Noutati

Carrefour și InspirAction lansează a patra ediție a proiectului Gesturi mici pentru practici mari

Carrefour și InspirAction lansează a patra ediție a proiectului Gesturi mici pentru practici mari

 

București, 3 martie 2025: Carrefour România și Asociația InspirAction anunță lansarea celei de-a patra ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”. Proiectul include sesiuni educaționale axate pe sustenabilitate, completate de activități practice de reciclare.

În perioada 3 martie - 13 aprilie, 10 școli și grădinițe vor participa la aceste sesiuni interactive, desfășurate cu sprijinul profesorilor voluntari coordonați de Asociația InspirAction, pentru a încuraja adoptarea unor practici responsabile față de mediu.

Un element cheie al proiectului este concursul de reciclare între școli și grădinițe. Primele 8 instituții de învățământ care vor avea cele mai bune rezultate, atât la numărul de ambalaje SGR reciclate la automatele Carrefour, cât și la numărul de voturi primite, vor fi premiate cu sisteme de panouri fotovoltaice.

Aceste premii vor contribui la reducerea amprentei de carbon a școlii și vor permite redirecționarea economiilor din scăderea facturilor de electricitate către alte inițiative educaționale.

Orice persoană care reciclează ambalaje SGR la automatele Carrefour poate susține școala sau grădinița preferată, urmând pașii descriși pe www.inspiraction.ro/reciclare Tot aici va putea urmărită în timp real evoluția clasamentului școlilor înscrise în concurs.

De la lansarea sa, în decembrie 2023, proiectul Gesturi mici pentru practici mari  a implicat 9.700 de elevi în activități de educație sustenabilă, a facilitat reciclarea a peste 388.620 de ambalaje SGR și a premiat 32 de școli și grădinițe cu sisteme fotovoltaice performante.

Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv al Carrefour România, a declarat: „Gesturi mici pentru practici mari” nu este doar o inițiativă, ci un catalizator al schimbării, un exemplu al impactului real al fiecărui pas făcut de elevi și instituțiile de învățământ. Prin lansarea celei de-a patra ediții, reafirmăm angajamentul nostru de a construi un viitor mai responsabil, unindu-ne forțele cu elevii, părinții și comunitatea pentru a promova educația pentru sustenabilitate și a încuraja reciclarea. ”

Simona Paraschiv, președintele Asociației InspirAction, a adăugat: Cu fiecare lecție despre protecția mediului și reciclare pe care o facilităm copiilor suntem mai aproape de îndeplinirea visului nostru: educarea și responsabilizarea generațiilor viitoare pentru construirea unui viitor mai sănătos, sustenabil.”

Cele zece școli participante la ediția a patra a proiectului sunt:

  1. Școala Gimnazială “Gheorghe Nechita” Motoșeni, jud. Bacău;
  2. Școala Gimnazială Fântânele, jud. Bacău;
  3. Școala Gimnazială Salcia Tudor, jud. Brăila;
  4. Școala Gimnazială din Liceul Tehnologic “Nicolae Titulescu” Însurăței, jud. Brăila;
  5. Școala Gimnazială din cadrul Colegiului “Nicolae Bălcescu”, jud. Brăila;
  6. Școala Gimnazială Ziduri, jud. Buzău;
  7. Școala Gimnazială Filiași, jud. Dolj;
  8. Grădinița cu Program Normal Sărmașu, jud. Mureș;
  9. Școala Gimnazială din cadrul Liceului Tehnologic “Oltea Doamna” Dolhasca, jud. Suceava;
  10. Școala Gimnazială Vulturu, jud. Vrancea

 

Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO, Glovo și Tazz sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.    

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru  peste 17.000 de angajați.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.    

Carrefour România operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Despre Asociația InspirAction

Este o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor. www.inspiraction.ro

Persoană de contact:

Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction

[email protected], www.inspiraction.ro

+40.726.126.289

 

 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.