● Românii aleg des produse locale, sănătoase și bio, iar 2 din 3 lei economisiți la casele de marcat provin din programul de loialitate Act for Good.
● Morcovul, cea mai des achiziționată legumă românească în 2024 prin Act for Good.
● Fanii covrigilor de Buzău sunt în Călărași, ai prazului în Caraș-Severin, iar varza murată este cea mai iubită de locuitorii din Giurgiu, nu de Clujeni. Sectorul 2 este campionul gătitului acasă, în timp ce locuitorii sectorului 5 sunt primii la produsele pentru mic dejun.
„Act for Good nu este doar o platformă de loialitate, ci o comunitate activă care contribuie zilnic la un lanț al binelui - de la alegerile locale cu impact pozitiv, direct la reduceri, recompense și experiențe, până la puncte donate pentru cauze. Mai mult, aceasta reprezintă un instrument prin care putem anticipa principalele tendințe de consum, adapta portofoliul de produse în timp real și dezvolta oferte personalizate, aliniate cu nevoile utilizatorilor. Este esențial să rămânem mereu conectați la nevoile în schimbare ale clienților noștri, pentru a le putea oferi nu doar acces la produsele de care au nevoie, ci și o experiență fluidă în fiecare interacțiune. Anul trecut, fiecare 2 din 3 lei economisiți de clienții din comunitate la casa de marcat, au provenit din Act For Good, ceea ce ne confirmă că mergem în direcția potrivită” declară Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer și membru board în cadrul Carrefour România.
Act for Good în cifre
În 2024, Act for Good a transformat 5.000.000 de puncte donate în fapte bune pentru 7 cauze sociale, printre care Pune binele în mișcare - Asociația InspirAction, Mărțișor de Bine - Open Door Foundation, Donează pentru Pedale Salvatoare 3.0 - Asociația pastel, Banca de alimente, Sădește un bine în Cooperativa Brezoaele, Donează pentru oamenii din Galați și Vaslui - Crucea Roșie, Ora de educație și distracție - Logiscool și Asociația Somaschi
Mai mult, programul de loialitate Act for Good le oferă utilizatorilor o multitudine de beneficii, de la oferte exclusive în aplicație până la vouchere de cumpărături. În fiecare săptămână, utilizatorii se bucură de peste
Cum arată profilul de consum la 4 ani de la lansarea aplicației
Produsele românești se regăsesc des în coșurile de cumpărături ale clienților Act for Good. Datele colectate în 2024 demonstrează că românii aleg să pună în coșuri legume, fructe și verdețuri de proveniență locală, dar și produse tradiționale și ecologice. Aceste alegeri surprind întocmai valorile și programele diferențiatoare ale Carrefour România, prin care compania sprijină economia locală și dezvoltarea parteneriatelor cu producătorii locali, dar și alimentele curate, sănătoase, fără aditivi controversați. În prezent, Carrefour colaborează cu o rețea de peste 1.500 de producători locali pentru produse proaspete și ultra-proaspete, marcă proprie și parte din programele originale Deschidem Vinul Românesc, Poftim Brânza Românească, Creștem România BIO și Grădina Noastră. Dintre aceștia, aproximativ 600 sunt producători ultra-locali și situați la o distanță de maximum 50 km față de magazine, demonstrând un lanț de aprovizionare puternic al retailerului.
Topul
● morcovii, care au apărut pe peste 1,1 milioane de bonuri de cumpărături;
●
● ceapa galbenă.
În categoria
● merele Golden sunt pe primul loc cu peste 305.000 de bonuri, urmate de merele Idared;
● afinele și prunele completează clasamentul, confirmând interesul crescut pentru fructele de sezon cultivate local.
În ultimii ani, se observă un interes tot mai crescut pentru produsele bio
●
● lămâile bio, cu o creștere de 76% față de anul precedent;
● laptele bio înregistrează cea mai semnificativă creștere, cu 356% față de 2023, surclasând morcovii bio, care se află pe locul 4.
