Noutati

Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust – inițiativa care aduce savoare în frigider și diversitate sănătoasă în alegerile alimentare

 

Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust – inițiativa care aduce savoare în frigider și diversitate sănătoasă în alegerile alimentare

 

     Un frigider echilibrat începe cu alegeri locale, sănătoase și de sezon

     Sfaturi practice pentru organizarea frigiderului cu bun gust

     Reduceri de până la 38% la peste 150 de produse românești

 

București, 17 iulie: Carrefour lansează Frigider cu Bun Gust, o inițiativă care îi ajută pe români să adopte obiceiuri alimentare mai sănătoase și adaptate stilului lor de viață. Inspirată de ideea că „gustul bun” vine din alegeri simple, precum produsele de sezon, locale și cât mai puțin procesate, campania le oferă clienților sprijin concret pentru un stil de viață echilibrat și autentic.

Parte din programul internațional Act for Food, inițiativa combină selecția atentă de produse de calitate cu educația nutrițională, oferind clienților acces la informații utile, sfaturi aplicabile în viața de zi cu zi și recomandări semnate de medicul și educatorul Dr. Mihail Pautov. Frigider cu Bun Gust devine astfel un instrument practic pentru cumpărături inteligente și alimentație responsabilă.

„Ne dorim să fim un partener de încredere pentru clienții noștri în tranziția către un stil de viață mai sănătos. Prin inițiativa Frigider cu Bun Gust, integrată în programul nostru Act for Food, punem la dispoziția consumatorilor nu doar produse de sezon de calitate, ci și instrumente simple și eficiente pentru alegeri alimentare mai conștiente. Pentru a susține concret acest demers, am lansat inclusiv o campanie de reduceri de până la 38% pentru peste 150 de produse românești, care pot deveni rapid parte dintr-un frigider organizat cu bun gust. Este un demers care reflectă angajamentul nostru pe termen lung față de sănătate, sustenabilitate și gustul bun pe mesele românilor”, a declarat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce și membru al Comitetului Executiv Carrefour România.    

Regula principală pentru stil de viață sănătos și gustos: Mănâncă produse de sezon!

În cadrul acestui demers, retailerul promovează principii nutriționale simple și ușor de aplicat în viața de zi cu zi, recomandate și explicate de Dr. Mihail Pautov.

„Unul dintre cele mai importante aspecte când vine vorba despre alimentație este să ai acces la informații clare, corecte și adaptate realității fiecăruia. Cel mai important este să știi de unde să cumperi produse sănătoase, ce alimente sunt recomandate de-a lungul anului, cum să faci un mix nutritiv echilibrat, bazat pe produse locale și de sezon. Noi oferim aceste sfaturi. Mă bucur să mă alătur inițiativei Frigider cu Bun Gust pentru ca, alături de Carrefour, să îi ajutăm pe oameni cu recomandări nutriționale aplicabile și produse românești de calitate, pe care le pot integra imediat în rutina lor zilnică. Este un pas important spre o alimentație mai conștientă, mai echilibrată și mai aproape de nevoile reale ale fiecăruia dintre noi”, a explicat Dr. Mihail Pautov .

Un exemplu relevant este metoda 5-4-3-2-1, recomandată și explicată de Dr. Mihail Pautov, care susține o structură echilibrată pentru alegerea ingredientelor care nu trebuie să lipsească din coșul de cumpărături.

5 tipuri de legume – acestea sunt baza oricărei alimentații echilibrate. Consumul zilnic de legume variate contribuie la aportul de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți esențiali pentru imunitate și sănătatea generală. Cele mai potrivite sunt cele locale, proaspete și cultivate curat. De exemplu, în meniu pot fi introduse legume precum ceapa verde bio din Grădina Noastră BIO, roșiile inimă de bou de la Vărăști, dovleceii din Zărand, fasolea galbenă fideluță de la Fierbinți, sau cartofii albi de la Brezoaele.

4 feluri de fructe – o sursă naturală de zaharuri benefice, fibre, antioxidanți și vitamine (în special vitamina C). Diversitatea asigură aportul unor fitonutrienți diferiți care susțin sănătatea ochilor, pielii și a sistemului imunitar. Este important să ne orientăm către fructe românești, bio, culese în sezonul lor natural, precum cireșele din Grădina Noastră din Huși, murele bio din Grădina Noastră BIO, pepenele verde din Însurăței, sau merele din Grădina Noastră din Voinești.

3 surse de proteine - pentru a varia tipurile de aminoacizi și a susține o alimentație echilibrată. Este important ca acestea să provină din surse de încredere, cu trasabilitate garantată. Produsele sub eticheta Filiera Calității Carrefour, precum carnea de vită Angus, ouăle din ferma Avicola Rojiște sau puiul crescut lent, minimum 82 de zile, provin din surse verificate, cu trasabilitate controlată și care respectă cele mai înalte standarde de calitate.

2 porții de cereale integrale: reprezintă o sursă importantă de fibre, vitamine din complexul B și minerale esențiale precum magneziu și fier. Cerealele integrale contribuie la reglarea digestiei, oferă o senzație de sațietate mai îndelungată și ajută la menținerea unui nivel constant al glicemiei. Fulgii de ovăz din gama Carrefour Bio sunt neprocesați, ideali pentru un mic dejun hrănitor. Orezul brun de la marca proprie Carrefour este o alternativă sănătoasă la orezul alb, menținând integritatea bobului și, implicit, toți nutrienții.

