizarea creării contului este obligatorie confirmarea contului prin accesarea si validarea link-ului primit pe email și opțional confirmarea numărului de telefon.
Credentialele contului - numărul de telefon se poate modifica ulterior confirmării contului. Adresa de email asociată unui cont client nu se poate modifica ulterior creării contului.
Pentru confirmarea numărului de telefon se va trimite un cod unic de tip OTP (one time password) primit prin intermediul unui SMS pe numărul de telefon indicat precedent. Clientul trebuie să aibă acces la numărul de telefon cu pe care l-a înregistrat pentru a primi codul OTP și a-l introduce în Aplicație pentru validare.
În cazul în care Clientul introduce în mod eronat datele de autentificate de 5 (cinci) ori consecutiv, Contul Clientului în cadrul Website-ului sau al Aplicației se va bloca temporar pentru 30 de minute. Deblocarea Contului se va putea realiza direct din Website sau Aplicație de către Client, astfel:
Comenzile introduse de Clienții cărora le-a fost blocat Contul și nelivrate până la acel moment nu vor fi afectate de blocarea Contului. Orice informație privind aceste comenzi va putea fi obținuta de catre respectivii Clienti prin intermediul Serviciului de Relații cu Clienții.
Aplicația permite Clientului să-și recupereze parola prin meniul Intră în cont → Am uitat parola. În acest caz, Clientului îi este trimis un cod unic de tip OTP prin SMS la numărul de telefon înregistrat. După verificarea codului OTP, Clientul are posibilitatea de a-și alege o nouă parolă. Clientul este în întregime responsabil pentru menținerea securității și confidențialității contului și parolei și este responsabil pentru toate activitățile și conduita sa sau a oricărei alte persoane care acționează în cadrul Aplicației prin intermediul Contului. Clientul este de acord să notifice Carrefour imediat cu privire la orice suspiciune de utilizare neautorizată a Contului sau cu privire la orice suspiciune legată de o posibilă breșă de securitate. Carrefour sau reprezentanții săi nu vor fi responsabili pentru nicio pierdere sau prejudiciu, de orice fel, care ar putea surveni ca urmare a utilizării Contului de către o altă persoană, cu sau fără permisiunea Clientului. Clientul este răspunzător pentru orice pierderi cauzate Carrefour sau oricărei terțe părți ca urmare a utilizării Contului de către o altă persoană.
Parola nu va fi folosită pentru efectuarea de plăți. Parola va fi folosită doar în scopul înregistrării Clientului și creării unui Cont în cadrul Aplicației.
Clienții sunt obligați sa furnizeze date reale, exacte si complete așa cum este indicat și în formularul de înregistrare și să reînnoiască, ori de câte ori este necesar, datele de înregistrare pentru a fi reale, exacte și complete în orice moment. Reînnoirea datelor aferente Contului se realizează din meniul „Editează Profil” al Aplicației. În cazul furnizării de către Client a unor informații care nu sunt conforme cu realitatea, inexacte sau incomplete, Carrefour își rezervă dreptul de a suspenda sau desființa Contul și de a refuza toate încercările curente sau viitoare de folosire a serviciilor Site-ului, fără nicio despăgubire față de Client.
Clientul este responsabil pentru menținerea confidențialității datelor Contului său, în special a parolei si a datelor bancare asociate acestuia.
Aceste informații sunt necesare pentru gestionarea comenzilor și a relațiilor comerciale dintre Carrefour pe de o parte, si Client, pe de altă parte.
În cazul pierderii sau uitării parolei, aceasta poate fi regenerata accesând căsuța „Contul meu” și introducând adresa de e-mail, urmând ca procesul de resetare parolă sa fie transmis prin e-mail. Parola este strict confidențială.
Clientul este în întregime responsabil pentru menținerea securității și confidențialității Contului și parolei și este responsabil pentru toate activitățile și conduita sa sau a oricărei alte persoane care acționează Produse prin intermediul Contului. Clientul este de acord să notifice Carrefour imediat cu privire la orice suspiciune de utilizare neautorizată a Contului sau cu privire la orice suspiciune cu privire la o posibilă breșă de securitate. Carrefour sau reprezentanții nu vor fi responsabili pentru nicio pierdere sau prejudiciu, de orice fel, care ar putea surveni ca urmare a utilizării, de către o altă persoană, a Contului, cu sau fără permisiunea Clientului. Clientul este răspunzător pentru orice pierderi cauzate Carrefour sau oricărei terțe părți ca urmare a utilizării Contului de către o altă persoană.
Parola nu va fi folosită pentru efectuarea de plăti online. Parola va fi folosită doar în scopul înregistrării Clientului și creării unui Cont în vederea efectuării comenzilor online prin intermediul Site-ului.
Aceste condiții sunt necesar a fi îndeplinite și în cazul înregistrării participării Clienților la concursurile/promoțiile organizate și prezentate în cadrul Aplicației sau a Site-ului de către Carrefour, concursuri/promoții ce vor fi guvernate de regulamente distincte aferente fiecărei Campanii ce pot fi regăsite pe Site sau în Aplicație.
Clientul are posibilitatea de a opta pentru autentificare prin Facebook, Google sau Apple.
- Autentificare prin Facebook
Prin selectarea „conectează-te prin Facebook”, clientul este direcționat în platforma Facebook unde se va autentifica cu datele pentru contul de Facebook. Se vor urma pașii solicitați de către platforma Facebook pentru autentificare completă.
În urma autentificării prin intermediul Facebook, către Contul Carrefour se vor transmite următoarele date: Nume, Prenume, Adresa de email și poza de profil..
- Autentificare prin Google
Prin selectarea „conectează-te prin Google”, se va deschide ecranul pentru creare cont unde se vor completa automat nume, prenume și adresa de email care corespund contului Google.
- Autentificare prin Apple
Prin selectarea „conectează-te prin Apple”, se va deschide ecranul pentru creare cont unde se vor completa automat nume, prenume și adresa de email care corespund contului Apple. La prima autentificare a Clientului de pe un telefon mobil, Aplicația va solicita după introducerea datelor de acces (număr de telefon și Parola), un cod unic de tip OTP (one time password) primit prin intermediul unui SMS pe numărul de telefon indicat precedent.
Clientul trebuie să aibă acces la numărul de telefon cu care s-a înregistrat pentru a primi codul OTP și a-l introduce în Aplicație pentru a valida operațiunea de autentificare.
Clientul are posibilitatea de a opta pentru autentificarea în Aplicație cu amprentă/recunoaștere facială. Pentru activarea funcției de autentificare cu amprentă/recunoaștere facială, Clientul va accesa meniul „Editează Profil”. Prelucrarea acestor date se realizează de Aplicație folosind funcțiile sistemului de operare al echipamentului utilizatorilor. Aplicația nu salvează, accesează, modifică, transmite sau prelucrează în vreun alt fel amprentele utilizatorilor.
De asemenea, tot din meniul „Editează Profil”, Clientul își poate selecta o poză de profil. Prelucrarea acestor date se realizează de Aplicație doar în urma furnizării datelor de către utilizator, în urma acțiunii sale directe și explicite. Datele sunt prelucrate doar în scopul personalizării profilului utilizatorului.
Opțiunea de introducere a acestor date cât și datele introduse sunt sub directa responsabilitate a utilizatorului și trebuie să respecte legislația privind drepturile de autor și protecția datelor cu caracter personal.
În cazul furnizării de către Client a unor informații care nu sunt conforme cu realitatea, inexacte sau incomplete, Carrefour își rezervă dreptul de a suspenda sau șterge Contul și de a bloca toate încercările de utilizare a funcțiilor Aplicației, fără nicio despăgubire față de Client.
Aceste condiții sunt necesar a fi îndeplinite și în cazul înregistrării participării Clienților la concursurile/promoțiile organizate și prezentate în cadrul Aplicației de către Carrefour, concursuri/promoții ce vor fi guvernate de regulamente distincte.
În cazul nerespectării de către Client a Termenilor și Condițiilor sau a oricăror altor politici relevante pentru utilizarea Aplicației, Carrefour își rezervă dreptul de a șterge Contul Clientului, fără nicio despăgubire și fără acordarea unui preaviz sau a vreunei alte formalități, după înștiințarea Clientului printr-un e-mail/SMS, după caz.
În caz de fraudă sau încălcarea oricăror legi aplicabile din partea Clientului, ștergerea contului se va face fără preaviz, fără înștiințare, fără alte formalități și fără despăgubiri, Carrefour procedând exclusiv la informarea Clientului printr-un e-mail/SMS, după caz.
Clientul care dorește ștergerea Contului său are posibilitatea să efectueze această acțiune din secțiunea “Șterge Cont”, disponibilă în cadrul Contului din Website și Aplicație. Contul nu poate fi dezactivat între momentul plasării unei comenzi și livrarea acelei comenzi. Ștergerea contului reprezintă o acțiune ireversibilă. Cu toate acestea, este posibil ca anumite date cu caracter personal să fie păstrate (spre exemplu, pentru respectarea unei obligații legale), conform Politicii de Confidențialitate a Website-ului și Aplicației.
CARREFOUR ROMANIA S.A. poate lua toate măsurile și remediile necesare pentru preveni și sancționa orice conduită frauduloasă sau abuz în ceea ce privește respectarea prezentului document Termeni si Conditii, sau orice altă conduită ce poate afecta desfășurarea în bune condiții a activității și operațiunilor societății noastre, inclusiv limitarea dreptului de a achiziționa produsele ce fac obiectul diverselor campanii promoționale organizate de Societate.
