Carrefour
România prezintă programul Poftim Brânza
Românească, o nouă inițiativă de susținere a producătorilor locali
București, 22 august 2023: În
weekendul 18-20 august, Carrefour a prezentat oficial cel mai nou program care sprijină
producătorii locali, Poftim Brânza Românească, cu ocazia târgului de produse
tradiționale „Bunătăți de soi din România“
desfășurat la Iași. Inițiativa, lansată încă din luna aprilie în format pilot
în câteva magazine, format hipermaket și market, vine în sprijinul fermierilor
români din numeroase regiuni ale țării pentru a aduce în atenția consumatorilor
o selecție bogată de brânzeturi românești unice, maturate, fermentate și cu
mucegai, toate create cu ingrediente locale de cea mai bună calitate.
Pe
parcursul celor trei zile de târg, mai bine de 3.000 de vizitatori au fost
întâmpinați de Carrefour în cadrul evenimentului cu o selecție de brânzeturi
locale, de la fermierul Alideea, iar în cadrul hipermarketului din incinta Era
Shopping Park, ieșenii au descoperit sortimentația extinsă de brânzeturi create
de artizani români, din programul Poftim Brânza Românească, precum:
-
ARKASE:
trappist, raclette, arkenzeller, brânzeturi
fabricate din lapte 100% românesc, din satul Arcuș (jud. Covasna, la 3 km de
Sfântu Gheorghe), maturate minim opt
săptămâni;
-
TOROCKOI – brânzeturi cu condimente din lapte
de vacă 100% românesc, din Munții Trascăului, maturate minim trei luni;
-
Five Continents - brânzeturi din lapte de
capră și de oaie, maturate minim trei luni;
-
LaColline - brânză de capră cu mai multe
tipuri de mucegai – alb, albastru, precum și un amestec unic de mucegai și
fenugreek;
-
Artesana - brânză maturată din lapte de capră.
Fiecare
sortiment de brânză din cadrul programului Poftim
Brânza Românească oferă clienților Carrefour o experiență senzorială unică prin diversitatea gusturilor și
tradițiilor locale specifice, tradiții care poartă cu ele o parte din
istoria și cultura României. Expunerea produselor la raft beneficiază de un
spațiu dedicat și semnalizat, amplificat prin materiale de comunicare care au
ca scop valorificarea fiecărui produs din cadrul programului. Brânzeturile sunt
disponibile în toate cele 43 de hipermarketuri Carrefour și în trei marketuri -
Market Promenada și Dorobanți din București și Market Manastur din Cluj -
oferind clienților ocazia de a susține antreprenoriatul românesc și
comunitățile locale.
În
plus, inițiativa reprezintă un sprijin real pentru producătorii locali de
brânză de specialitate, indiferent de dimensiunea și forma lor de organizare,
Carrefour oferindu-le sprijin sub formă de expertiză tehnică pentru
îmbunătățirea constantă a produselor, a procesului de fabricație, dar și a
procesului de etichetare și promovare. Pentru producătorii medii sau mari,
Carrefour oferă accesul la inovație, la o piață de desfacere extinsă și ocazia
de a-și diversifica portofoliul de produse. Totodată, producătorii mici au
rolul de catalizator al programului: produsele din brânză cu o moștenire
culturală și istorică, ce fac deja parte din patrimoniul nostru gastronomic, nu
vor rămâne nedescoperite, datorită parteneriatului cu Carrefour.
„Producătorii locali și ultra
locali din rețeaua noastră ocupă un loc extrem de important în universul Carrefour. În
căutarea echilibrului optim din circuitul producător-retailer-client, ne
concentrăm eforturile pentru a identifica nevoile specifice consumatorilor, dar
și ale producătorilor români, pentru a găsi acele soluții benefice mutual. Așa
a luat naștere cel mai nou program din portofoliul Carrefour, Poftim Brânza Românească, lansat oficial cu ocazia târgului de
producători de la Iași, prin care promovăm specialitățile din brânză realizate pe
plan local de maeștri în gastronomia
artizanală. Și nu ne oprim aici. Vom continua extinderea
rețelei de parteneri locali și dezvoltarea
de proiecte dedicate misiunii noastre de conservare a gusturilor și a
tradițiilor românești”, a declarat Narcis Horhoianu, Director Marketing,
Carrefour România.
Această
acțiune se alătură programelor Deschidem Vinul Românesc, Creștem România
Bio și Grădina Noastră derulate local de către Carrefour sub umbrela Act for Food în direcția tranziției
către o alimentație mai sănătoasă pentru toți clienții săi și se bazează pe
produse curate, calitative și prietenoase cu mediul înconjurător.
Tot în cadrul
evenimentului, dincolo de lansarea acestui proiect unic, Carrefour a contribuit
cu o selecție de produse regionale, dezvoltate cu sprijinul a peste zece producători români, printre care:
-
struguri și
prune crescute cu grijă pentru natură de la Cooperativa Grădina Noastră din Huși;
-
căpșune culese
de pe plantațiile de la Agromol
Hurjuieni Suceava;
-
legume
proaspete cultivate pe pământurile din regiunea Moldovei de către întreprinderea individuală din Târgu
Frumos, Iași, deținută de producătorii Maxim Ionuț și Fadei Vasile;
-
produse din
carne, brânzeturi artizanale, diverse sortimente de băuturi aromate pe bază de
fructe (suc de cătină bio de la Hipy BIO
Iași sau o selecție aleasă de vinuri românești din programul Carrefour Deschidem Vinul Românesc) și multe alte
bunătăți.
Evenimentul,
desfășurat în incinta ERA Shopping Park Iași, a găzduit mai bine de 60 de
producători români din mai multe județe ale țării, oferindu-le participanților
ocazia de a descoperi preparate tradiționale dintr-o gamă variată de peste 40
de produse din regiunea Moldovei, atestate de Ministerul Agriculturii și
Dezvoltării Rurale ca produse tradiționale. Participanții au avut ocazia să
încerce o varietate de produse tradiționale, transmise din generație în
generație, de la carne, lapte, ouă, pește, uleiuri presate la rece, legume și
fructe, până la produse de patiserie, miere și produse apicole, țuică, vin,
toate obținute de producătorii români prin valorificarea materiei prime locale.
Printre cele mai vândute produse se numără fructele și legumele, aproximativ
800 kg de roșii și castraveții de la Târgu Frumos, aproximativ 200 kg de
struguri de la Cooperativa Agricolă Huși, precum și aproximativ 100 kg de
semipreparate din carne de la producătorii Alideea și Vascar.
Despre Carrefour România
Carrefour România oferă clienților
săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în
cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de
marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin
serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și
Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține comunitățile în
care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact
pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată
de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în
cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la
bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile
într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de
shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot
face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru
entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și
Supeco Investment SRL.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.