Noutati

Fundația Carrefour lansează prima cerere de proiecte în 8 țări în care Grupul este prezent: Împreună pentru tranziția alimentară 2022

Fundația Carrefour lansează prima cerere de proiecte în 8 țări în care Grupul este prezent: Împreună pentru tranziția alimentară 2022

 

     ONG-urile din România pot aplica pentru o finanțare de 30.000 euro oferită de Fundația Carrefour pentru proiecte de agricultură durabilă, zero risipă alimentară sau educație nutrițională

 

 

Ca urmare a interesului remarcabil generat de inițiativa franceză de implementare a proiectelor asociative locale în ultimii doi ani în cadrul programului „Împreună pentru tranziția alimentară”, Fundația Carrefour reaplică modelul în cadrul a opt țări ale Grupului Carrefour: Argentina, Belgia, Brazilia, Italia, Polonia, România, Spania și Taiwan. Scopul programului „Împreună pentru tranziția alimentară” este de acela de a da o mână de ajutor organizațiilor nonprofit locale, pentru a-și dezvolta proiectele de agricultură durabilă, zero risipă alimentară sau educație nutrițională. Pentru această primă ediție, câte un ONG din fiecare țară va fi recompensat cu 30.000 EUR, suma totală alocată fiind de 240.000 EUR.

 

Apelul programului „Împreună pentru tranziția alimentară" a început luni, 17 octombrie 2022. Acesta este dedicat organizațiilor nonprofit și își propune să recompenseze proiectele de solidaritate în favoarea unei alimentații sănătoase și durabile, care acționează pentru una dintre următoarele trei teme:

 

● agricultură durabilă;

● zero risipă alimentară;

● educație nutrițională.

 

„Încurajăm ONG-urile din România să aplice la acest concurs de proiecte inițiat de Fundația Carrefour, cu scopul de a susține zone esențiale precum agricultura durabilă, combaterea risipei alimentare și educația nutrițională. Prin strategia Act for Food, Carrefour lucrează atât la nivel de business, cât și la nivelul comunităților din jur, pentru a genera un impact social pe termen lung. Avem încredere că vom identifica un proiect câștigător care va reprezenta cât mai sustenabil egida «Împreună pentru tranziția alimentară»", afirmă Alina Gamauf, Board Member Carrefour România.

 

Solicitanții au termen până duminică, 13 noiembrie 2022, să își depună proiectul direct pe site-ul Fundației Carrefour. Membrii juriului, compus din membrii Fundației Carrefour și din echipele Carrefour dedicate acțiunii sociale din fiecare țară, se vor concentra pe teme precum protecția mediului, impactul în teritoriu și publicul vizat (persoane defavorizate, vârstnici, cetățeni din mediul rural).

 

„De mai bine de 20 de ani, Fundația Carrefour susține inițiativele asociative dedicate tranziției alimentare solidare. Prin apelul nostru internațional de proiecte, ne propunem să ducem proiectul înainte, ajungând în mai multe zone rurale și izolate care au nevoie de un impuls deosebit, cu atât mai mult în aceste momente critice", afirmă Marie-Astrid Raoult, director al Fundației Carrefour.

 

Anunțul celor 8 câștigători (unul din fiecare țară) va avea loc luni, 12 decembrie 2022. Fiecare dintre ei va primi un fond de 30.000 EUR din partea Fundației Carrefour pentru a-și ajuta proiectul să se dezvolte. Pe parcursul anului următor, echipa Fundației Carrefour le va fi alături în diferitele faze de dezvoltare .

 

 

Informații suplimentare

Contact CSR Carrefour România: [email protected] 

Detalii despre Împreună pentru tranziția alimentară: https://bit.ly/3DsIxuv

 

 

 

Despre Fundația Carrefour

 

Înființată în anul 2000, Fundația Carrefour îndeplinește o misiune de interes general în Franța și în lume, în favoarea tranziției alimentare solidare.

Angajamentul său se bazează pe trei programe: agricultura durabilă și integrată social, anti-risipă solidară și implicarea cetățenilor.

Cu un buget anual de 6,75 milioane de euro, Fundația a sprijinit aproximativ 70 de proiecte în 2021 și mii de persoane în țările Grupului.

De la crearea sa, mobilizarea sa către ajutorul de urgență reprezintă peste 18 milioane de euro.

Pentru mai multe informații: www.fondation-carrefour.org/en sau urmăriți-ne pe Twitter: @Fonda_Carrefour 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.