3.2 Funcții și opțiuni oferite în cadrul Aplicației. Caracteristici și utilizare
În cadrul Aplicației, Clienții vor putea beneficia de următoarele funcții și opțiuni, în considerarea dispozițiilor prezentelor Termeni și Condiții, inclusiv dar fără a se limita la dispozițiile privind magazinele Carrefour în care aceste funcții și opțiuni sunt valabile.
4 PROGRAMUL DE LOIALITATE “ACT FOR GOOD”
4.1 Condițiile și procedura de înrolare în Program
Înrolarea în Program este gratuită și voluntară. Înrolarea se poate realiza prin intermediul aplicației Carrefour („Aplicația”) și/sau a website-ul www.carrefour.ro („Site-ul”).
În situația în care înrolarea în Program se realizează prin intermediul Site-ului, pentru a utiliza toate beneficiile Programului este necesara descărcarea și utilizarea Aplicatiei, disponibilă pentru orice tip de smartphone (Sistem de operare incepand de la Android 8.0.0).
În cazul Contului Act for Good Senior înrolarea în Program se poate realiza exclusiv în cadrul magazinelor fizice Carrefour (Carrefour Hipermarket, Carrefour Market, Carrefour Express) cu asistența reprezentanților Carrefour. Titularii Contului Act for Good Senior vor putea utiliza Cardul Act for Good Senior doar în magazinele fizice Carrefour (Carrefour Hipermarket, Carrefour Market, Carrefour Express). Pentru a accesa Beneficiile din cadrul Aplicației și/sau Site-ului, titularii Contului Act for Good Senior trebuie să se înroleze separat prin intermediul Site-ului/Aplicației, să descarce Aplicația, după caz și să finalizeze crearea unui nou cont de client (Standard sau Personalizat) diferit de Contul Act for Good Senior.
Pot deveni participanți la Program Clienții Societății („Clienții Participanți”) care:
(a) au calitatea de consumatori, respectiv sunt persoane fizice care acționează în scopuri în afara activităţii sale comerciale sau profesionale,
(b) au vârsta de peste 18 ani, respectiv de peste 60 de ani în cazul Contului Act for Good Senior și capacitate de exercițiu deplină; și
(c) au un singur cont de Client activ creat în Aplicație și/sau Site, sau, cel târziu la momentul înrolării în Program, își creează un singur cont de Client în condițiile prevăzute în T&C Generale (cu excepția Contului Act for Good Senior); și
(d) parcurg procedura de înrolare în Program conform pașilor și mecanismelor disponibile în Aplicație/Site, respectiv sub îndrumarea reprezentanților Carrefour în cazul Contului Act for Good Senior.
Detaliile privind programul de loialitate Act for Good sunt descrise în Termeni și condiții AFG, disponibil la înrolare în program.
5 FUNCȚIA “E-SHOP”
Funcția “E-shop” oferă Clienților posibilitatea de a achiziționa Produse nonalimentare, precum și o selecție de produse alimentare din categoria Băcănie & lichide de la Carrefour.
Funcționalitatea opțiunii “E-shop” este condiționată de o conexiune la Internet (WiFi sau date mobile) și permite utilizarea funcției de localizare de către Aplicație.
6 CARACTERISTICILE PRODUSELOR OFERITE SPRE COMERCIALIZARE (1)
Pe Site-ul www.Carrefour.ro și pe Aplicația mobilă se regăsesc Produse vandute de către Carrefour.
(2) Produsele oferite spre vânzare sunt însoțite de o descriere a acestora, permițând Clientului sa ia cunoștință de informațiile esențiale cu privire la caracteristicile Produselor înainte de a finaliza o comandă.
(3) Imaginile folosite pentru descrierea Produselor pe Site-ul Carrefour.ro și pe Aplicație nu reprezintă o obligație contractuală din partea Carrefour, acestea fiind utilizate exclusiv cu titlu de prezentare. Fotografiile produselor sunt cu caracter informativ, din acest motiv pot apărea diferențe față de realitate. Este posibil să apară erori de operare cu privire la specificațiile sau prețul produselor, însă aceste aspecte vor fi remediate în cel mai scurt timp posibil. Orice promoție prezentată pe site este valabilă în limita stocului disponibil.
(4) Informațiile despre Produs afișate pe Site-ul Carrefour.ro și pe Aplicație au doar scop informativ și nu sunt destinate să înlocuiască sfatul unor specialiști din diverse domenii (de exemplu, nutriție).
6.1 Disponibilitatea Produselor și valabilitatea ofertelor
Ofertele de Produse si prețurile afișate pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație sunt valabile atâta timp cât sunt vizibile pe cele doua platforme și în limita stocului disponibil. În cazul în care un anumit produs este indisponibil, acest aspect va fi afișat corespunzător pe Website si pe Aplicatie.
În cazul în care prețul produsului sau unele caracteristici ale acestuia au fost afișate in mod eronat pe Website-ul Carrefour.ro sau pe Aplicația mobilă, ne rezervăm dreptul de a anula livrarea respectivului produs și de a anunța clientul în cel mai scurt timp posibil despre această situație, aceasta discrepanta neatragand dupa sine nici o obligație contractuala a Website-ul Carrefour.ro sau Aplicației mobile. Ofertele disponibile pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație pot fi diferite de ofertele regăsite în magazinele fizice Carrefour.
Produsele și ofertele valabile vor fi semnalizate pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație prin prezența butonului „Adăugare în coș”, în dreptul acestora. Simplul fapt de a adăuga în coș Produse nu reprezintă validarea automată a comenzii si rezervarea produselor, existând posibilitatea ca între momentul adăugării
Produsului în coș, și momentul validării Comenzii de către Client, să se constate ca Produsul/Produsele sunt indisponibile, sau prețul acestora sa sufere modificari, Website-ul Carrefour.ro și Aplicația nefiind răspunzătore pentru aceasta.
În cazul în care ulterior adăugării în coș a unui Produs, acesta devine indisponibil, Clientul va fi informat în mod corespunzător.
Carrefour poate să ofere Clientului opțiuni de Produse similare, Produsului devenit indisponibil. Clientul poate să aleagă să adauge în coșul de cumpărături unul dintre Produsele similare prezentate de către Carrefour sau poate să refuze Produsele prezentate de către Carrefour.
Stocul produselor pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație se actualizează la intervale regulate.
6.2 Prețurile Produselor
Prețurile Produselor prezentate pe Site-ul Carrefour.ro și pe Aplicație sunt exprimate în RON și au toate taxele incluse, excluzând costul de livrare, taxa de greutate și garanția SGR, după caz, care sunt evidențiate separat.
Voucher-ul Livrare gratuită nu se aplică pentru taxa de greutate. Costurile de transport vor fi aduse la cunoștința Clientului înainte de momentul finalizării comenzii.Costul de livrare este, după cum urmează:
(1) 15 lei pentru comenzi având o valoare mai mica de 300 lei în cazul livrării standard;
(2) 0 lei pentru comenzi a căror valoare este de minim 300 lei lei în cazul livrării standard;
(3) 5 lei pentru comenzi a căror modalitate de plata este Numerar/Ramburs la livrare;
(4) 29.99 lei pentru comenzi cu livrare express pentru produsele semnalizate, exceptate fiind comenzile care conțin produse voluminoase după cum urmează:
∙ 34.99 lei livrare express pentru comenzile cu produse care fac parte din categoriile: Cuptoare incorporabile, Biciclete de munte, Biciclete copii, Mobilier de gradina (Banci, Canapele si fotolii, Mese, Scaune, Hamace, Sezlonguri, Umbrele, Pavilioane, Parasolare, Seturi de gradina, Lazi depozitare), Trambuline, Jucării de exterior, Acumulatori auto, Depozitare și casute de gradina, Corturi și căsuțe copii și
∙ 59.99 lei livrare express pentru comenzile care conțin produse voluminoase (categoriile Frigidere, Combine frigorifice, Side by Side, Congelatoare, Lazi si vitrine frigorifice, Masini de spalat rufe, Masini de spalat rufe cu uscator, Masini de uscat rufe, Masini de spalat vase, Aragazuri, Aparate de aer conditionat, Cosuri baschet, Rafturi depozitare, Mese de tenis, Mese de biliard sau Foosball).
(5) În cazul în care produsele fac parte din următoarele categorii, la valoarea comenzii prin livrare standard se va adaugă o taxă de greutate de:
∙ 44.9 lei pentru produsele care fac parte din categoriile: Frigidere, Combine frigorifice, Side by Side, Congelatoare, Lazi si vitrine frigorifice, Masini de spalat rufe, Masini de spalat rufe cu uscator, Masini de uscat rufe, Masini de spalat vase, Aragazuri, Aparate de aer conditionat, Cosuri baschet, Rafturi depozitare, Mese de tenis, Mese de biliard sau Foosball;
∙ 29.9 lei pentru produsele care fac parte din categoriile: Cuptoare incorporabile, Bicicletete de munte, Biciclete copii, Mobilier de gradina (Banci, Canapele si fotolii, Mese, Scaune, Hamace, Sezlonguri, Umbrele, Pavilioane, Parasolare, Seturi de gradina, Lazi depozitare), Trambuline, Jucarii de exterior, Acumulatori auto, Depozitare si casute de gradina, Corturi si casute copii;
∙ 24.9 lei pentru produsele care fac parte din categoriile: Scaune bucatarie, Biblioteci, Scaune birou, Birouri si comode computer, Masini de tuns/taiat iarba, Aspiratoare suflante si tocatoare gradina, Foarfeci electrice si ferastraie telescopice, Masa masaj, Aparate fitness, Anvelope, Piscine, Gratare, Unelte de gradina de mari dimensiuni;
∙ 14.9 ron pentru produsele care fac parte din categoriile: Televizoare SMART, Televizoare basic, Dezumidificatoare, Purificatoare de aer, Umidificatoare de aer, Ventilatoare, Deshidratoare, Friteuze, Gratare Electrice, Masini de facut paine, Masini de tocat, Mixere, Multicooker, Roboti de Bucatarie, Tocatoare electrice, Aspiratoare, Fiare de calcat, Statii de Calcat, Cafetiere si filtre de cafea, Espressoare, Fierbatoare, Prajitoare de paine, Rasnite de Cafea, Sandwich-Maker, Storcatoare, Hote, Plite electrice, Cuptoare cu microunde, Calorifer, Boiler, Centrala termica, Servicii de masa, Sera gradina.
