Noutati

Carrefour lansează în premieră Smart Cart, primul cărucior inteligent din România

București, 10 iulie 2025 – Carrefour România introduce, în premieră națională, Smart Cart, primul sistem de cărucioare inteligente din România. Disponibil exclusiv în hipermarketul din Corbeanca, Smart Cart funcționează precum un asistent de cumpărături integrat, care optimizează traseul în magazin, afișează produsele disponibile în magazin și valoarea coșului de cumpărături în timp real.

Pentru a utiliza Smart Cart, clienții trebuie să se autentifice în platforma de loialitate Act for Good, disponibilă în aplicația mobilă Carrefour. Lista de cumpărături se creează direct pe ecranul tactil al căruciorului, iar sistemul generează automat un traseu optim în magazin, indicând locația fiecărui produs. Mai departe, fiecare articol scanat este afișat instantaneu pe ecranul căruciorului, alături de preț, pentru vizibilitate crescută. De asemenea, în cazul în care clienții au nevoie de asistență, pot solicita ajutor printr-un buton dedicat. Datorită funcției de geolocalizare, personalul poate interveni rapid, identificând exact poziția utilizatorului.

„Smart Cart este un pas major în strategia noastră de digitalizare a experienței din magazin și o dovadă a angajamentului Carrefour pentru inovație în beneficiul clientului. Am lansat acest proiect pilot în hipermarketul Corbeanca cu 40 de dispozitive, iar de la debut și până în prezent, peste 3.500 de clienți au utilizat deja Smart Cart, demonstrând astfel interesul crescut pentru acest sistem care face cumpărăturile mai rapide și mai eficiente. Credem că acesta este începutul unei transformări importante, în care tehnologia și experiența în magazin funcționează împreună”, declară Fabrice Gratien Besson, Director Securitate, Calitate și Case în cadrul Carrefour România.

Un alt avantaj este eficiența procesului de achiziție. La finalizarea cumpărăturilor, căruciorul generează un cod de bare care se scanează rapid la casa de marcat. Toate produsele adăugate sunt descărcate automat în sistem, iar plata se poate efectua rapid.

Designul căruciorului a fost gândit ergonomic, astfel încât produsele să poată fi așezate direct în sacoșe sau cutii reutilizabile. Cu o capacitate de transport de până la 180 kg, o autonomie de 18 ore și un timp de încărcare de 6 ore, căruciorul poate susține un flux constant de utilizatori pe parcursul întregii zile.

Smart Cart este compatibil și cu platformele de livrare Bringo și Glovo, oferind o integrare extinsă cu ecosistemul omnichannel Carrefour, atât pentru clienții care preferă cumpărăturile în magazin, cât și pentru cei care optează pentru soluțiile de livrare rapidă.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.