Carrefour lansează Frigider
cu Bun Gust – inițiativa care aduce savoare în frigider și diversitate
sănătoasă în alegerile alimentare
●
Un frigider echilibrat începe cu alegeri locale, sănătoase
și de sezon
●
Sfaturi practice pentru organizarea frigiderului cu bun
gust
●
Reduceri de până la 38% la peste 150 de produse românești
„Ne dorim să fim un partener de încredere pentru clienții
noștri în tranziția către un stil de viață mai sănătos. Prin inițiativa Frigider cu Bun Gust, integrată în
programul nostru Act for Food, punem la dispoziția consumatorilor nu doar
produse de sezon de calitate, ci și instrumente simple și eficiente pentru
alegeri alimentare mai conștiente. Pentru a susține concret acest demers, am
lansat inclusiv o campanie de reduceri de până la 38% pentru peste 150 de
produse românești, care pot deveni rapid parte dintr-un frigider organizat cu
bun gust. Este un demers care reflectă angajamentul nostru pe termen lung față
de sănătate, sustenabilitate și gustul bun pe mesele românilor”,
Regula principală pentru stil de viață sănătos și gustos:
Mănâncă produse de sezon!
În cadrul
acestui demers, retailerul promovează principii nutriționale simple și ușor de
aplicat în viața de zi cu zi, recomandate și explicate de Dr. Mihail Pautov.
„Unul dintre cele mai importante aspecte când vine vorba
despre alimentație este să ai acces la informații clare, corecte și adaptate
realității fiecăruia. Cel mai important este să știi de unde să cumperi produse
sănătoase, ce alimente sunt recomandate de-a lungul anului, cum să faci un mix
nutritiv echilibrat, bazat pe produse locale și de sezon. Noi oferim aceste
sfaturi. Mă bucur să mă alătur inițiativei Frigider cu Bun Gust pentru ca,
alături de Carrefour, să îi ajutăm pe oameni cu recomandări nutriționale
aplicabile și produse românești de calitate, pe care le pot integra imediat în
rutina lor zilnică. Este un pas important spre o alimentație mai conștientă,
mai echilibrată și mai aproape de nevoile reale ale fiecăruia dintre noi”, a explicat
Dr. Mihail Pautov .
Un exemplu
relevant este metoda 5-4-3-2-1,
recomandată și explicată de Dr. Mihail Pautov, care susține o structură
echilibrată pentru alegerea ingredientelor care nu trebuie să lipsească din
coșul de cumpărături.
5 tipuri de
legume
– acestea sunt baza oricărei alimentații echilibrate. Consumul zilnic de legume
variate contribuie la aportul de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți
esențiali pentru imunitate și sănătatea generală. Cele mai potrivite sunt cele
locale, proaspete și cultivate curat. De exemplu, în meniu pot fi introduse
legume precum ceapa verde bio din Grădina Noastră BIO,
4 feluri de
fructe
– o sursă naturală de zaharuri benefice, fibre, antioxidanți și vitamine (în
special vitamina C). Diversitatea asigură aportul unor fitonutrienți diferiți
care susțin sănătatea ochilor, pielii și a sistemului imunitar. Este important
să ne orientăm către fructe românești, bio, culese în sezonul lor natural,
precum cireșele din Grădina Noastră din Huși, murele bio din Grădina Noastră
BIO, pepenele verde din Însurăței, sau merele din Grădina Noastră din Voinești.
3 surse de proteine - pentru a varia
tipurile de aminoacizi și a susține o alimentație echilibrată. Este important
ca acestea să provină din surse de încredere, cu trasabilitate garantată.
Produsele sub eticheta Filiera Calității Carrefour, precum carnea de vită
Angus, ouăle din ferma Avicola Rojiște sau puiul crescut lent, minimum 82 de
zile, provin din surse verificate, cu trasabilitate controlată și care respectă
cele mai înalte standarde de calitate.
1 sursă de
grăsimi sănătoase – acestea sunt esențiale pentru funcționarea optimă a creierului,
absorbția vitaminelor liposolubile (A, D, E, K) și menținerea sănătății
cardiovasculare. Exemple de grăsimi sănătoase includ păstrăvul Filiera
Calității Carrefour sau iaurtul natural din lapte de bivoliță sub eticheta Drag
de România. Alte opțiuni potrivite includ nucile românești bio care pot fi
integrate ușor în gustări sau preparate diverse.
Produse proaspete locale atent selecționate pentru un stil
de viață echilibrat
Tendințele
actuale din retail arată o orientare tot mai clară a consumatorilor către
produse sănătoase, bio și locale. Observând această schimbare, Carrefour vine
în întâmpinarea clienților nu doar cu recomandări nutriționale adaptate
stilului de viață, ci și cu un portofoliu variat de produse românești, inclusiv
produse de sezon și marcă proprie, provenite dintr-o rețea solidă de
producători locali.