1 sursă de grăsimi sănătoase – acestea sunt esențiale pentru funcționarea optimă a creierului, absorbția vitaminelor liposolubile (A, D, E, K) și menținerea sănătății cardiovasculare. Exemple de grăsimi sănătoase includ păstrăvul Filiera Calității Carrefour sau iaurtul natural din lapte de bivoliță sub eticheta Drag de România. Alte opțiuni potrivite includ nucile românești bio care pot fi integrate ușor în gustări sau preparate diverse.

Produse proaspete locale atent selecționate pentru un stil de viață echilibrat

Tendințele actuale din retail arată o orientare tot mai clară a consumatorilor către produse sănătoase, bio și locale. Observând această schimbare, Carrefour vine în întâmpinarea clienților nu doar cu recomandări nutriționale adaptate stilului de viață, ci și cu un portofoliu variat de produse românești, inclusiv produse de sezon și marcă proprie, provenite dintr-o rețea solidă de producători locali.

În consecință, Carrefour deține cea mai amplă rețea de producători locali cu peste 1.500 de parteneri români pentru produsele proaspete și ultra-proaspete, marcă proprie și parte din programele originale Carrefour Deschidem Vinul Românesc, Poftim Brânza Românească, Grădina Noastră și Creștem România BIO. Trei dintre obiectivele principale ale companiei sunt de a oferi produse 100% românești în sezon la raft, de a extinde cu sprijinul fermierilor sezonul pentru fiecare produs disponibil local dând startul la raft cu recoltele locale și de dezvolta produse de calitate pentru clienți. Produsele beneficiază de un grad ridicat de prospețime cu timpi de livrare de la recoltare începând cu 6h din ultra-local și o medie de 24h din depozit la nivel național.

Astfel, în 2025, clienții au descoperit în fiecare lună gustul bun de sezon de la producători locali din programul Grădina noastră cu 13 cooperative partenere exclusiv, cele 18 cooperative partenere și cei peste 600 de producători ultra-locali care livrează direct în magazine sub umbrela Bunătăți de soi de la noi din regiune, produse marcate La Piața Carrefour sau Filiera Calității Carrefour - toate sunt garanția gustului de sezon.      

În luna februarie, într-un efort extra-sezon, retailerul a introdus pe rafturi struguri românești, soi Moldova, produși de cooperativa Grădina Noastră din Huși. Acest lucru a fost posibil datorită tehnologiei inovatoare ULO (ultra low-oxygen), care menține prospețimea fructelor. Acest demers a fost continuat și în martie cu castraveți cornichon, și în luna aprilie, cu dovlecei și varză timpurie.

Luna mai a deschis oficial sezonul de fructe și legume românești, pe rafturi fiind introduse produse precum roșii roz, roșii de grădină cu moț, mazăre, ardei iute verde, ardei gras Bianca, cartofi noi albi, conopidă, salată Lollo Bionda, salată verde, sfeclă cu frunze, căpșuni și cireșe.

Începând cu sezonul de vară, în luna iunie am deschis sezonul cu ceapă galbenă și roșie, cartofi noi roșii, ardei iute bio, gulii violet, roșii galbene, fasole galbenă și verde fideluță, cireșe calibru mare și pepeni, toate provenite de la cooperativele parte din programul Grădina Noastră. Iar în luna iulie am debutat cu piersici, vinete albe, vinete grafitti și prune românești.

Pe lângă acestea, pe tot parcursul anului se regăsesc la raft verdețuri românești, precum pătrunjel verde, mărar, leustean, ceapă verde, salată verde și ridichi.

Reduceri de până la 38% pentru produse cu gust românesc și origine locală

Mai mult, pe lângă zona de produse proaspete, compania are un portofoliu vast de produse marcă proprie, iar 90% din vânzările acestora provin de la parteneri locali.

În această perioadă, pentru a încuraja și mai mult gustul local în frigiderele românilor, compania a demarat campanie de reduceri de până la 38% pentru peste 150 de produse alimentare și lichide: de la fructe și legume, precum pepeni sau morcovi românești, până la brânzeturi, lactate, produse bio și alte alimente indispensabile.

Printre produse se regăsesc atât cele mai îndrăgite branduri românești, cât și produse marcă proprie ale retailerului, precum morcovii, păstârnacul, afinele, păstrăvul și ouăle Filiera Calității Carrefour, ce respectă cele mai înalte standarde de calitate. Alături de acestea, clienții pot descoperi produse cu Indicație Geografică Protejată (IGP), precum salamul de Sibiu sau cașcavalul de la Săveni Drag de România, atent manufacturate, ce respectă rețetele tradiționale și originea ingredientelor, oferindu-le autenticitate și un gust deosebit. Din ofertă nu lipsesc nici vinurile din programul Deschidem Vinul Românesc, prin care retailerul susține producătorii autohtoni de vinuri din principalele zone viticole ale țării.

Un angajament pe termen lung pentru educație alimentară și consum responsabil

Frigider cu bun gust este o inițiativă pe termen lung prin care retailerul promovează accesul românilor la produse de sezon, locale și sănătoase, susținând astfel alegeri alimentare echilibrate și responsabile. Prin integrarea recomandărilor nutriționale oferite de specialiști, Carrefour urmărește să sprijine consumatorii în dezvoltarea unor obiceiuri sustenabile, adaptate realităților de zi cu zi. Astfel, compania își consolidează angajamentul de a oferi soluții concrete pentru un stil de viață sănătos și o alimentație conștientă, contribuind totodată la educarea pieței și susținerea producătorilor locali.

*** 

Despre Carrefour  

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.  

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025) pentru aproximativ 17.000 de angajați.  

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.      

Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.  

 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.