Carrefour România lansează studiul „Foresight – Explorăm viitorul alimentației” și anunță rezultatele non-financiare pentru 2022
București, 7
noiembrie 2023 – Carrefour România anunță lansarea Studiului „Foresight – Explorăm viitorul alimentației”, realizat de Carrefour cu ajutorul Future
Station, care analizează tendințele globale în domeniul alimentației și
prezintă soluții pentru a răspunde acestor provocări. Totodată, compania face
public Raportul CSR Carrefour România 2022, care evidențiază angajamentul său pentru
dezvoltarea durabilă.
„La Carrefour România, ne asumăm un rol activ în
dezvoltarea durabilă a societății. Prin strategiile noastre de responsabilitate
socială, ne dorim să contribuim la îmbunătățirea calității vieții românilor,
prin promovarea unei alimentații sănătoase și sustenabile, sprijinirea
comunităților vulnerabile, dezvoltarea de proiecte educaționale cu impact pe
termen lung, promovarea unor comportamente de consum mai responsabile, pentru
protejarea mediului înconjurător și, nu în ultimul rând, prin dezvoltarea continuă
a angajaților noștri.”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetului
Executiv, Carrefour România.
Studiul „Foresight
– Explorăm viitorul alimentației”, realizat de Carrefour cu ajutorul Future Station
Realizat în 2023, studiul este un
instrument valoros pentru a atrage atenția cu privire la tranziția alimentară, explorând
atât tendințele identificate în piață, cât și proiecte realizate de Carrefour,
dar și de alte companii și start-ups din diverse industrii.
Principalele tendințe transformatoare
identificate în studiu:
1. Mindful
eating - oamenii devin din ce în ce mai conștienți de sănătatea
lor mentală și fizică, recunoscând importanța unei abordări holistice asupra
stării generale de bine, nutriția jucând un rol pivotal. Astfel, 70% sau
șapte din zece respondenți din generația Z și doi din trei (66%) dintre
Millennials spun că doresc să devină mai sănătoși, iar patru din zece
români consideră că a avea o dietă sănătoasă și sustenabilă implică consumul
mai multor fructe și legume.
Carrefour continuă demersurile pentru educația noilor generații cu privire
la nutriția sănătoasă, prin lansarea celei de-a doua ediții a programului „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri
sănătoase și mese delicioase”.
2.
Ethical consumption - se constată un interesul crescut
pentru produsele alternative de origine animală. În plus, 8 din 10 consumatori
consideră că au obiceiuri sustenabile de consum, iar 54% dintre consumatori
preferă ambalajele sustenabile atunci când aleg un produs.
3. End of Single Use - 91% din deșeurile de plastic ajung în gropile de gunoi, în fiecare an, în
loc să fie reciclate, iar acest material are un interval de degradare de peste
400 de ani. 73% dintre
consumatorii din generația Z doresc să poată reutiliza ambalajele.
Cea de-a 5-a și ultima ediție Plata cu PET, proiectul Carrefour în plină
derulare până pe 24 noiembrie, susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare
(SGR). Clienții primesc la schimb fructe și legume românești la prețul de 1 PET,
doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă pe bucată, în 37 de hipermarketuri
Carrefour din țară.
Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în
2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În
cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și
peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 240.000
de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume
românești.
4.
Transparency Embedded - a eticheta un produs organic sau bio nu
mai este de ajuns, consumatorii au nevoie de dovezi care să ateste aceste
atribute. Doi din trei cumpărători declară că ar trece de la o marcă pe care o
cumpără în mod obișnuit la o altă marcă care furnizează informații mai
detaliate despre produs, dincolo de datele nutriționale. În plus, 80% dintre
cumpărători, pe lângă datele nutriționale, au menționat alți indicatori de
transparență importanți, inclusiv informații despre alergeni, certificări și
afirmații, și informații bazate pe valori, cum ar fi bunăstarea animalelor,
comerțul echitabil și practicile de muncă. 79% dintre respondenți au
raportat că atunci când producătorii și comercianții împărtășesc definiții
complete și ușor de înțeles ale ingredientelor, au mai multă încredere în acele
companii.
Tranziția Alimentară reprezintă un angajament reciproc luat de Carrefour
România și de partenerii săi locali, angajament al cărui scop este de a face
schimbări fundamentale la nivelul alimentației clienților. Ca parte din
strategia globală Act For Food, Tranziția Alimentară este un demers cu ajutorul
căruia consumatorii români vor avea acces atât la informații despre o
alimentație sănătoasă, cât și la produse de calitate, la prețuri accesibile.
- Made in local - lanțurile alimentare locale au, de
asemenea, o amprentă ecologică mai mică, reducând emisiile legate de
transport. 57% dintre români cred că produsele locale sunt superioare
celor din supermarket, iar 68% dintre români cumpără produse locale, declarând
că acest lucru le aduce o satisfacție sporită.
Carrefour România domină piața produselor proaspete
locale în segmentul de retail, colaborând cu 1.300 de fermieri la nivel
național, dintre care peste 600 producători sunt ultralocali.
Raportul CSR
Carrefour România 2022
Carrefour România a atins în 2022 o
performanță non-financiară de 105%, în timp ce gradul de îndeplinire a obiectivelor asumate la nivel
de Grup este de 109%.
Susținerea producătorilor locali,
grija față de mediu, reducerea risipei alimentare și tranziția către o
alimentație sănătoasă sunt principalii piloni care au susținut creșterea
indicelui non-financiar în 2022.
Impactul non-financiar a fost măsurat
în raport cu obiectivele de responsabilitate setate prin intermediul Indexului
CSR și Tranziție Alimentară, un cadru complex de raportare introdus la nivel
global de Grupul Carrefour, în anul 2018. Acesta este calculat pe baza a peste
600 indicatori de performanță, grupați în patru arii principale: produse (agricultură sustenabilă, materii
prime, ambalaje reutilizabile, reciclabile sau compostabile, bunăstare animală
etc.), magazine (reducerea emisiilor de CO2, reducerea risipei
alimentare, reciclarea deșeurilor din magazine etc.), clienți (percepția clienților
asupra tranziției alimentare) și angajați (accesul la programe de training,
egalitatea de șanse între femei și bărbați, programe de incluziune pentru
persoanele cu dizabilități etc.).
Carrefour rămâne fidel misiunii
privind tranziția alimentară și dezvoltarea sustenabilă și continuă să lucreze în
moduri relevante local pentru a fi aproape de clienți, parteneri și comunitate,
insistând asupra eforturilor de diversitate, echitate și incluziune, în timp ce
obiectivele pe care Carrefour și le asumă la nivel de grup sunt unele
ambițioase:
·
reducerea cantității de ambalaje cu 20.000 de tone vs.2017;
·
atingerea nivelului de 100% ambalaje reutilizabile,
reciclabile sau compostabile, până în 2025;
·
reducerea emisiilor de CO2 cu 50% până în 2025 şi cu 70%
până în 2040, în comparație cu 2019.
Despre Carrefour
Carrefour România le oferă
clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul
retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de
cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service,
în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO
și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată cu achiziția
operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine,
în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din
România, fiind un angajator de top certificat
pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România
a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la
bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în
proporție de peste 93% din România,
iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători locali și
ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru furnizarea de
produse proaspete.
Compania susține
comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen
lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de
acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem
România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET.
Platforma Act For Good transformă
cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune
de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot
face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează
în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus
Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania
Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.