În
consecință, Carrefour deține cea mai amplă rețea de producători locali cu peste 1.500 de parteneri români pentru
produsele proaspete și ultra-proaspete, marcă proprie și parte din programele
originale Carrefour Deschidem Vinul
Românesc, Poftim Brânza Românească, Grădina Noastră și Creștem România BIO.
Trei dintre obiectivele principale ale companiei sunt de a oferi
Astfel, în
2025, clienții au descoperit în fiecare lună gustul bun de sezon de la
producători locali din programul Grădina noastră cu 13 cooperative partenere exclusiv, cele
18 cooperative partenere
În luna
februarie, într-un efort extra-sezon, retailerul a introdus pe rafturi struguri
românești, soi Moldova, produși de cooperativa Grădina Noastră din Huși. Acest
lucru a fost posibil datorită tehnologiei inovatoare ULO (ultra low-oxygen),
care menține prospețimea fructelor. Acest demers a fost continuat și în martie
cu castraveți cornichon, și în luna aprilie, cu dovlecei și varză timpurie.
Luna mai a
deschis oficial sezonul de fructe și legume românești, pe rafturi fiind
introduse produse precum roșii roz, roșii de grădină cu moț, mazăre, ardei iute
verde, ardei gras Bianca, cartofi noi albi, conopidă, salată Lollo Bionda,
salată verde, sfeclă cu frunze, căpșuni și cireșe.
Începând cu
sezonul de vară, în luna iunie am deschis sezonul cu ceapă galbenă și roșie,
cartofi noi roșii, ardei iute bio, gulii violet, roșii galbene, fasole galbenă
și verde fideluță, cireșe calibru mare și pepeni, toate provenite de la
cooperativele parte din programul Grădina Noastră. Iar în luna iulie am debutat
cu piersici, vinete albe, vinete grafitti și prune românești.
Pe lângă
acestea, pe tot parcursul anului se regăsesc la raft verdețuri românești,
precum pătrunjel verde, mărar, leustean, ceapă verde, salată verde și ridichi.
Reduceri de până
la 38% pentru produse cu gust românesc și origine locală
Mai mult, pe
lângă zona de produse proaspete, compania are un portofoliu vast de produse
marcă proprie, iar 90% din vânzările acestora provin de la parteneri locali.
În această
perioadă, pentru a încuraja și mai mult gustul local în frigiderele românilor,
compania a demarat campanie de reduceri de până la 38% pentru peste 150 de produse alimentare și
lichide: de la fructe și legume, precum pepeni sau morcovi românești, până la
brânzeturi, lactate, produse bio și alte alimente indispensabile.
Printre
produse se regăsesc atât cele mai îndrăgite branduri românești, cât și produse
marcă proprie ale retailerului, precum morcovii, păstârnacul, afinele,
păstrăvul și ouăle Filiera Calității
Carrefour, ce respectă cele mai înalte standarde de calitate. Alături de
acestea, clienții pot descoperi produse cu Indicație Geografică Protejată
(IGP), precum salamul de Sibiu sau cașcavalul de la Săveni Drag de România, atent manufacturate, ce respectă rețetele
tradiționale și originea ingredientelor, oferindu-le autenticitate și un gust
deosebit. Din ofertă nu lipsesc nici vinurile din programul Deschidem Vinul Românesc, prin care
retailerul susține producătorii autohtoni de vinuri din principalele zone
viticole ale țării.
Un angajament pe termen lung pentru educație alimentară și
consum responsabil
Frigider cu bun gust este
o inițiativă pe termen lung prin care retailerul promovează accesul românilor
la produse de sezon, locale și sănătoase, susținând astfel alegeri alimentare
echilibrate și responsabile. Prin integrarea recomandărilor nutriționale
oferite de specialiști, Carrefour urmărește să sprijine consumatorii în
dezvoltarea unor obiceiuri sustenabile, adaptate realităților de zi cu zi.
Astfel, compania își consolidează angajamentul de a oferi soluții concrete
pentru un stil de viață sănătos și o alimentație conștientă, contribuind
totodată la educarea pieței și susținerea producătorilor locali.
***
Despre Carrefour
Carrefour
România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face
cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă
clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor
de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu
livrare acasă, prin BRINGO, Glovo, Wolt și Bolt Food sau cu opțiunea Click
& Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu
achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450
de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața
de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025)
pentru aproximativ 17.000 de angajați.
Compania
susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe
termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem
România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For
Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social.
Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate,
prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte
personalizate.
Carrefour
România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour
România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche
S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.