Carrefour a fost apreciat la nivel internațional pentru acțiunile sale climatice, fiind una dintre companiile nominalizate în prestigioasa listă globală a celor care iau măsuri și acționează în mod sustenabil. Lista cu cele mai responsabile companii este elaborată de către organizația non-profit CDP, pe baza rapoartelor climatice ale companiilor din 2019.
Grupul Carrefour a fost recunoscut pentru acțiunile sale de a reduce emisiile de carbon, de a diminua riscurile climatice și de a dezvolta economia cu conținut redus de carbon, în baza analizei raportului din 2019, ce urmărește chestionarul despre schimbări climatice al CDP. Carrefour este una dintre puținele companii cu un punctaj atât de ridicat dintre miile care au fost analizate.
Procesul anual de punctare și publicare al CDP este recunoscut la scară largă drept cel mai înalt standard al transparenței mediului corporatist. În 2019, peste 525 de investitori cu peste 96 de bilioane de dolari americani în active și 125 de investitori, cu 3,6 bilioane de dolari SUA în cheltuieli de achiziții, au solicitat companiilor să dezvăluie date despre impactul asupra mediului, riscuri și oportunități, prin intermediul platformei CDP. Peste 8.400 de companii au răspuns solicitării.
CDP utilizează o metodologie detaliată și independentă pentru a evalua aceste companii, alocând un scor de A la D, bazat pe: gradul de detaliu al raportării, conștientizarea și gestionarea riscurilor de mediu și demonstrarea celor mai bune practici în acțiunile de protejare a mediului, cum ar fi stabilirea de obiective de sustenabilitate, ambițioase și semnificative. Companiile care nu dezvăluie sau furnizează informații insuficiente în anumite câmpuri de raportare sunt marcate cu F.
”Această recunoaștere la nivel internațional vine ca o confirmare a eforturilor pe care tot Grupul Carrefour le face, prin acțiuni concrete, într-un mod conștient și sustenabil. Suntem parte a acestui demers în România și lucrăm constant pe toate palierele operaționale pentru a reduce amprenta asupra mediului. Astfel, optimizăm procesele în interiorul magazinelor pentru a reduce și reutiliza deșeurile, sprijinim prin programele noastre agricultura ecologică (”Creștem România BIO”), producția locală - pentru a elimina transportul pe distanțe mari și investim în inițiative precum “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară, adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare”, a declarat Jean Richard De Latour, CEO Carrefour România.
Paul Simpson, CEO al CDP, a declarat: „Felicitări companiilor care au obținut nominalizarea pe “A List” elaborată de CDP în acest an, pentru că sunt un etalon în ceea ce privește performanța de mediu și transparența. Riscurile asociate mediului de afaceri, cauzate de situațiile de urgență climatică, de defrișare și de calitatea apei, sunt mari - la fel ca și oportunitățile de a le aborda. Este clar că sectorul privat are un rol vital în acest moment critic. Companiile din ”A list” conduc piața în sustenabilitatea corporativă, abordând riscurile de mediu și propunându-și să prospere în economia de mâine."
Lista Schimbărilor Climatice, “A List”, este publicată de CDP în fiecare an, alături de ”A list” pentru cei mai importanți jucători în domeniul protejării pădurilor și securității apei.
Lista completă a companiilor care au fost nominalizate anul acesta de CDP la această categorie este disponibilă aici, împreună cu alte scoruri ale companiilor disponibile publicului: https://www.cdp.net/en/companies/companies-scores
Despre CDP
CDP este o entitate non-profit globală, care determină companiile și guvernele să-și reducă emisiile de gaze cu efect de seră, să protejeze resursele de apă și să protejeze pădurile. Este considerată furnizorul de cercetări de piață de top de către investitori și lucrează cu investitori instituționali cu active de 96 de bilioane de dolari SUA, folosind influența investitorilor și a cumpărătorilor pentru a motiva companiile să dezvăluie și să gestioneze impactul lor asupra mediului. Peste 8.400 de companii, ce constituie peste 50% din valoarea pieței globale, au dezvăluit date de mediu prin CDP în 2019. Aceste date se adaugă celor peste 920 de orașe, state și regiuni care au dezvăluit informații în acest sens, ceea ce face din platforma CDP una dintre cele mai bogate surse de informare la nivel mondial cu privire la modul în care companiile și guvernele conduc schimbările de mediu. CDP este membru fondator al We Mean Business Coalition. Accesați https://cdp.net/ro pentru a afla mai mult.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.