(6) În cazul organizării de campanii speciale care implica taxa de transport, valoarea comenzii precum și valoarea taxei de transport se vor calcula conform mecanismelor campaniilor respective.
Preturile aplicabile sunt cele afișate pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație în momentul validării comenzii de către Client. Preturile includ T.V.A., iar toate modificările legale survenite cu privire la cuantumul acestei taxe se vor reflecta în prețul Produselor prezente pe Website-ul Carrefour.ro și pe Aplicație în momentul intrării în vigoare a actului normativ referitor la T.V.A.
6.3 Plasarea Comenzii și încheierea contractului de vânzare
În vederea efectuarii si înregistrării unei comenzi, Clientul trebuie sa urmeze instrucțiunile afisate pe Website-ul Carrefour.ro sau Aplicație in acest sens. În etapa de plasare a comenzii, Clientului i se va pune la dispoziție un recapitulativ al informațiilor legate de comandă: (lista produse comandate, cost produse, cost transport, reduceri/discounturi (dacă este cazul), discount/puncte AFG (dacă este cazul), total de plata, adresa de livrare selectată, tip de livrare selectat, adresa de facturare, modalitatea de plata), iar aceasta se plasează printr-un click pe butonul “Finalizează comandă”.
Comenzile nefinalizate prin apăsarea butonului ”Finalizează comanda” se considera neinregistrate. Simplul fapt de a adăuga Produse în coșul de cumpărături nu echivalează cu plasarea comenzii și nu creează nicio obligație pentru Carrefour de a proceda la validarea comenzii si livrarea Produselor.
În momentul plasării comenzii de către client, comanda are status „inregistrat”. Carrefour confirmă plasarea, respectiv înregistrarea comenzii printr-un e-mail automat trimis către Client, prin intermediul căruia i se vor comunica următoarele informații: lista cu articolele comandate, prețurile Produselor, tipul de livrare, adresa pentru livrare; costul de transport.
Carrefour poate solicita informații suplimentare despre comandă, inclusiv, dar fără limitare, cu privire la adresa la care să fie livrată comanda, în cazul în care informațiile furnizate inițial de către Client nu sunt suficiente pentru onorarea comenzii. În acest caz, comanda va fi validată și contractul de vânzare va fi considerat încheiat doar la data primirii noilor informații solicitate. În cazul nefurnizării de către Client a informațiilor suplimentare solicitate, contractul de vânzare nu va fi considerat ca fiind valabil încheiat, Carrefour, neavând obligația de a onora comanda respectivă.
Plasarea comenzii nu garantează automat și livrarea tuturor Produselor din comanda plasată, fiind necesar ca respectiva comanda sa fie validată de către Carrefour. Astfel, în cazul în care anumite Produse din comandă sunt indisponibile (insa, din eroare, acest aspect nu a fost afișat corespunzător pe Site sau în Aplicație), acest aspect fiind constatat între momentul plasării comenzii și momentul transmiterii e-mailului de confirmare care reprezintă acceptarea comenzii, Carrefour va notifica Clientul în acest sens, solicitând validarea comenzii fără Produsele indisponibile, prin transmiterea unui e-mail de confirmare a listei de Produse. În cazul nefurnizării de către Client a confirmării listei de Produse fără Produsele indisponibile, se considera ca acesta nu și-a exprimat acordul pentru modificarea, respectiv validarea comenzii, prin urmare contractul de vânzare cu privire la Produsele rămase în comandă și disponibile nu va fi considerat ca fiind valabil încheiat, Carrefour neavând obligația de a onora comanda respectivă.
O comanda deja anulata nu mai poate fi reactivata, fiind necesara plasarea unei noi comenzi pe Website-ul Carrefour.ro sau Aplicație, în vederea pregatirii și livrării.
Nu există o limită inferioară sau superioară de valoare a comenzilor ce pot fi plasate prin intermediul Website-ului Carrefour.ro. Cu toate acestea, în cazul in care Clientul alege sa plateasca în numerar valoarea totala a comenzii, respectiva valoare a comenzii nu va putea depăși plafoanele prevăzute în Legea nr. 70/2015 pentru întărirea disciplinei financiare privind operațiunile de încasări și plăți în numerar și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plată sau în orice alt act normativ aplicabil care reglementează astfel de plafoane.
Clientul are posibilitatea de a urmări statusul comenzilor sale de pe Website-ului Carrefour.ro. și Aplicație accesând rubrica „Contul meu”. Istoricul tranzacțiilor efectuate între Carrefour, pe de o parte, și Client, pe de altă parte, va putea fi consultat în orice moment pe Website-ului Carrefour.ro și Aplicație în rubrica ”Contul meu”.
6.4 Plata Produselor
Plata comenzilor realizate se poate efectua în următoarele modalități:
∙ Plata la livrare – în numerar, la primirea coletului
∙ Plata cu OP (ordin de plata)
∙ Plata cu card cadou Carrefour
∙ Plata online prin intermediul procesatorului de plati Netopia
∙ Plata online prin credit Smart by BT Direct
Toate sumele plătite de un Client online cu cardul sau prin ordin de plata pentru achiziția de Produse prin intermediul Website-uI Carrefour.ro sau Aplicației vor fi virate de furnizorul de servicii de procesare de plăti în contul Carrefour.
Toate tranzacțiile bancare de pe Website-uI Carrefour.ro sau pe Aplicație vor fi efectuate într-o manieră securizată, procesatorul de plăți fiind garantul acestei securități din punctul de vedere al efectuării plăților online și se obligă să protejeze toate datele și informațiile personale ce au legătură cu modalitățile de plată online.
În cazul plăților online cu cardul pentru achiziția de Produse prin intermediul Website-uIui Carrefour.ro sau Aplicației:
▪ procesarea este efectuata de procesatorul de plăți, Carrefour neavând nicio responsabilitate în acest sens;
▪ suma de plată pentru comanda va fi retrasa de pe card în momentul validării plății de către procesatorul de plăți;
▪ Termenul în care banca emitentă a cardului deblochează/creditează suma în Contul Clientului nu poate fi estimat/controlat de către Carrefour și poate diferi de la o bancă la alta și de la o comandă la alta;
▪ În cazul în care Clientul alege varianta plății la livrare (ramburs), plata se va face în momentul în care Produsele ajung la adresa de livrare;
▪ În cazul în care Clientul plătește cu cardul, procesarea este făcută de operatorul de plăți;
▪ În cazul în care Clientul plateste cu Ordin de plata, plata se finalizează în momentul în care banii intra în contul Carrefour;
▪ Clientul garantează Carrefour că utilizarea mijlocului de plată ales nu încalcă nicio lege aplicabilă. Carrefour își rezervă dreptul de a suspenda/anula orice comandă/livrare asupra căreia există suspiciuni cu privire la vreo acțiune ilegală sau frauduloasă privind modalitatea de plată;
▪ Carrefour își rezervă dreptul de a suspenda/anula toate comenzile/livrările în cazul refuzului efectuării plății de către instituțiile financiar-bancare (în cazul în care Clientul a ales să efectueze plata Produselor online sau prin ordin de plată), fără nicio despăgubire sau notificare față de Client;
▪ Toate informațiile introduse în vederea efectuării unei plăți online (numărul cardului, parola, data validității cardului) nu vor fi stocate pe serverele Carrefour, ci vor fi procesate exclusiv de către unitățile bancare emitente ale cardurilor;
▪ Factura fiscală aferentă unei comenzi online va fi emisă în format electronic si va fi primită și va putea fi descărcată și tipărită după cel mult 4 zile de la primirea comenzii. Bonul fiscal și/sau factura va fi emisă de către vânzătorul Produselor, Carrefour;
▪ În cazul în care un Produs comandat de către Client nu poate fi livrat de către Carrefour din motive independente de voința acestuia, Carrefour va informa Clientul în acest sens și va returna în contul Clientului contravaloarea produsului, în termen de maxim 14 zile de la data la care Vânzătorul a luat la cunoștință acest fapt.
6.4.1 Modalitati de plata distincte, după cum urmează:
(1) utilizând cardul de credit în rate fara dobanda după cum urmează:
▪ cardul Carrefour Direct
▪ Card Avantaj, primul card de credit în lei emis sub sigla MasterCard de către Credit Europe Bank
▪ Bonus Card, emis de Garanti BBVA
▪ Cardul Star BT, emis de Banca Transilvania
▪ cardul de cumpărături, de la Alpha Bank
▪ cardul de cumparaturi emis de ING Bank
(2) utilizând cardul de credit în rate cu dobanda după cum urmează:
▪ Credit online Smart by BT direct: plata in rate.
(3) utilizand cardul bancar de debit
(4) ramburs (numerar, la primirea coletului)
(5) plata cu OP (ordin de plata) pentru produsele vandute de Carrefour
Factura fiscală aferentă unei comenzi va fi emisă și transmisă în condițiile secțiunii 12 (Funcția ”Factură Fiscală”).
