Carrefour și InspirAction lansează a patra ediție a
proiectului Gesturi mici pentru practici mari
București, 3 martie 2025: Carrefour România și Asociația InspirAction
anunță lansarea celei de-a patra ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici
mari”. Proiectul include sesiuni educaționale axate pe sustenabilitate,
completate de activități practice de reciclare.
În perioada 3 martie -
13 aprilie, 10 școli și grădinițe vor participa la aceste sesiuni interactive,
desfășurate cu sprijinul profesorilor voluntari coordonați de Asociația
InspirAction, pentru a încuraja adoptarea unor practici responsabile față de
mediu.
Un element cheie al proiectului este concursul de
reciclare între școli și grădinițe. Primele 8 instituții de învățământ care vor avea cele mai bune rezultate,
atât la numărul de ambalaje SGR reciclate la automatele Carrefour, cât și la
numărul de voturi primite, vor fi premiate cu sisteme de panouri fotovoltaice.
Aceste premii vor contribui la reducerea amprentei
de carbon a școlii și vor permite redirecționarea economiilor din scăderea
facturilor de electricitate către alte inițiative educaționale.
Orice persoană care reciclează ambalaje SGR la
automatele Carrefour poate susține școala sau grădinița preferată, urmând pașii
descriși pe www.inspiraction.ro/reciclare Tot aici va putea urmărită în
timp real evoluția clasamentului școlilor înscrise în concurs.
De la lansarea sa, în decembrie 2023, proiectul „Gesturi mici pentru
practici mari” a implicat 9.700 de elevi în activități de educație sustenabilă, a facilitat
reciclarea a peste 388.620 de ambalaje SGR și a premiat 32 de școli și grădinițe cu sisteme
fotovoltaice performante.
Alina Gamauf, membru în Comitetul Executiv al
Carrefour România, a declarat: „Gesturi mici pentru practici mari” nu este
doar o inițiativă, ci un catalizator al schimbării, un exemplu al impactului
real al fiecărui pas făcut de elevi și instituțiile de învățământ. Prin
lansarea celei de-a patra ediții, reafirmăm angajamentul nostru de a construi
un viitor mai responsabil, unindu-ne forțele cu elevii, părinții și comunitatea
pentru a promova educația pentru sustenabilitate și a încuraja reciclarea. ”
Simona Paraschiv, președintele Asociației InspirAction, a adăugat: „Cu fiecare lecție despre protecția mediului și
reciclare pe care o facilităm copiilor suntem mai aproape de îndeplinirea
visului nostru: educarea și responsabilizarea generațiilor viitoare pentru
construirea unui viitor mai sănătos, sustenabil.”
Cele zece școli participante la ediția a patra a proiectului sunt:
- Școala Gimnazială “Gheorghe Nechita” Motoșeni, jud. Bacău;
- Școala Gimnazială Fântânele, jud. Bacău;
- Școala Gimnazială Salcia Tudor, jud. Brăila;
- Școala Gimnazială din Liceul Tehnologic “Nicolae Titulescu”
Însurăței, jud. Brăila;
- Școala Gimnazială din cadrul Colegiului “Nicolae Bălcescu”, jud.
Brăila;
- Școala Gimnazială Ziduri, jud. Buzău;
- Școala Gimnazială Filiași, jud. Dolj;
- Grădinița cu Program Normal Sărmașu, jud. Mureș;
- Școala Gimnazială din cadrul Liceului Tehnologic “Oltea Doamna”
Dolhasca, jud. Suceava;
- Școala Gimnazială Vulturu, jud. Vrancea
Despre Carrefour România
Despre Asociația InspirAction
Este
o organizație formată din oameni care contribuie la educația adolescenților din
România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și
împliniți. Desfășoară programe care dezvoltă competențe necesare pentru o viață
sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu
părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul
Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și
profesori din România să devină o variantă mai bună a lor. www.inspiraction.ro
Persoană de contact:
Simona Paraschiv,
Președinte Asociația InspirAction
[email protected], www.inspiraction.ro
+40.726.126.289
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.