Gust pentru sănătate: inspirație pentru o nouă generație
București, 19.09.2024:Asociația InspirAction, în parteneriat cu Carrefour România și cu sprijinul Ministerului Educației, lansează cea de-a treia ediție a programului „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase și mese delicioase”, un program destinat încurajării obiceiurilor sănătoase și meselor delicioase în cadrul școlilor din România.
În anul școlar 2024-2025, 650 de elevi de clasa a V-a, a VI-a și a VII-a vor participa la 390 de sesiuni educaționale organizate în 13-15 școli din mai multe județe, implicând elevi din 26 de clase. Aceste sesiuni se vor concentra pe teme relevante precum nutriția, activitatea fizică, mindfulness și îngrijirea plantelor. Trainerii certificați de la asociația InspirAction vor utiliza metode interactive, bazate pe coaching, adaptate stilului de învățare modern, pentru a asigura o experiență captivantă și interactivă.
Programul vizează dezvoltarea abilităților necesare pentru o viață sănătoasă, cu un accent deosebit pe diversificarea alimentației, impactul nutriției asupra energiei zilnice, importanța hidratării și odihnei, gestionarea emoțiilor, planificarea activităților pentru a forma noi obiceiuri sănătoase. „Gust pentru sănătate” își propune nu doar să îmbunătățească obiceiurile alimentare, ci și să contribuie la formarea unor tineri încrezători și rezilienți.
Rezultate impresionante în primele două ediții
Programul „Gust pentru sănătate” a debutat în anul școlar 2022 și a avut până în luna iunie din acest an, 478 de beneficiari elevi. Rezultatele obținute în primele două ediții sunt impresionante: 65% dintre participanți au dezvoltat obiceiuri de viață sănătoasă iar stima lor de sine a crescut cu 41%. În plus:
- consumul de produse fast-food a scăzut cu 31%;
- consumul de legume crude a crescut cu 43%;
- consumul de sucuri acidulate a scăzut cu 30%;
- consumul de dulciuri a scăzut cu 28%;
„Aceste date sunt dovezi clare ale impactului pozitiv pe care proiectul nostru îl are în viața tinerilor și a familiilor acestora. Suntem dedicați continuării acestei inițiative și promovării unei generații mai sănătoase, mai conștiente și mai informate.”, a declarat Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction.
„Programul ‘Gust pentru sănătate’, este o extensie naturală a angajamentului Carrefour de a promova un stil de viață sănătos. Ne bucurăm tare mult să observăm că impactul sesiunilor educaționale din cadrul programului nu se limitează doar la aspecte care țin de sănătatea fizică, ci contribuie și la creșterea încrederii în sine și a rezilienței emoționale a tinerilor. Împreună cu InspirAction, ne propunem să oferim resurse esențiale pentru un viitor mai sănătos și responsabil, facilitând formarea unor obiceiuri durabile care să sprijine bunăstarea generațiilor viitoare.”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
Înscrieri deschise pentru școli
Până în data de 27.09.2024, profesorii diriginți din școlile interesate sunt invitați să se înscrie în program prin completarea unui formular disponibil aici:
https://inspiraction.ro/gust-pentru-sanatate-3/
Școlile și cele 26 de clase selectate să participe în programul educațional vor fi anunțate până în data de 14.10.2024.
Criterii de eligibilitate: se pot înscrie diriginții cu elevii de clasa a V-a, a VI-a și a VII-a, motivați să participe la activități extra-curriculare despre nutriție, activitate fizică, mindfulness și îngrijirea plantelor, din următoarele orașe Alba Iulia, Baia Mare, Botoșani, Brașov, București, Cluj-Napoca, Drobeta-Turnu Severin, Focșani, Iași, Mangalia, Pitești, Râmnicu Vâlcea, Sebeș, Sibiu, Suceava, Timișoara, Târgu Jiu.
Despre Carrefour România
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Asociația InspirAction
Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor.
www.inspiraction.ro
Persoană de contact:
Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction
[email protected], www.inspiraction.ro
+40.726.126.289
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.