6.5 Livrarea Produsului
Clientul are posibilitatea de a opta între următoarele metode de livrare a Produselor: Livrarea produselor achizitionate de pe site-ul www.carrefour.ro sau Aplicație va avea loc:
▪ în termen de 24-72 h sau 3-5 zile lucrătoare, informație disponibilă pe pagina de produs. Pot interveni situații independente de noi iar livrarea poate dura până la 7 zile lucrătoare, in intervalul 09:00 - 17:00 (Luni-Vineri) in cazuri exceptionale.
▪ în termen de 12-24 h prin intermediul opțiunii „Livrare Express”, informație disponibilă pe pagina de produs si selectata de catre client in momentul plasării comenzii. Comenzile cu „Livrare Express” se livrează în aceeași zi pentru comenzile plasate in intervalul orar 00:01-12:00 sau a doua zi pana in ora 12:00 pentru comenzile plasate in intervalul orar 12:01-24:00. *Serviciul este momentan disponibil doar pentru București, livrarea Express nu se efectuează duminica, serviciul este disponibil pentru comenzile plasate în intervalul duminica după ora 12:00 - sambata pana in ora 12:00.
Clientul se obligă să fie prezent la recepționarea comenzii la adresa indicată în comandă.
În cazul în care Clientul nu este disponibil să recepționeze personal comanda, acesta va desemna o altă persoană în locul său.
Clientul are obligația de a verifica corectitudinea informațiilor furnizate cu privire la adresa de livrare anterior validării comenzii (strada, numărul străzii, blocul/clădirea, numărul, etajul, codul interfonului, codul poștal). În cazul apariției unor erori la introducerea acestor informații, Carrefour nu va fi făcut responsabil pentru imposibilitatea livrării comenzii, livrarea cu întârziere a comenzii sau pentru orice alte consecințe.
Produsele vândute de Carrefour sunt livrate la adresa indicata de Client, pe teritoriul României și este asigurată de către Carrefour, prin partenerii contractuali - prestatori de servicii de curierat - denumiți „Curieri”.
La solicitarea Carrefour sau a Curierului, Clientul va face dovada identității sale, dacă este necesar, prin unul sau mai multe acte emise de autorități oficiale și va comunica numărul de comandă atribuit de către sistemul de vânzare.
În cazul în care Clientul se află în imposibilitatea recepționării comenzii în mod personal, comanda va fi livrată la adresa precizată doar unei persoane cu vârsta mai mare de 18 ani și doar în cazul comunicării către Curier a numărului comenzii.
Nicio cerere de livrare a unei comenzi nu va putea fi onorată dacă Clientul nu îndeplinește condițiile de mai sus. În cazul livrării la o locație aleasă de către Client, în situația în care Curierul nu poate avea acces în locația respectivă, Clientul trebuie să se asigure că poate recepționa această comandă.
Clientul sau persoana desemnată se obligă să verifice livrarea, starea Produselor și să semneze documentul de livrare prezentat de către Curier la livrarea Produselor comandate, la care este anexat și bonul fiscal ce conține toate informațiile despre Produsele livrate (cum ar fi denumire Produs, cantitate, preț).
Carrefour se angajează să răspundă tuturor cererilor și reclamațiilor in maxim 14 zile lucrătoare de la primirea acestora.
În ipoteza în care data și ora de livrare selectate de către Client nu vor putea fi respectate, Clientul va fi imediat informat prin toate mijloacele puse la dispoziție de către Client, respectiv prin intermediul poștei electronice sau SMS.
În caz de întârziere a livrării Produselor comandate, Carrefour sfătuiește Clientul să anunțe această întârziere contactând Serviciul Relații cu Clienții pentru a putea găsi soluția optimă în vederea livrării Produselor.
Pentru întârzieri la livrare mai mari de trei (3) zile lucrătoare, exceptând cazurile de forță majoră, astfel cum sunt definite în Termeni și Condiții sau imposibilitatea funcționării Website-uI Carrefour.ro sau Aplicației care nu a permis vizualizarea comenzii, Clientul este îndreptățit să ceară anularea comenzii printr-un e-mail transmis la adresa [email protected] sau la numărul de telefon al Serviciului de Relații cu Clienții 0800 0800 02.
Ulterior primirii coletului, Clientul trebuie să se asigure că Produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ așteptărilor sale. În caz contrar, Clientul poate să atenționeze serviciul Relații cu Clienții în termen de cel mult 30 de zile calendaristice, apelând numărul de telefon din secțiunea "Contact" sau prin email la adresa [email protected] pentru a remedia situația creată în cel mai scurt timp posibil.
Dacă produsele nu se prezinta conform asteptarilor sale, clientul are posibilitatea de a le returna în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii coletului, conform dispozițiilor prezentului document. Produsele returnate nu trebuie să fie deteriorate sau uzate şi trebuie să conțină toate etichetele, atât interioare cât și exterioare.
7 DREPTUL DE RETRAGERE
7.1 In cazul Produselor vandute de Site-ul Carrefour.ro sau Aplicatia Mobilă pentru comenzile online:
(a) Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs în termen de 30 zile calendaristice.
(b) Termenul de 30 zile calendaristice indicat la litera a) de mai sus începe sa curgă de la: (i) data în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate Produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același transport; (ii) data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care comanda este împărțită în mai multe colete care vor fi livrate separat;
7.2 Regula: Clientul trebuie să efectueze returul în contul său de client de pe Website-ul Carrefour.ro si să astepte ca produsele să fie ridicate de un curier de la domiciliul acestuia, fără costuri suplimentare pentru client. Costurile de transport vor fi suportate de Carrefour online.
Excepții: → Dacă clientul se prezinta la biroul Relatii Clienti din orice punct de lucru Hipermarket Carrefour cu produse achizitionate din online, Carrefour.ro sau Aplicația Mobilă, va fi indrumat să efectueze returul în contul său de client de pe Carrefour.ro si va fi instiintat că produsele vor fi ridicate de un curier de la domiciliul acestuia fără costuri suplimentare pentru client. Costurile de transport vor fi suportate de Carrefour.
→ Dacă clientul dorește să lase produsul sau produsele in magazin acestea pot fi preluate în baza unui proces verbal fără a i se returna clientului contravaloarea produselor, restituirea contravalorii produselor se va face după finalizarea procesului de retur în contul sau de client din Carrefour.ro.
7.3 În cazul în care Clientul solicită returnarea în cadrul termenului legal de retragere din Contract, trebuie să returneze și eventualele vouchere care au însoțit Produsul pe care dorește să-l returneze. În cazul în care clientul opteazã sã returneze Organizatorului produsele achiziţionate şi indicate pe bonul fiscal în baza căruia a primit cuponul de cumpãrãturi Carrefour, clientul este obligat să returneze şi cuponul primit, acesta fiind anulat din oficiu sau scăzută contravaloarea acestuia în cazul în care a fost utilizat. În cazul returului achitat parțial prin voucher, valoarea voucherului returnat se regaseste in detaliile comenzii, fără a se putea echivala în bani valoarea sa.
7.4 Rambursarea prețului
Rambursarea sumei de bani se face folosind aceeași modalitate de plată ca şi cea folosită pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de rambursare (art. 14 alin. (3) lit. c) din Ordonanță de urgență nr. 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri). Rambursarea prețului produsului se va face la prețul înscris pe documentul de vanzare aferent produsului returnat, indiferent de fluctuațiile de valoare ale acestuia.
Exceptie: Consumatorul este responsabil în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Dispozițiile art. 7.4.9 rămân aplicabile.
7.4.1 În cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, se aplica următoarele reguli: dacă prețul Produsului a fost achitat de către Client, acestuia i se va rambursa respectivul pret în 14 zile de la data la care Clientul informeaza Carrefour asupra deciziei sale de retragere din Contract, cu condiția ca returul sa fie permis de lege. Clientul nu va plăti niciun fel de comisioane în urma rambursării.
7.4.2 Rambursarea prețului produsului returnat se va face prin transfer bancar, într-un cont IBAN furnizat de client sau prin emiterea unui voucher de cumparaturi.
Dacă sumele datorate Clientului se rambursează prin virarea acestora în contul Clientului, Carrefour va vira în contul Clientului, în plus față de sumele pentru produsul/produsele returnate, și suma de 4 lei menită să acopere valoarea comisionului bancar de încasare perceput Clientului de către banca la care acesta din urma are deschis contul. Suma de 4 lei indicată mai sus a fost calculata prin raportare la valoarea unui comision mediu aplicabil pe piața.
7.4.3 Carrefour își rezervă dreptul de a amâna rambursarea sumei plătite până la recepționarea cantitativă și calitativă a produselor vândute sau expediate. Această rezerva nu se aplică în cazul în care produsele sunt ridicate de Carrefour de la Client.
7.4.4 Produsele marcate in formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate pe Website-ul Carrefour.ro la solicitarea returului. Dacă în coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, după verificarea pachetului de către curier, preluarea va fi refuzată. Banii se vor returna în contul clientului doar după ce produsele ce fac obiectul returului se vor analiza din punct de vedere cantitativ si calitativ si cererea de retur se va procesa de către persoanele abilitate. În cazul în care coletul de retur nu face obiectul cererii plasare de către client, acesta va fi returnat clientului, iar costurile expediției vor fi suportate de client.
7.5 Criterii de eligibilitate
Clientul are posibilitatea de a efectua retur pentru produsele care sunt eligibile conform criteriilor menționate mai jos, in termenul mentionat.
***Produs eligibil - se afla în aceeași stare în care a fost livrat (nu prezinta: zgarieturi, deteriorări, accesorii lipsă, ambalaj incomplet, socuri electrice) și nu face parte din excepțiile menționate:
- a) produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- b) produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;
- c) produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente; d) băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;
- e) înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;
- f) ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;
7.6 Produsul returnat trebuie sa fie însoțit de certificatul de garanție, precum și de toate documentele cu care a fost livrat Produsul și trebuie sa conțină toate etichetele atat exterioare cat si interioare. Totodata, returnarea produsului trebuie făcută cu eventualele cadouri care au însoțit produsul pe care dorește sa-l returneze, precum și orice accesorii ale acestuia.
