Carrefour România și Asociația InspirAction anunță
lansarea unei noi ediții a programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”
- Proiectul transformă reciclarea în energie verde pentru şcoli şi grădinițe;
- Instituțiile de învățământ participante pot beneficia de premii constând în modalități pasive pentru eficientizarea energetică, care permit investiții proprii ale economiilor realizate în alte programe educaționale pentru copii;
- 4 școli și 2 grădinițe, premiate în prima ediție a programului, în urma reciclării a peste 62.000 de recipiente PET, sticle și doze de aluminiu.
București, 17 iunie 2024: Carrefour România, în parteneriat cu Asociația InspirAction, anunță lansarea celei de-a doua ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”. Acest proiect educațional promovează economia circulară și energia regenerabilă în cadrul instituțiilor de învățământ, încurajând reciclarea și educația pentru sustenabilitate.
Prima componentă a programului constă în sesiuni educaționale despre reciclare, pe care profesori voluntari le susțin în școlile participante în program, iar cea de-a doua este concursul de reciclare a recipientelor de plastic, sticlă și metal marcate cu sigla SGR. Elevii, profesorii, comunitatea locală și oricine dorește să susțină școlile au oportunitatea de a recicla aceste recipiente în magazinele Carrefour, cantitățile înscrise pe bonurile eliberate de automate fiind înregistrate apoi în aplicația mobilă Carrefour România și donate către una dintre școlile participante. Tot din aplicația mobilă Carrefour, utilizatorii pot dona și puncte Act for Good. Unitățile de învățământ cu cel mai mare număr de donații vor fi premiate cu sisteme performante de panouri fotovoltaice. Acest mod inovator de implicare asigură transparență și interacțiune comunitară, permițând utilizatorilor să urmărească în timp real contribuțiile lor la eforturile de reciclare ale școlilor.
„Proiectul Gesturi mici pentru practici mari reflectă implicarea noastră activă în comunitate și angajamentul nostru față de educație. În Carrefour, considerăm că investiția în educație este cheia pentru construirea unui viitor mai bun pentru toți, de aceea suntem hotărâți să inspirăm schimbări pozitive, să contribuim la dezvoltarea unui mediu educațional mai bun şi să fim un partener de încredere pentru comunitatea noastră,” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
Concursul a început pe 17 iunie și se va încheia pe 30 septembrie 2024. În competiție participă 18 școli din 10 județe, selectate după o etapă riguroasă de verificări tehnice. Prima etapă a concursului se desfășoară până în 31 iulie 2024, iar primele 7 școli din clasament vor fi echipate cu sisteme de panouri fotovoltaice eficiente. Restul școlilor înscrise rămân în competiție, iar la finalul lunii septembrie, următoarele 7 școli din fruntea clasamentului vor beneficia de panouri fotovoltaice.
Sistemele fotovoltaice instalate în școli vor avea un impact semnificativ nu doar asupra reducerii amprentei de carbon a unității de învățământ și educației elevilor, ci și asupra reducerii costurilor cu facturile de energie electrică ale școlilor. O parte dintre aceste economii vor fi realocate către alte inițiative și sesiuni educaționale pentru elevi, pe teme de sustenabilitate.
În anul școlar 2023-2024, Asociația Inspiraction și Carrefour România au implementat ediția pilot a programului „Gesturi Mici pentru Practici Mari" în care patru școli și două grădinițe au fost premiate cu panouri fotovoltaice, în urma reciclării a peste 62.000 de recipiente PET, sticle și doze de aluminiu. Aproximativ 1.200 de elevi și cadre didactice au participat la concurs, contribuind prin colectarea de ambalaje și participând la sesiuni educaționale despre reciclare la clasă. Ediția pilot a evidențiat deja impactul semnificativ al educației și coagulării comunității pentru o transformare pozitivă la nivel local.
„Ediția pilot a programului Gesturi mici pentru practici mari a demonstrat cât de mult poate realiza comunitatea atunci când se unește pentru o cauză nobilă. Am fost profund impresionată de energia și pasiunea cu care copiii și profesorii au abordat reciclarea. Acest succes ne motivează să continuăm și să extindem inițiativa, contribuind la un viitor mai curat și mai sustenabil,” a declarat Simona Paraschiv, președinte Asociația InspirAction.
Primele 2 sisteme de panouri fotovoltaice au fost deja instalate la școlile din ediția pilot, în Breznița-Ocol, județul Mehedinți și Sântana, județul Arad. Continuă echiparea cu acestea sisteme și la restul de unități de învățământ din prima ediție.
Pentru detalii suplimentare despre proiect și participare, vizitați site-ul oficial www.inspiraction.ro și descărcați aplicația mobilă Carrefour România.
Despre Asociația InspirAction
Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.
www.inspiraction.ro
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.