Noutati

Procedura „Vino cu caserola ta de acasă!”

Procedura "Vino cu caserola ta (de acasă)"


Obiectiv:

• Reducerea ambalajelor din plastic pe care le oferim în mod gratuit în magazine clienților care cumpără de la raioanele PFT cu servire asistată pe măsură ce încurajăm și permitem ca aceștia să poată veni cu recipientul lor de acasă.


Magazinele în care se aplică procedura:

  • -Rețeaua de magazine HYPER:      În toate magazinele;
  • -Rețeaua de magazine SUPER:      Acolo unde tipul de magazin permite ;


Raioanele vizate:

  • gastronomie;
  • brânzeturi – măsline – mezeluri;
  • măcelărie;
  • pește;
  • brutărie - cofetărie-patiserie;


Tipul de recipient (caserolă) acceptat :

Trebuie să fie din plastic sau de sticlă:

• Cutii pentru alimente;

• Caserole;

• Cutii compartimentate;

• Borcane;

Trebuie să aibă capac care se închide etanș;

Recipientul / vasul în sine (nu și capacul) trebuie să fie transparent, uscat și curat;


Cum procedeaza angajatul:

Pasul 1: Angajatul verifică dacă recipientul este curat și conform (din plastic sau sticlă – transparent și cu capac)

Dacă nu este conform:

  • clientul nu va fi servit în recipientul lui de acasă;
  • nu se vor spăla în magazin recipientele clienților de către angajați;
  • nu vor fi serviți clienții care vin cu recipiente cumpărate din magazin atunci, fără să fie spălate înainte;
  • se are în vedere temperatura produsului care urmează să fie pus în recipient (nu se vor pune alimente fierbinți în vase din plastic);

Dacă este conform, clientul poate fi servit.
*Nu se acceptă recipiente neconforme din rațiuni de siguranță  alimentară.


Pasul 2: Servire 

În cazul în care se cumpără un singur tip de produs:

  • se va cântări mai întâi recipientul gol și se ajustează tara pe zero;
  • se pune produsul în recipient;
  • se recântărește și se emite eticheta;
  • se pune capacul și se sigilează recipientul prin aplicarea etichetei;

În cazul în care clientul solicită și recipientul permite cumpărarea mai multor produse din acel raion:

  • se cântărește mai întâi recipientul gol și se ajustează tara pe zero;
  • se pune produsul în recipient;
  • se recântărește și se emite eticheta;
  • se reajustează tara pe zero, cu conținut în recipient;
  • se pune următorul produs în recipient;
  • se recântărește și se emite o nouă etichetă;
  • se pune capacul și se sigilează recipientul prin aplicarea celor 2 etichete;

                            

Atenționări speciale:

• Nu servim clienții care aduc un recipient neconform (din alt material, fără capac, nu este curat și uscat, fără urme de alimente/reziduuri) – din rațiuni de siguranță alimentară • Nu spălăm noi în magazin recipientul clientului, dacă acesta este murdar sau umed;

• Se va adapta conținutul (produsul cumpărat) în funcție de recipientul clientului (tip și mărime);

• Nu se vor pune produse fierbinți într-un recipient de plastic • O grijă sporită se va acorda manipulării recipientului din sticlă pentru a nu surveni accidente;

• Se recomandă ca într-un recipient să fie pus un singur tip de produs (doar dacă recipientul este suficient de încăpător și este deja compartimentat, pot fi puse mai multe tipuri de produse – din același raion).

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.