7.7 Dispozitii specifice
7.7.1 Pentru articolele TEX achitate prin card si card de credit in rate a căror solicitare de retur a fost înregistrată, suma plătită se va rambursa în contul IBAN al clientului după ce articolele vor fi returnate și returul se va procesa. Procesarea returului presupune analiza calitativă și cantitativă a articolelor returnate.
7.7.2 Pentru articolele TEX achitate numerar a căror solicitare de retur a fost înregistrată, suma plătită se va rambursa după ce articolele vor fi returnate și returul se va procesa. Procesarea returului presupune analiza calitativă și cantitativă a articolelor returnate.
7.7.3 Pentru articolele Sezoniere (articolele de gradina) achitate numerar, a căror solicitare de retur a fost înregistrată, suma plătită se va rambursa după ce articolele vor fi returnate și returul se va procesa. Procesarea returului presupune analiza calitativă și cantitativă a articolelor returnate. În cazul în care produsele returnate nu corespund din punct de vedere calitativ, Carrefour își rezerva dreptul de a nu aproba rambursarea banilor și de a analiza fiecare speta in parte, pentru o cat mai transparenta procedura de retur.
7.7.4 În cazul în care articolul returnat nu corespunde cu articolul menționat în cererea de retur plasată de către client, rambursarea banilor nu se va efectua si produsul primit se va returna clientului. Dacă se dorește din partea clientului rambursarea produsului corect, cheltuielile suplimentare privind taxa de transport este suportata de catre client.
7.7.5 Pentru produsele ce fac parte din gama de articole “Sensibile”( tv-uri,produse albe si electrocasnice) achitate numerar card si card de credit in rate a caror solicitare de retur a fost înregistrată, suma plătită se va rambursa după ce articolele vor fi returnate si returul se va procesa. Procesarea returului presupune analiza calitativă și cantitativă a articolelor returnate.
7.7.6 Solicitarea de retur pentru un produs constatat deteriorat trebuie sa se realizeze în timpul cel mai scurt ulterior recepției lui, nu mai tarziu insa de 14 zile de la livrarea produsului. Solicitările de retur cauzate de o deteriorare de natura fizica plasate după 14 zile de la livrarea produsului, vor intra într-un proces de soluționare a unui caz de retur.
7.7.7 Produsele de pe Website sau Aplicația Mobilă pot prezenta uneori caracteristicile materialelor naturale utilizate la fabricarea lor. Aceste aspecte cum sunt cele de fibră, textură, culoare etc. nu pot fi considerate defecte sau deteriorări. De asemenea, Carrefour depune toate eforturile pentru a afișa corect caracteristicile Produselor, inclusiv culorile. Cu toate acestea, culorile pe care Clientul le vede depind de sistemul informatic de operare utilizat și Carrefour nu poate garanta faptul că respectivul sistem de operare afișează corect culorile. Taxele de transport nu vor fi creditate către client sub nici o forma.
7.7.8 Cumparatorul este responsabil pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, alta decât cea necesară pentru verificarea conformității, proprietăților si functionalitatii produselor.
Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
- dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare ) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
- inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
- în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;
- în cazul produselor care necesită montarea de accesorii consumabile (de ex.: filtre, cartușe refill, cartușe de imprimantă, toner etc.) se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora și nu se permite montarea accesoriilor consumabile.
Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.
Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau pierderea dreptului de retragere:
- folosirea aparatelor electronice în orice alt mod decât testarea prin pornirea/oprirea aparatului; - ruperea sigiliilor și a etichetelor;
- ruperea sau deteriorarea ambalajelor originale (ambalajele originale fac parte integrantă din produs);
- zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe; - desigilarea accesoriilor consumabile (de ex. cartușe de cerneală, toner etc.) - desigilarea sau instalarea licențelor software;
Produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri mecanice sau electrice, urme de folosire excesiva, intervenții neautorizate, defecte neacoperite de termenii și condițiile de garanție vor fi acceptate la retur doar cu reținerea contravalorii necesare achitării devizului pentru aducerea la conformitate.
Mai precis, valoarea produselor folosite, cu urme de uzură (pete, zgârieturi, îndoituri, fisuri, lovituri etc.) se accepta retur numai după aducerea lor la conformitate, implicand costurile de igienizare, cosmetizare,reparare, înlocuire a eventualelor piese deteriorate și aducere la o formă comercială în vederea vânzării ca produs Recondiționat / Refurbished. Valoarea finală se stabilește în funcție de valoarea pieselor ce trebuie înlocuite și a manoperei de recondiționare sau ca diferența dintre valoarea inițială a produsului nou și valoarea de revânzare a produsului folosit.
Valoarea produselor cu ambalajul original deteriorat (carton șifonat și/sau rupt și/sau tăiat și/sau găurit și/sau ud și/sau cu urme de etichete, bandă adezivă, pix, marker etc.) se diminuează cu valoarea aducerii la conformitate.
Valoarea produselor cu ambalajul original lipsă sau incomplet (de exemplu: suporți de siguranță, elemente de protecție din carton sau polistiren etc.) se diminuează conform valorii aducerii la conformitate.
Taxa de diminuare va fi comunicată către client la receptionarea produselor modificate.
7.8 Retur produse cu bon digital generat în Aplicația Carrefour
7.8.1 Bonul digital reprezinta o copie nefidela a bonului fiscal care a stat la baza tranzactiei de achizitionare produse. Dacă clientul nu deține bonul fiscal fizic sau factura fiscala care a stat la baza tranzactiei de achiziție a produselor, pentru retur acesta va trebui sa ofere datele bonului digital cuprinse în aplicația Carrefour: data tranzactiei, ora tranzacției, magazin, casa, casier, tranzactie.
7.9 Produse livrate gresit
Dacă Clientului i s-a livrat alt Produs, diferit de cel comandat sau dacă Clientului i s-a livrat un Produs pe care Clientul nu l-a comandat, Clientul este rugat sa semnaleze cât mai curând acest lucru la Serviciul Relații cu Clienții pentru a returna Produsul și a fi înlocuit cu cel corect, dacă este cazul.
În caz de inlocuire produs, proces care este posibil doar cand produsul comandat este greșit livrat, mai intai este necesară verificarea produsul trimis de client și după trimitem produsul inițial comandat. Pentru a parcurge acești pași, timpul de livrare promis pe pagina de produs și în pagina de checkout poate suferi modificări, în funcție de timpul de livrare și verificare a produsului.
Toate costurile de retur și transport al Produsului, precum și costurile aferente livrării Produsului comandat (daca este cazul) vor fi suportate de către Carrefour.
8 VÂNZAREA PRODUSELOR ELECTRONICE ȘI ELECTROCASNICE
8.1 Produsele din această categorie pot fi:
- Produse cu livrare Standard
Produse de dimensiuni reduse ca atare în intervalul stabilit la efectuarea comenzii pe Website (exemple de Produse din această categorie: cabluri de rețea, diverse accesorii, electrocasnice mici: blendere, mixere, aparate de înfrumusețare, electronice mici: laptopuri, tablete, telefoane etc.)
- Produse cu livrare Specială
Produsele care nu pot fi livrate la o dată stabilită din diverse cauze precum lipsa din stoc (produsele se livrează de către producător doar pe bază de comandă prealabilă) sau mărimea Produsului (exemple de produse din această categorie: mașinile de spălat, combinele frigorifice, aragazuri etc.)
Carrefour depune eforturi rezonabile de a onora comenzile cu livrare de la data plasării acestora în intervalul de timp specificat pe site-ul Carrefour.ro pentru fiecare produs în parte.Livrarea se va efectua în zilele de luni-vineri între orele 09:00-17:00, în funcție de compania de curierat dedicată acestui tip de livrari.
8.2 Informații privind DEEE
Înainte de achiziționarea de către dvs. a unui echipament electric și electronic („EEE”) de la un distribuitor, aveți posibilitatea, dacă solicitați acest lucru, să se preia de la dvs. în mod gratuit, în aceleași condiții precum cele de livrare a produsului nou, deșeul unui alt EEE („DEEE”) de tip echivalent cu cel nou achiziționat şi care a îndeplinit aceleași funcții ca EEE nou furnizat (respectiv, preluare în sistem "unul la unul"). Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la adresa de email: [email protected]
La momentul achiziției unui EEE, cumpărătorii sunt informați cu privire la costurile colectării, tratării şi eliminării în condiţii de protecţie a mediului, prin evidenţierea separată a acestor costuri.
Conform legii, aveți obligația de a colecta separat DEEE și de a nu elimina DEEE împreună cu deșeurile municipale nesortate. Orice persoane fizice / juridice care dețin DEEE au obligația de a preda DEEE către sistemele de colectare special instituite în acest scop, conform legii. Aceste sisteme sunt, conform legii:
(a) serviciul public de colectare a DEEE organizat de administrația publică locală; (b) distribuitori de EEE conform prevederilor legale
(c) centre de colectare organizate de operatori economici autorizaţi pentru colectarea DEEE care acţionează în baza unui contract cu producători/organizaţii colective sau a unui contract cu operatori economici care desfăşoară operaţii de tratare a DEEE în numele producătorilor/organizaţiilor colective.
Centrele de colectare indicate mai sus la literele a) și c) au obligația de a prelua toate DEEE de la deținători, în mod gratuit. De asemenea, producătorii pot organiza și exploata sisteme individuale sau colective de preluare a DEEE provenite de la gospodării particulare, în condițiile legii.
