Carrefour
și InspirAction îi învață pe copii să recicleze pentru un viitor mai bun
București,
16 aprilie 2025: Carrefour România și Asociația InspirAction anunță finalizarea
cu succes a celei de-a patra ediții a proiectului „Gesturi mici pentru practici mari”.
Ediția
a patra a proiectului „Gesturi mici
pentru practici mari” s-a desfășurat în perioada 3 martie
- 13 aprilie. În cadrul acestei ediții, 10 școli și grădinițe din România au
beneficiat de sesiuni educaționale interactive despre
reciclare și utilizarea responsabilă a resurselor.
Printre
rezultatele acestei ediții menționăm:
Aceste sesiuni, coordonate de Asociația
InspirAction și susținute de profesori voluntari, au oferit elevilor informații
despre cum pot acționa concret, prin gesturi mici, pentru a participa la
reducerea impactului negativ asupra mediului.
Elementul
cheie al proiectului a fost concursul de reciclare între școli și grădinițe, în
care au fost implicați elevii și comunitatea locală. Astfel, 8 școli și
grădinițe vor beneficia de sisteme fotovoltaice performante.
De la lansarea sa, în decembrie 2023, proiectul a
implicat 14.267 de elevi în
activități de educație sustenabilă, a facilitat reciclarea a peste 535.670 ambalaje SGR la automatele
Carrefour și a premiat 40 de școli și grădinițe cu sisteme fotovoltaice
performante.
„Ne bucurăm să vedem cum în cadrul acestui
proiect gesturile mici se transformă în practici mari, iar elevii deprind
comportamente responsabile față de mediu prin reciclare. Educația este unul
dintre pilonii de bază pe care îi susținem. Astfel, participăm la formarea unei
noi generații de elevi mai conștienți de impactul pe care acțiunile fiecăruia
dintre noi îl are asupra mediului”, a declarat Alina
Gamauf, membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.
„După patru ediții de succes, proiectul Gesturi mici pentru practici mari este
dovada vie că atunci când le oferim copiilor instrumentele și cunoștințele
potrivite, ei pot fi printre cei mai puternici susținători ai bunăstării
planetei. Acest proiect este atât despre sustenabilitate, prin formarea
obiceiului de reciclare, cât și despre sădirea speranței și a responsabilității
în inimile tinerei generații și a comunității din care fac parte”, a adăugat Simona Paraschiv,
președintele Asociației InspirAction.
Cele opt școli care vor primi panouri
fotovoltaice la finalul ediției a patra a proiectului sunt:
1. Școala Gimnazială Ziduri, jud. Buzău
2. Grădinița cu
Program Normal Sărmașu, jud. Mureș
3. Școala Gimnazială
Gheorghe Nechita Motoșeni, jud. Bacău
4. Școala Gimnazială
Fântânele, com. Motoșeni, jud. Bacău
5. Școala Gimnazială
din cadrul Liceului Tehnologic N. Titulescu, jud. Brăila
6. Școala Gimnazială
Filiași, jud. Dolj
7. Școala Gimnazială
Vulturu, jud. Vrancea
8.
Școala Gimnazială din cadrul Liceului Tehnologic “Oltea Doamna”
Dolhasca, jud. Suceava
Despre
Carrefour România
Carrefour România
le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături.
Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților
experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat
Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă,
prin BRINGO, Glovo, Tazz și Bolt sau cu opțiunea Click & Collect de pe
www.carrefour.ro.
Odată cu
achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 450
de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața
de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024, 2025)
pentru peste 17.000 de angajați.
Compania susține
comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen
lung, cu impact pozitiv în societate: Deschidem Vinul Românesc, Creștem România
BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească. Platforma Act For Good transformă
cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune
de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot
face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România
operează în România prin trei entități juridice principale: Carrefour România
S.A., Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Este o organizație formată din oameni care
contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să
devină adulți responsabili, încrezători și împliniți. Desfășoară programe care
dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și
fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru
maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire
un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai
bună a lor. www.inspiraction.ro
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.