Noutati

Carrefour și-a setat un nou obiectiv pentru diminuarea amprentei de carbon și reducerea cu 20 de megatone a emisiilor de CO2

În 2015, Carrefour Grup și-a asumat angajamentul de a reduce amprenta de carbon asociată cu magazinele sale din întreaga lume, cu până la 40% până în 2025 (față de 2010). Din 2019, această reducere este deja la 39%. Astăzi, Carrefour își ia angajamentul de a duce mai departe acest obiectiv, lucrând alături de consumatorii și furnizorii săi pentru a îmbunătăți modul de producție și de consum: susținând producția locală, produsele eco, scăzând folosirea ambalajelor, promovând produsele de origine vegetală ce au un impact mai mic asupra mediului etc.

Carrefour duce și mai departe acest demers, setându-și un nou obiectiv de reducere a emisiilor de carbon cu 30% pentru produsele vândute în magazinele sale, echivalentul a 20 de megatone CO2 mai puțin.

Aceste noi obiective au fost aprobate de către organizația Science Based Target inițiative (SBTi), condusă de CDP, Global Compact, World Resources Institute (WRI) și WWF®, care confirmă angajamentul Carrefour față de scenariul 2°C dezvoltat de către IPCC.

Depășirea performanței setate inițial pentru angajamentele climatice

În 2015, grupul s-a alăturat unei inițiative de transparență ce presupune transformarea modelului de business și limitarea impactului asupra mediului. Pentru a face acest lucru, Carrefour Grup și-a setat obiective ambițioase pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, în linie cu scenariul 2°C dezvoltat de IPCC. În acest fel, Carrefour și-a asumat reducerea emisiilor cu efect de seră cu până la 40% până în anul 2025 și cu până la 70% până în anul 2050 (în comparație cu anul 2010). În 2019, Carrefour a ajuns la o reducere de 39% a emisiilor de carbon, pentru magazine.

Performanța grupului este recunoscută de către organizații terțe, responsabile cu măsurarea implementării acestui plan: Carrefour se află în topul celor 5 retaileri globali în categoria CSR, potrivit Dow Jones Sustainability World Index (DJSI), iar grupul a obținut în 2019 calificativul A în cadrul listei anuale CDP Climat*, care încadrează compania în topul retailerilor francezi și, în plus, se încadrează global în lista celor 2% companii din întreaga lume, care luptă împotriva schimbărilor climatice.

Noul obiectiv climatic pentru 2020

În contextul acestor rezultate, grupul revizuiește planul climatic pentru 2020, pentru a duce și mai departe obiectivele de protejare a mediului, pentru magazinele sale (scopurile 1 și 2). Carrefour va adăuga de altfel planului climatic noi angajamente pentru produsele vândute în magazine (scopul 3), incluzând producția furnizorilor (responsabilă de 72% dintre emisii), obiceiurile de consum (responsabile pentru 12% dintre emisii) și transportul produselor (responsabil pentru 5% dintre emisii).

Pentru magazine (scopurile 1 și 2): Carrefour și-a setat un obiectiv pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră cu până la 30%, din prezent și până în 2030 și cu până la 55% , din prezent și până în 2040 (față de nivelul din 2019). Gazul, electricitatea și agenții de răcire frigorifici din magazine reprezintă principala sursă de emisii de gaze de seră pentru un retailer.

Pentru produse (scopul 3): Carrefour și-a structurat planul climatic relaționat produselor în jurul a trei priorități:

  • Producția de produse de către furnizori: reducerea emisiilor relaționate cu achiziționarea de produse și servicii cu până la 30% până în anul 2030, în comparație cu anul 2019. Acest obiectiv corespunde cu o reducere a 20 de megatone de CO2 în colaborare cu furnizorii, propunând și mai multe alternative vegetale, produse locale și, mai mult, reducând utilizarea de ambalaje în general și de plastic, în special;
  • Utilizarea produselor de către consumatori: reducerea emisiilor relaționate cu utilizarea produselor - combustibili și electronice - cu până la 27,5% până în 2030, în raport cu anul 2019, oferind soluții alternative care nu produc emisii de carbon și produse eco;
  • Optimizarea rutelor de transport a produselor: reducerea cu până la 20% până în 2023 a emisiilor CO2 relaționate transportului în aval, în raport cu anul 2019, prin optimizarea modelelor de logistică și dezvoltând opțiuni pentru carburantul diesel; planificăm triplarea flotei de camioane cu biometan în Franța, până în anul 2022 (332 de camioane până la finalul anului 2019).

Accelerarea transformării modelului de producție și distribuție, începute în 2015 

Carrefour și-a setat un plan de eficientizare energetică pentru fiecare magazin, înlocuind agenții de răcire din instalațiile de producție la rece și dezvoltă parteneriate pentru a produce electricitate fotovoltaică, ca de exemplu, alături de Urbasolar. Carrefour este astăzi lider în autoconsumul de energie regenerabilă din Franța, practic produce energie și o refolosește în activitățile derulate.

Compania își ia, de asemenea, angajamentul, alături de peste alte 800 de companii, să mențină încălzirea globală sub limita de 2°C în 2100, în raport cu temperaturile din perioada pre-industrială.

* O agenție de referință în domeniul schimbărilor climatice, care este formată din 525 de investitori cu active de 96 de milioane de dolari.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.