Noutati

Carrefour România și Asociația InspirAction susțin educația din România

Carrefour România și Asociația InspirAction susțin educația din România

  • Programul „Gesturi mici pentru practici mari” susține educația durabilă, economia circulară și protecția mediului înconjurător.
  • Peste 60.000 de ambalaje compatibile cu Sistemul Garanție-Returnare, reciclate în proiectul pilot, prin implicarea directă a peste 1200 de persoane;
  • Peste 700.000 de puncte donate deja prin conturile Act For Good din aplicația digitală Carrefour România, pentru instituțiile de învățământ participante, în faza curentă a programului

 

București, 18 iulie 2024Carrefour România și Asociația InspirAction continuă programul educațional „Gesturi mici pentru practici mari”. Obiectivul principal al inițiativei îl reprezintă promovarea educației pentru economie circulară, încurajând în același timp reciclarea și integrarea principiilor sustenabile în activitățile zilnice. 

 

În prezent, 18 unități de invatamant din 10 județe participă la cea de-a doua etapă a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”. Proiectul include sesiuni educaționale despre reciclare pentru elevi, susținute de profesori voluntari, dar și un concurs de reciclare a recipientelor de plastic, metal și sticlă, marcate cu sigla „Ambalaj cu garanție”. Elevii, profesorii și membrii comunității locale pot recicla aceste recipiente la automatele din hipermarketurile Carrefour, iar cantitățile reciclate pot fi transformate în donații pentru școlile participante, prin aplicația mobilă Carrefour România. De asemenea, utilizatorii pt dona și punctele lor Act for Good.

 

Peste 700.000 de puncte Act for Good au fost deja donate pentru susținerea instituțiilor de învățământ participante și mai sunt mai puțin de 2 săptămâni până la anunțarea primilor 7 instituții câștigătoare. Restul instituțiilor vor rămâne în cursă până la finalul lunii septembrie 2024, când alte 7 instituții de învățământ participante vor fi recompensate cu montarea de panouri fotovoltaice performante, care permit redistribuirea economiilor în alte programe educaționale pentru elevi. 

 

Oricine poate susține instituțiile de învățământ înscrise, parcurgând următorii pași:

👉 descărcarea aplicației Carrefour, din Google Play sau App Store;

👉 reciclarea de recipiente PET, sticle și doze compatibile cu Sistemul Garanție-Returnare, la automatele de reciclare din magazinele Carrefour;

👉 scanarea tichetelor de reciclare în aplicația Carrefour;

👉 donarea de puncte Act for Good, cât şi a gestului reciclării (numărul ambalajelor reciclate).

 

„Suntem mândri de implicarea școlilor și a comunităților locale în desfășurarea proiectului 'Gesturi mici pentru practici mari'. Fiecare donație dintre cele peste deja 700.000 reprezintă un pas important către un viitor mai bun pentru copiii noștri și pentru un mediu mai curat și responsabil. Prin eforturile noastre comune, contribuim la educarea tinerei generații în spiritul economiei circulare și al sustenabilității. Împreună, putem transforma gesturile mici în schimbări mari,” a declarant Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

 

„Sustenabilitatea nu este doar un concept, ci o responsabilitate comună. Prin proiectul «Gesturi mici pentru practici mari», dorim să inspirăm și să educăm comunitățile să adopte practici durabile, demonstrând că fiecare gest contează în protejarea mediului înconjurător,” a declarat Simona Paraschiv, președinte Asociația InspirAction.

 

Proiectul pilot, lansat în decembrie 2023 si derulat de Carrefour România și Asociația InspirAction în primele luni ale anului 2024, a implicat aproximativ 1.200 de elevi și cadre didactice din 6 instituțiil de învățământ. Datorită angajamentului lor, aceste instituții au reușit să recicleze peste 60.000 de recipiente PET, sticle și doze de aluminiu. Drept recunoaștere pentru eforturile lor, toate unitățile școlare participante au fost dotate cu panouri fotovoltaice performante. Sistemele solare instalate vor reduce emisiile de carbon și vor contribui la diminuarea semnificativă a facturilor la energie electrică ale școlilor. Economiile astfel generate vor fi investite în noi inițiative și activități educative pentru elevi, punând un accent special pe sustenabilitate și protecția mediului.

 

Pentru detalii suplimentare despre proiect și participare, vizitați site-ul oficial www.inspiraction.ro, iar pentru susținerea unei școli, descărcați aplicația Carrefour, Act for Good. 

 

 

Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. 

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

 

Despre Asociația InspirAction

Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.

www.inspiraction.ro

 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.