Printre produsele de băcănie, pufuleții intră în top alături de alimentele esențiale nelipsite din cămară precum uleiul de floarea soarelui și zahărul.
Masa românilor a fost completată anul trecut cu cele mai iubite vinuri din programul original Carrefour Deschidem Vinul Românesc, prin care retailerul promovează și susține producția viticolă locală – Caii de la Letea Geneza: roșu, roze și alb.
Consumatorii Act for Good demontează miturile regionale.
Datele extrase din platforma Act for Good demontează miturile regionale referitoare la preferințele românilor. De exemplu, deși tradiția spune că buzoienii sunt cei mai mari consumatori de covrigi, în realitate, bonurile de cumpărături ale utilizatorilor Act for Good arată că cei mai mari fani ai acestui produs sunt locuitorii din Oltenița, județul Călărași.
În mod similar, în ciuda mitului că varza murată este specifică zonei Clujului, cei mai mari consumatori ai acestui preparat sunt în județul Giurgiu. În mod similar, mitul conform căruia prazul ar fi specific Olteniei este contrazis. Nu Doljul, Mehedințiul sau Oltul sunt lideri la consumul de praz, ci județul Caraș-Severin, aflat în vestul țării.
Și în cazul condimentelor precum boiaua de ardei, asociat frecvent cu bucătăria ardelenească sau maghiară, bonurile de cumpărături demontează acest stereotip. Conform datelor extrase din platforma Act for Good, boia este cea mai frecvent aleasă de consumatorii din Călărași
București, concurență între sectoare
În capitala României, fiecare sector se diferențiază prin comportamente de consum diferite. Sectorul 1 se distinge prin orientarea către produse sănătoase, bio. Locuitorii acestui sector achiziționează cel mai frecvent produse precum: lămâi, banane, avocado, ardei, lapte sau ouă, toate bio, precum și zmeură.
Dacă Sectorul 2 este sectorul bucătarilor, cu ingrediente precum borș, bicarbonat, praf de copt, esență de vanilie, zahăr pudră, cacao, făină sau drojdie care se regăsesc procentual în mai multe coșuri din această zonă, în sectorul 3 se regăsesc pasionații fructelor și legumelor. Produse precum ciupercile champignon, avocado, baby spanac, rucola, dovlecei, mango, salate sau chiar și somon, câștigă detașat față de celelalte sectoare ale capitalei.
Locuitorii sectorului 4 sunt cei mai mari iubitori ai pâinii, fie că este vorba despre pâinea rotundă, franzelă, țărănească sau pave. În paralel, în sectorul 5 se regăsesc pasionații micului dejun
Cei din sectorul 6 exemplifică stilul de viață urban contemporan, unde timpul este o resursă prețioasă. Aceștia sunt gurmanzii ocupați, care pun pe masă cel mai des puiul sau pulpele de pui rotisate, alături de cartofi prăjiți sau condimentați.
„Am integrat în 2024 funcționalități inovatoare, precum stocarea digitală a garanțiilor SGR și verificarea soldului în timp real, oferind mai mult confort și transparență. Utilizatorii pot accesa oricând voucherele disponibile, pot vizualiza un rezumat al activităților din Carrefour, consulta cataloagele digitale de oferte și beneficia de un sistem personalizat de recompense, adaptat în funcție de comportamentul lor de cumpărare. De asemenea, anul acesta avem în plan dezvoltarea aplicației cu beneficii suplimentare pentru comunitate. Am început deja prin introducerea posibilității achiziției asigurării RCA direct din aplicație, în câțiva pași simpli chiar în luna iunie. Este o primă inițiativă de acest tip, pe care dorim să continuăm să o consolidăm și să venim în întâmpinarea utilizatorilor cu și mai multe beneficii care să le simplifice viața”, a declarat Bogdan Lupu, Loyalty and Mobile Director.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.