Fundația Carrefour lansează prima cerere de
proiecte în 8 țări în care Grupul este prezent: Împreună pentru tranziția alimentară 2022
●
ONG-urile din România pot
aplica pentru o finanțare de 30.000 euro oferită de Fundația Carrefour pentru
proiecte de agricultură durabilă, zero risipă alimentară sau educație
nutrițională
Ca urmare a interesului
remarcabil generat de inițiativa franceză de implementare a proiectelor
asociative locale în ultimii doi ani în cadrul programului „Împreună pentru tranziția alimentară”,
Fundația Carrefour reaplică modelul în cadrul a opt țări ale Grupului
Carrefour: Argentina, Belgia, Brazilia, Italia, Polonia, România, Spania și
Taiwan. Scopul programului „Împreună
pentru tranziția alimentară” este de acela de a da o mână de ajutor
organizațiilor nonprofit locale, pentru a-și dezvolta proiectele de agricultură
durabilă, zero risipă alimentară sau educație nutrițională. Pentru această
primă ediție, câte un ONG din fiecare țară va fi recompensat cu 30.000 EUR,
suma totală alocată fiind de 240.000 EUR.
Apelul
programului „Împreună pentru tranziția
alimentară" a început luni, 17
octombrie 2022. Acesta este dedicat organizațiilor nonprofit și își propune
să recompenseze proiectele de solidaritate în favoarea unei alimentații
sănătoase și durabile, care acționează pentru una dintre următoarele trei teme:
● agricultură
durabilă;
● zero risipă
alimentară;
● educație
nutrițională.
„Încurajăm ONG-urile din România să aplice la acest
concurs de proiecte inițiat de Fundația Carrefour, cu scopul de a susține zone
esențiale precum agricultura durabilă, combaterea risipei alimentare și
educația nutrițională. Prin strategia Act for Food, Carrefour lucrează atât la
nivel de business, cât și la nivelul comunităților din jur, pentru a genera un
impact social pe termen lung. Avem încredere că vom identifica un proiect
câștigător care va reprezenta cât mai sustenabil egida «Împreună pentru
tranziția alimentară»", afirmă
Alina Gamauf, Board Member Carrefour
România.
Solicitanții
au termen până duminică, 13 noiembrie
2022, să își depună proiectul direct
pe site-ul Fundației Carrefour. Membrii juriului, compus din membrii
Fundației Carrefour și din echipele Carrefour dedicate acțiunii sociale din
fiecare țară, se vor concentra pe teme precum protecția mediului, impactul în
teritoriu și publicul vizat (persoane defavorizate, vârstnici, cetățeni din
mediul rural).
„De mai bine de 20 de ani, Fundația Carrefour susține
inițiativele asociative dedicate tranziției alimentare solidare. Prin apelul
nostru internațional de proiecte, ne propunem să ducem proiectul înainte,
ajungând în mai multe zone rurale și izolate care au nevoie de un impuls
deosebit, cu atât mai mult în aceste momente critice", afirmă Marie-Astrid Raoult, director al Fundației
Carrefour.
Anunțul celor
8 câștigători (unul din fiecare țară)
va avea loc luni, 12 decembrie 2022.
Fiecare dintre ei va primi un fond de 30.000 EUR din partea Fundației Carrefour
pentru a-și ajuta proiectul să se dezvolte. Pe parcursul anului următor, echipa
Fundației Carrefour le va fi alături în diferitele faze de dezvoltare .
Informații suplimentare
Contact
CSR Carrefour România: [email protected]
Detalii
despre Împreună pentru tranziția alimentară: https://bit.ly/3DsIxuv
Despre
Fundația Carrefour
Înființată în
anul 2000, Fundația Carrefour îndeplinește o misiune de interes general în
Franța și în lume, în favoarea tranziției alimentare solidare.
Angajamentul
său se bazează pe trei programe: agricultura durabilă și integrată social,
anti-risipă solidară și implicarea cetățenilor.
Cu un buget
anual de 6,75 milioane de euro, Fundația a sprijinit aproximativ 70 de proiecte
în 2021 și mii de persoane în țările Grupului.
De la crearea
sa, mobilizarea sa către ajutorul de urgență reprezintă peste 18 milioane de
euro.
Pentru mai
multe informații: www.fondation-carrefour.org/en sau urmăriți-ne pe
Twitter: @Fonda_Carrefour
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.