O nouă cooperativă intră în programul exclusiv
Grădina Noastră pentru a livra fructe și legume românești în magazinele
Carrefour
București,
14 noiembrie 2024: Carrefour România anunță o nouă cooperativă în programul
Grădina Noastră, aflată în localitatea Malu Spart, județul Giurgiu. Noua
cooperativă este formată din cinci familii și zece angajați care cultivă o gamă
variată de legume și fructe, pe o suprafață de 14 hectare. Cooperativa Malu
Spart se află la doar 39 de kilometri distanță de București.
Astfel, programul Grădina Noastră ajunge
să cuprindă 11 cooperative exclusive,
care reunesc 350 de producători mici,
mijlocii și mari (Grădina Noastră din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele,
Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși, Voinești și acum Malu Spart).
Carrefour România își continuă angajamentul de a sprijini producătorii români,
parte din misiunea programului Act for Food, prin care retailerul le oferă
clienților acces la produse alimentare de calitate, la prețuri corecte.
Produsele sub marca Grădina Noastră sunt cultivate local de familii de fermieri din
cooperative, care beneficiază de sprijin din partea retailerului pentru a avea
acces la o piață națională extinsă, pentru a-și promova și dezvolta vânzările,
precum și pentru a îmbunătăți logistica. Astfel, fermierii reușesc să-și
investească eforturile, timpul și capitalul în eficientizarea producției și
calitatea produselor, datorită predictibilității și stabilității oferite de
parteneriat. Acest ecosistem le oferă clienților pe rafturile tuturor
magazinelor Carrefour o gamă variată de fructe și legume de calitate, cu un
gust autentic românesc.
Creată la inițiativa Carrefour, Cooperativa Grădina Noastră din Malu Spart
este formată din cinci familii de agricultori specializate în cultivarea
fructelor și legumelor: verdeață,
dovlecei, dovleci de copt, pentru plăcintă sau de Halloween, vinete,
castraveți, căpșuni, pere, roșii și ardei. Fiecare familie vine cu o
experiență vastă în domeniul agricol, obținută prin moștenirea terenurilor și
transmiterea afacerii din generație în generație. Cooperativa dispune de un
teren ce se întinde pe aproximativ 11,5 de hectare în câmp și 2,5 hectar în
solarii.
„Carrefour
a fost primul retailer care a adoptat modelul de cooperativă în colaborarea cu
producătorii locali. Prin cel de-al doilea capitol al Act for Food reafirmăm
angajamentul nostru prin care le oferim clienților noștri cele mai bune
produse, la prețuri accesibile, cu scopul de susține tranziția către o
alimentație sănătoasă. Prin brandul nostru, Grădina Noastră, am dezvoltat o
gamă largă de programe cu beneficii reciproce, care sprijină atât fermierii și
comunitățile acestora, cât și aduce pe mesele românilor produse proaspete și
locale. În prezent, avem cea mai mare rețea de furnizori locali din piață, ce
aprovizionează cele aproximativ 450 de magazine Carrefour din România: peste
1.450 de producători români de produse proaspete. Suntem mândri să ne asumăm
această responsabilitate și vom continua să extindem portofoliul nostru de
producători locali și în alte regiuni ale țării”, a declarat Jagoda
Gwardys-Zientara, Chief operating officer, Carrefour România.
„Dorim
să le oferim clienților noștri produse de cea mai înaltă calitate, iar acest
lucru înseamnă legume și fructe crescute cu grijă de producătorii locali,
folosind metode tradiționale și respectând cele mai înalte standarde de
producție. Astfel că, ne extindem constant parteneriatele cu producătorii
români. În momentul de față, aproximativ 98% dintre producătorii locali din
categoria fructe și legume sunt români. Ne angajăm să păstrăm gustul autentic
al recoltei din zonele rurale și, pentru a asigura prospețimea acestora,
continuăm să optimizăm procesul de livrare, astfel încât produsele să ajungă prin livrare directă la
raft între 6-24h de ore de la
recoltare, pe tot parcursul anului”, a adăugat Radu Gherman, Buying Director Ultra-Fresh
Carrefour România.
Cu o experiență de cultivare ce se
întinde pe 14 de hectare,
agricultorii din aceste regiuni geografice vor livra o cantitate de 1,5 milioane de unități de fructe și legume
pe an, în valoare de 3 milioane de
lei.
„Parteneriatul
cu Carrefour reprezintă o oportunitate extraordinară pentru noi, ca producători
locali. Colaborarea aduce stabilitate și predictibilitate în activitatea
noastră, lucru esențial într-un sector atât de volatil. Acum putem să ne
concentrăm pe a produce fructe și legume gustoase și de calitate. Nu mai
trebuie să ne facem griji că nu vom reuși să vindem marfa, deoarece avem un
partener de încredere care ne sprijină în această direcție. Colaborarea cu un
mare retailer ne oferă premisa dezvoltării, deschizându-ne noi perspective și
permițându-ne să ne extindem activitatea fără să depindem de incertitudinile
pieței”, menționează Marius Florea, reprezentant al Cooperativei Malu Spart.
Pentru început, cooperativa va livra produsele în depozitul Carrefour
din Cefin, care este la doar 21 km
distanță de producători, pentru distribuție națională, iar ca livrare
directă, fructele și legumele vor fi distribuite către magazinul Carrefour
Colosseum în București. În prezent, pe rafturile magazinului se află salată
verde, verdeață, gulii, căpșuni, dovleac de copt, dovleac plăcintar, ardei
iute, țelină cu frunze.
***
Despre
Carrefour
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Programul Grădina Noastră, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.