Este interzisă eliminarea DEEE sub formă de deșeuri municipale nesortate (respectiv, deșeuri menajere și similare), precum și predarea DEEE către alți operatori economici decât cei prevăzuți mai sus. DEEE pot conține substanțe periculoase care gestionate neconform cu prevederile legale, pot avea efecte nocive asupra mediului și sănătății umane. În calitate de generatori ai DEEE, utilizatorii de EEE au un rol foarte important în vederea asigurării că DEEE pot fi reutilizate, reciclate şi valorificate conform legii. Astfel, pentru a se asigura o gestionare corectă a DEEE și a preveni poluarea mediului înconjurător, utilizatorii trebuie să respecte obligațiile legale de predare a DEEE numai către operatorii economici indicați mai sus.
Informații detaliate, coordonate cu privire la centrele de colectare existente pot fi accesate la punctele de vânzare, dar și prin intermediul campaniilor de conștientizare cu privire la gestionarea DEEE.
EEE sunt marcate în mod specific prin aplicarea simbolului de mai jos, simbol care indică faptul că EEE fac obiectul unei colectări separate. În cazuri excepţionale în care, datorită dimensiunii EEE sau funcţiei acestuia, aplicarea simbolului pe EEE nu este posibilă, simbolul respectiv se aplică pe ambalaj, pe instrucţiunile de utilizare şi pe certificatul de garanţie al EEE.
9 GARANȚII
9.1 Tipuri de garanție:
(i) Garanția legală de conformitate (art. 9 alin. (1) din OUG nr. 140/2021)→ garantia obligatorie oferita de vanzator cumparatorului, astfel cum este aceasta prevăzută în cuprinsul OUG nr. 140/2021.
- Art. 9 alin. (1) din OUG nr. 140/2021: Legea stabileste un termen de 2 (doi) ANI de la data livrării produsului, termen în care consumatorul poate reclama eventualele deficiențe privitoare la conformitatea acestuia direct vanzatorului, DACĂ DEFICIENȚELE EXISTAU LA MOMENTUL LIVRĂRII
PRODUSULUI. Garanția de conformitate acoperă doar neconformitatile care au existat încă din momentul livrării bunurilor, nu orice neconformitate a produsului ce se poate produce ulterior achiziției.
- Art. 10 din OUG nr. 140/2021: Orice neconformitate care este constatată în termen de 1 (un) AN de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării bunurilor, până la proba contrarie sau cu excepţia cazului în care această prezumţie este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformităţii.
- Art. 11 alin. (8) din OUG nr. 140/2021: După expirarea termenului de 2 ani prevăzut la art. 9 alin. (1), consumatorii pot pretinde remedierea sau înlocuirea produselor care nu pot fi folosite în scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse apărute în cadrul duratei medii de utilizare, în condiţiile legii.
- Reclamatia se va depune la vanzator. Vanzatorul este obligat prin lege sa o primească in termen de 2 ani de la achiziția / livrarea produsului. La reclamația depusa, consumatorul este obligat sa anexeze bonul fiscal de cumparare a produsului si sa prezinte elementele necesare identificarii produsului, înscrise pe ambalaj sau eticheta.
(ii) Garantia comerciala (art. 2 pct. 12 din OUG nr. 140/2001)→ garantia comerciala are caracter conventional, fiind acordata de catre vanzator in mod voluntar. Acordarea garantiei comerciale, ale cărei condiții trebuie menționate expres în certificatul de garantie comerciala, nu exclude garanția legală de conformitate și nu limitează drepturile consumatorului oferite de către lege.
Din momentul in care clientul intra in posesia CERTIFICATULUI DE GARANȚIE, orice problema de conformitate poate fi semnalata de catre clienti MAGAZINULUI sau direct CENTRULUI SERVICE in termen de maximum 2 ani de zile de la cumparare. Clientul are posibilitatea de a semnala o neconformitate direct Centrului Service, în cazul în care optează pentru aceasta varianta in certificatul de garanție sunt informații despre centrele service autorizate/ specializate.
Categorii de produse cu certificat de garanție: toate produsele electrice, electronice, electrocasnice (electrocasnice mici si mari, TV etc); articole sport (biciclete, fitness, trotinete, etc); auto (acumulatori, anvelope, redresoare, compresoare, aspiratoare, cric hidraulic); bricolaj (scule electrice, becuri, prelungitoare); puericultura (scaune auto/ inaltatoare bebe, dispozitive bebe).
9.2 Pierderea garanției intervine în următoarele situații:
- Neprezentarea la solicitarea reparatiei a bonului fiscal sau a facturii fiscale de cumparare a produsului insotite de certificatul de garantie,
- Nerespectarea de către cumparator a conditiilor de transport, manipulare, instalare, utilizare și întreținere precizate în instrucțiunile ce însoțesc produsul la livrare și de care cumparatorul a luat la cunostinta prin certificatul de garanție,
- Nerespectarea parametrilor tehnici specificați în instrucțiunile de utilizare (de ex: tensiune de alimentare, presiune apa, temperatura mediu ambient, neînlăturarea sistemului de blocare folosit în timpul transportului la mașinile de spălat rufe etc),
- Constatarea de către specialistii unităților de service a faptului ca defectul reclamat provine din utilizarea necorespunzătoare a produsului de către cumparator,
- Intervenții neautorizate asupra produsului, inclusiv cele efectuate în cadrul unor unități de service alese particular de Client.
9.3 Procedura:
Dacă clientul semnalează o neconformitate înăuntrul termenului de garanție, produsul va fi pus la dispoziția vânzătorului de către consumator la biroul Relații Clienți din orice punct de lucru Hipermarket Carrefour. Produsul se va prelua în service direct la biroul Relații Clienți de către un angajat din raion, în baza unui proces-verbal Anexa Proces Verbal exemplar client TRIMITERE PRODUS LA UNITATEA SERVICE AGREATA DE FURNIZOR. Costurile preluării, daca exista, fiind suportate de către vanzator.
Dacă service-ul emite o negație și trebuie inlocuit produsul sau rambursată contravaloarea produsului:
- Dacă produsul este disponibil în magazin - Magazinul tratează produsul ca oricare alt produs achiziționat din Carrefour în cazul în care clientul dorește inlocuire ,aceasta se procesează iar în cazul în care dorește rambursarea sumei ,magazinul îndruma clientul sa ia legatura cu departamentul Relatii Clienti unde i se va comunica procedura de rambursare .
- Dacă produsul nu este disponibil în magazin - Clientul va fi directionat sa efectueze returul în contul sau de client unde va face cerere de retur (returul va fi tratat prin centru retur online Chiajna) acest lucru fiind posibil în maxim 30 de zile de la livrare. În cazul în care acest termen este depasit ,clientul ia legatura cu departamentul Relatii Clienti .
În plus față de garanția legală de conformitate, de garanția comercială acordată de către Carrefour, este posibil ca unele Produse să beneficieze de garanție comercială acordată de către producător (pentru extinderea garantiei, clientul va contacta producătorul, în termen de 30 de zile de la achiziționarea online a produsului).
În cazul în care reparatia produsului aflat în perioada de garanție este imposibilă, clientul va solicita service-ului autorizat un document justificativ (Negație de service), care sa ateste imposibilitatea remedierii problemei/problemelor tehnice ale acestuia. Ulterior eliberării negației din partea service-ului, clientul va lua legatura cu departamentul Relatii clienti (telefonic, la 0800-6721-21 sau pe adresa de mail [email protected]), pentru a-i fi inlocuit produsul (in masura disponibilitatii in stoc a acestuia, sau pentru rambursarea sumei achitate în momentul achiziționării produsului de pe site-ul Carrefour.ro).
10 MODALITATEA DE UTILIZARE A VOUCHERELOR
Voucherele de transport gratuit, precum și cele Carrefour Online emise în contul Carrefour nu sunt eligibile spre a fi utilizate în aplicatia Bringo, intrucat cele doua platforme funcționează și au la baza doua conturi diferite.
Într-o comanda nu poate fi utilizat mai mult de un voucher de reducere sau voucher de transport gratuit.
- Vouchere de reducere
Voucherele de reducere pot fi de doua tipuri: valoric (clientul primește o reducere de o suma fixa) sau procentual (clientul primește o reducere imediată sau sub forma unui cupon în valoare de un procent din suma produselor eligibile) ,
Pentru aplicarea unui voucher de reducere se accesează în pagina de “Coșul meu” butonul “Pasul următor” iar acolo clientul are posibilitatea sa introducă în campul “Aplica un cupon de reducere” maxim un cod de reducere pe comnada.
- Vouchere de transport gratuit
Voucherul ”livrare gratuită” nu se aplica pentru taxa de greutate.
Pentru aplicarea unui voucher de livrare gratuită se accesează în pagina de “Coșul meu” butonul “Pasul următor” iar acolo clientul are posibilitatea sa introducă în campul “Aplica un cupon de reducere” maxim un cod de reducere pe comanda.
Voucherul de livrare gratuită se aplica numai pentru livrarea standard și nu pentru taxa de greutate, livrare express sau plata cu cash.
Un voucher odata utilizat, acesta se dezactivează, fiind necesar ca Clientul sa apeleze agenții din zona de call center pentru reactivarea voucherului.
Voucherele utilizate ca și modalitate de plata la o comanda care a fost anulata se vor reemite doar la cererea clientului printr-o solicitare adresată serviciului relații clienți la tel.: 0800-6721-21 sau email : [email protected]
Voucherele reemise vor avea valoarea și perioada de valabilitate, a voucher-ului initial, de la momentul anulării comenzii.
11 FUNCȚIA ” SELF SCAN”
Funcția ”Self Scan” este disponibilă exclusiv în Aplicația Mobilă și oferă Clienților posibilitatea de a identifica în mod rapid prețul din casa de marcat aplicabil oricăruia dintre produsele existente la raft în magazinele Carrefour implicate și posibilitatea de a-l adăuga în coș și de a plăti produsele din coș, fie la casele de marcat clasice, fie la casele de marcat de tip Self Checkout.
În vederea identificării prețului unui produs de la raft, Clientul va deschide Aplicația, va selecta funcția ”Self Scan” → “COD BARE PRODUS” și va apropia de ecranul telefonului, în vederea scanării, codul de bare al produsului ales.
Ulterior scanării codului de bare în cadrul Aplicației, pe ecran se va afișa prețul produsului ales de către Client.
Funcționalitatea modului de verificare a prețului unui produs este condiționată de activarea funcției de localizare/ GPS a telefonului mobil și de o conexiune la Internet (WiFi sau date mobile).
La momentul la care se solicită funcția Self Scan” de către Client, acestuia i se va cere permisiunea ca Aplicația să folosească localizarea curentă a telefonului. Aceasta este necesară pentru ca Aplicația să afișeze prețurile produselor din Magazinul Carrefour implicat în care Clientul se află.
În cazul unui refuz din partea Clientului de a folosi localizarea curentă de către Aplicație, funcția ”Self Scan” nu va mai opera deloc sau nu va opera în parametri optimi.
Notă(!): Carrefour atrage atenția Clienților săi asupra faptului că introducerea unor prețuri noi (prețuri promoționale, prețuri de sortiment distinct, etc.) în casa de marcat în cadrul magazinelor Carrefour implicate nu atrage actualizarea automată a prețurilor indicate în cadrul Aplicației, putând fi necesară, de la caz la caz, o anumită perioadă de timp pentru o actualizare completă. Astfel, în anumite situații, pentru motivele expuse mai sus, există posibilitatea identificării unor discordanțe între prețul afișat în Aplicație ca urmare a utilizării funcției ”Self Scan” și prețul aplicat la casa de marcat în cadrul Magazinelor Carrefour implicate.
Pentru a utiliza funcția Self Scan, Clientul trebuie să urmeze pașii indicați mai jos (în ordinea menționată mai jos):
(1) Dacă Clientul nu este logat în Aplicație, Clientul va apăsa pe butonul "Intră în cont/ Cont nou" din partea de sus a ecranului principal al Aplicației;
(2) Clientul va introduce credențialele sale de logare sau, în cazul în care Clientul nu are deja un Cont creat, Clientul va crea un Cont în Aplicație;
(3) După ce Clientul s-a logat în Aplicație, în vederea identificării prețului unui produs de la raft, Clientul (i) fie va apăsa pe butonul Self Scan din partea de jos a ecranului principal al Aplicației.
(4) Clientul va scana apoi codul de bare al produsului ales prin apropierea ecranului telefonului de codul de bare al produsului.
(5) Clientul va apăsa pe banda albastră apărută în partea de jos a ecranului care prezintă denumirea și prețul produsului ales;
(6) Clientul va apăsa pe butonul "Adaugă în coș"; Pentru fiecare produs pe care Clientul dorește să-l adauge în coș, Clientul trebuie să repete ultimii 3 pași indicați mai sus
(7) După ce Clientul a terminat de adăugat produse în coș, Clientul va apăsa pe banda roșie din partea de jos a ecranului pe care va fi menționat numărul de produse adăugate de Client în coș (mențiunea de pe banda roșie din partea de jos a ecranului va fi formulată pe modelul "Total x produse"), valoarea totală a produselor și textul “ vezi coșul tău”
(8) Dacă Clientul va dori să achiziționeze produsele adăugate în coș și scanate potrivit pașilor de mai sus, Clientul va apăsa pe butonul "Plătește". După selectarea butonului, se va genera un cod de bare care reprezintă valoarea cumpărăturilor scanate.
(9) Clientul va arăta casierului din magazinul Carrefour implicat codul de bare afișat pe ecranul Aplicației;
(10) În cazul în care Clientul va dori să achite produsele în numerar sau cu cardul bancar prin POS la casa de marcat, Clientul va informa casierul despre această intenție și va putea apoi plăti folosind metoda aleasă de Client.
(11) Clientul va scana la casele de marcat de tip Self Checkout codul de bare afișat pe ecranul Aplicației; (12) Clientul va alege card și va apăsa "Plătește".
Clientul are responsabilitatea și obligația de a:
(1) Verifica magazinul în care urmează să se desfășoare procesul de Self Scan. Magazinul este recomandat de aplicație în baza datelor GPS, dar decizia finală este a clientului. Magazinul se poate schimba în orice moment al procesului de scanare, iar coșul virtual din aplicație se va actualiza în funcție de magazinul ales.
(2) Scana fiecare produs și a alege cantitatea dorită. Apoi trebuie acționat butonul “Adaugă” astfel încât să fie primită notificare că produsul a fost adăugat în coșul virtual din aplicație.
(3) Monitoriza în permanență coșul virtual din aplicație pentru a se asigura că este în concordanță cu produsele puse în coșul fizic.
(4) Scana separat la casă orice produs ce nu poate fi adăugat din aplicație din diverse motive ( codul nu poate fi citit, este modificat fizic, lipsă internet, etc), iar dacă în continuare întâmpină probleme, să anunțe personalul magazinului.
(5) Verifică lista produselor descărcate în casa de marcat și se asigură că este identică cu produsele aflate în coșul fizic. În cazul în care apar erori, anunță personalul magazinului.
Notă(!): Carrefour atrage atenția Clienților săi asupra faptului că, în cazul Clienților care utilizează funcția „SelfCheckout Scan”, întrucât scanarea și achitarea produselor se realizează în mod direct de către Client la casele de marcat evidențiate corespunzător în acest acest sens, în scopul îmbunătățirii serviciilor noastre, respectiv evitării oricăror erori de natură tehnică sau umană cu privire la modalitatea de scanare și/sau de achitare a produselor preferate, ulterior efectuării plății de către Client și emiteriii bonului fiscal, Carrefour (prin intermediul agentului de paza) poate proceda la efectuarea unor verificări prin sondaj, prin confruntarea produselor achizitionate cu mențiunile de pe bonul fiscal.
În cazul în care, un produs nu se regăsește în lista produselor de pe casa de marcat și implicit pe bonul fiscal, poate indica faptul că respectivul client nu a urmărit un proces corect de scanare.
În cazul în care, în urma verificării indicate mai sus, va rezulta că Clientul a achitat prețul unui produs care nu se găsește în coșul Clientului, i se va oferi Clientului produsul respectiv sau i se va returna Clientului prețul respectivului produs.
În cazul în care, în urma verificării indicate mai sus, va rezulta că în coșul Clientului se găsește un produs al cărui preț nu a fost achitat de către Client (și Carrefour nu are indicii cu privire la savarsirea unei fapte ilegale), i se va oferi Clientului posibilitatea de a plăti prețul respectivului produs. În cazul în care Clientul nu va dori să achite prețul respectivului produs, Clientul va avea obligația de a restitui respectivul produs către Carrefour (mai exact, către angajatul sau către subcontractorul Carrefour care a efectuat verificarea menționată mai sus).
Notă(!): Carrefour atrage atenția Clienților săi asupra faptului că, în cazul unei posibile erori a aplicației, nu se va justifica părăsirea magazinului fără achitarea produselor, clientul având responsabilitatea de a scana individual produsul la casa de marcat sau de a informa personalul magazinului.
12 FUNCȚIA ”FACTURĂ FISCALĂ”
Funcția ”Factură fiscală” oferă Clienților posibilitatea să solicite și să primească factura fiscală aferentă:
(i) unor produse cumpărate dintr-un magazin Carrefour implicat și cu privire la care Clientul a achitat suma datorată prin utilizarea funcției ”Plată nouă” descrisă mai sus, sau
(ii) unor produse cumpărate dintr-un magazin Carrefour implicat și cu privire la care Clientul a plătit prin remiterea sumei de bani corespunzătoare către operatorul Carrefour de la casa de marcat sau prin plata cu cardul bancar la PoS-ul casei de marcat, conform bonului fiscal transmis de către acesta din urmă, sau
(iii) unor Produse cumpărate prin folosirea funcției “Platformă de cumpărături” din cadrul Aplicației. În situațiile menționate la punctele (i) și (ii) de mai sus, în vederea emiterii facturii fiscale pentru cumpărăturile făcute, Clientul va accesa Meniul “Scanează”→ “COD BARE BON” și va scana codul de bare aferent bonului fiscal pe care l-a primit în momentul efectuării plății la casele de marcat. Înainte de a introduce datele necesare facturii, Clientul va introduce în cadrul Aplicației numărul bonului fiscal.
Ulterior, Clientul va furniza în cadrul Aplicației, în câmpurile indicate în acest sens, o serie de informații referitoare la datele de identificare ale persoanei fizice și/sau juridice, după caz, în numele căreia factura fiscala va fi emisă.
În măsura în care toate datele necesare generării facturii fiscale au fost completate, Clientul are posibilitatea sa vizualizeze în cadrul Aplicației, în meniul “Contul meu” → “Istoric comenzi” → “Cumpărături în magazin”, toate facturile fiscale emise în contul său (pentru situațiile menționate la punctele (i) și (ii) de mai sus) în urma solicitărilor efectuate de către Client.
În situația menționată la punctul (iii) de mai sus, în vederea emiterii facturii fiscale pentru cumpărăturile făcute, Clientul va accesa meniul “Contul meu” → “Istoric comenzi”, va apăsa pe cele 3 puncte din dreptul comenzii, iar apoi va apăsa pe butonul „Descărcare/trimitere factura pe email”.
În măsura în care toate datele necesare generării facturii fiscale au fost completate, Clientul are posibilitatea sa vizualizeze în cadrul Aplicației, în meniul “Contul meu” → “Istoric comenzi”→ “Descărcare/trimitere factura pe email” toate facturile fiscale emise în contul său (pentru situația menționată la punctul (iii) de mai sus) în urma solicitărilor efectuate de către Client.
Facturile afișate în cadrul Aplicației pot fi descărcate sau trimise pe email la cererea Clientului.
13 RELAȚIA CU CLIENȚII
Pentru orice informație sau reclamație referitoare la site-ul Carrefour.ro sau Aplicația mobila, inclusiv cu privire la comenzi, Clienții se pot adresa telefonic la Serviciul Relații cu Clienții, apelând numărul 0800 0800 02 (apel gratuit), disponibil 24 ore din 24, 7 zile din 7.
Apelurile care fac referire la la o comandă existentă (informații legate de livrarea unei comenzi, confirmarea unei plăți, schimbarea intervalului de livrare etc.) sau la celelalte funcționalități ale Aplicației, precum plata la casă cu telefonul mobil sau eliberarea facturii fiscale în Aplicație, vor fi gestionate după următorul program: Luni - Vineri 9.00 -21.00 și Sâmbătă: 10.00 - 16.00.
Pentru Clienții din afara teritoriului României, puteți apela de Luni până Vineri, în intervalul orar 9-17 următorul număr de telefon 0800 0800 02 (apel taxabil conform rețelei telefonice proprii)
De asemenea, Clienții pot transmite orice sesizări sau reclamații și prin următoarele modalități alternative:
- Prin e-mail la [email protected]
- Prin poștă/curier la adresa : Strada Gara Herăstrău nr. 4C, Green Court Bucharest, etaj 7, Sector 2 București
- Prin fax la: 00 40 21 206 74 52.
Termenul maxim de soluționare a reclamațiilor sau a sesizărilor este de 14 zile de la data primirii acestora.
14 PROPRIETATE INTELECTUALĂ
Conținutul Website-ului Carrefour.ro sau Aplicației este protejat de legile privind drepturile de proprietate intelectuală aplicabile, inclusiv dar fără a se limita la Legea nr. 8/1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, precum și la orice alte legi sau regulamente aplicabile în temeiul cărora conținutul sau parte din conținut este protejat de drepturi de autor. Toate textele, formatările (inclusiv, fără a se limita la, selectarea, coordonarea și aranjarea materialelor pe Website-ul Carrefour.ro sau in Aplicație) și imaginile, graficele, animațiile, diagramele, instrumentele, aplicațiile, muzica, sunetele, articolele, copiile, materialele, fotografiile, mărcile, denumirile comerciale și logo-urile, precum și orice alte materiale și informații de pe aceste platforme sunt protejate de drepturi de proprietate intelectuală ale Carrefour, subsidiarelor, afiliaților și ale licențiatorilor acestora (denumite în mod colectiv ”Conținutul”). Conținutul nu poate fi copiat, supus unor operațiuni de inginerie inversă, decompilat, dezasamblat, modificat, publicat pe alte website-uri, încadrat, schimbat, distribuit, redistribuit, licențiat, sub-licențiat sau transferat în orice formă de către Client. Niciunul dintre elementele din Website sau Aplicație nu va fi considerat a acorda direct, implicit, sau în orice alt mod, orice licență sau drept de a utiliza, în orice scop Conținutul, în tot sau în parte. Mărcile, logourile, siglele, emblemele și numele comerciale, atât înregistrate cât și neînregistrate (denumite, în mod colectiv, ”Mărcile”) afișate pe Website-ul Carrefour.ro sau în Aplicație sunt Mărci aparținând Carrefour sau terților parteneri afiliați ai acestora. Nimic de pe cele doua platforme nu trebuie interpretat ca acordând, în mod direct, implicit, sau în alt mod, orice licență sau drept de utilizare a oricărei Mărci afișate pe Website-ul Carrefour.ro sau în Aplicație.
Clientul declară și înțelege că orice utilizare neautorizată a Conținutului, Mărcilor sau oricăror părți din acestea reprezintă încălcarea drepturilor de proprietate intelectuală ale Carrefour sau terților parteneri afiliați ai acestora și va atrage exercitarea de către aceștia a tuturor remediilor legale. Carrefour oferă Clientului o licență limitată, neexclusivă, revocabilă pentru a vizualiza, distribui, printa sau descărca orice Conținut, așa cum acesta este definit mai sus, de pe Website-ul Carrefour.ro sau din Aplicație, exclusiv pentru uzul său personal.
Clientului nu îi este acordat dreptul să licențieze, publice, distribuie, copieze, cesioneze, sub-licențieze, transfere, vândă, creeze opere derivate sau orice altă utilizare non-personală a oricărui Conținut al Aplicației. Nicio parte a Conținutului nu poate fi reprodusă în nicio formă sau încorporată în orice sistem electronic sau mecanic de găsire a informațiilor, altfel decât în scopul folosirii personale.
Clientul nu poate accesa sau utiliza Website-ul Carrefour.ro si Aplicația în niciun fel care ar putea sau care are scopul de a dăuna sau afecta cele doua platforme sau orice server sau rețea care stă la baza lor, sau de a interfera cu utilizarea și dreptul oricărei alte persoane sau entități de a utiliza Site-ul Carrefour.ro si Aplicația.
15 ALTE PREVEDERI
Aplicația poate conține legături („Link-uri”) sau trimiteri către alte website-uri/platforme pentru utilizarea cărora se vor aplica Termeni și Condiții de utilizare specifice, astfel cum sunt acestea specificate pe website urile/platformele respective, Carrefour nefiind răspunzător și neasumându-și nicio obligație pentru conținutul respectivelor website-uri și/sau cu privire la orice alte legături sau trimiteri din acestea către alte website-uri sau pagini web (ex. https://www.vault-a.ro/). Includerea acestor Link-uri sau trimiteri în Aplicație este realizată, de regulă, pentru ajutorul sau în interesul Clientului, iar în alte cazuri în scop publicitar.
Carrefour nu garantează/controlează actualitatea/exactitatea informațiilor prezente pe website-urile unor terți către care trimit link-urile din Aplicație.
Prin continuarea utilizării Aplicației, Clientul înțelege și acceptă că accesează acele website-uri și/sau folosește produsele/serviciile oferite prin intermediul acestora, exclusiv pe propriul risc și pe propria răspundere și că nu poate solicita Carrefour nu este răspunzător pentru prejudiciile suferite ca urmare a accesării acestor link-uri și folosirii serviciilor puse la dispoziției pe website-urile către care Link-urile fac trimitere.
16 DESPĂGUBIRI
Clientul declară și recunoaște că este de acord să despăgubească, apere și să exonereze de orice responsabilitate, pierdere, solicitare și cheltuială, Carrefour și partenerii contractuali și funcționarii, directorii, angajații și afiliații acestora, inclusiv dar fără a se limita la, taxe și costuri rezonabile aferente avocaților în legătură cu sau rezultând din:
(I) încălcarea acestor Termeni și Condiții de către Utilizator, sau a oricăror alte politici relevante, în special cele privind confidențialitatea;
(II) utilizarea necorespunzătoare a Website-ului sau Aplicatiei de către Client;
(III) nerespectarea sau încălcarea drepturilor de autor, drepturilor de proprietate intelectuală sau a altor drepturi ale unor terțe părți prin încălcarea clauzei - Proprietate Intelectuală - din acești Termeni și Condiții.
17 FORȚA MAJORĂ
Toate evenimentele de forță majoră definite de legislația română și dovedite în conformitate cu aceasta reprezintă un motiv de suspendare și stingere a obligațiilor Carrefour.
Niciuna dintre părți nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale decurgând din acești Termeni și Condiții, dacă o astfel de neexecutare la termen și/sau în mod necorespunzător, total sau parțial este datorată unui eveniment de forță majoră. Forţa majoră este orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil și inevitabil.
Dacă în termen de 15 (cincisprezece) zile calendaristice de la data producerii lui, respectivul eveniment nu încetează, fiecare parte va avea dreptul să notifice cealalta parte de anularea comenzii, fără ca vreuna dintre ele să poată pretinde celeilalte alte daune-interese.
Carrefour nu poate fi tras la răspundere în aceste cazuri de forță majoră.
18 RECLAMAȚII ȘI LITIGII
Aceste Termeni și Condiții sunt supuse legislației din România. În caz de apariție a unor dispute, Clientul va putea sa depună reclamații către Serviciul Relații cu Clienții pentru a ajunge la o soluționare amiabilă. Însă, în condițiile în care nu s-a ajuns la o înțelegere amiabilă între părți, litigiile vor fi soluționate de instanțele judecătorești competente din România.
PRIN UTILIZAREA WEBSITE-ULUI CARREFOUR.RO SAU APLICAȚIEI VĂ EXPRIMAȚI ÎN MOD EXPRES ACORDUL CU PRIVIRE LA URMĂTOARELE PREVEDERILE ACESTOR TERMENI ȘI CONDIȚII, INCLUSIV: PREVEDERI GENERALE; PRODUSELE COMERCIALIZATE ÎN CADRUL APLICAȚIEI, REGULI SPECIFICE; UTILIZAREA APLICAȚIEI, FUNCȚII ȘI OPȚIUNI PUSE LA DISPOZIȚIA CLIENTULUI; DREPTUL DE RETRAGERE; GARANȚII AFERENTE PRODUSELOR; PROPRIETATE INTELECTUALĂ; ALTE PREVEDERI; DESPĂGUBIRI; RECLAMAȚII ȘI LITIGII.