Carrefour România
își extinde amprenta locală prin parteneriate cu șase noi cooperative agricole
București, 16 octombrie 2023 - Carrefour România
continuă investițiile în dezvoltarea sortimentului de produse locale și încheie
parteneriate cu șase noi cooperative agricole din mai multe regiuni ale țării:
Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești. Odată cu extinderea
portofoliului de produse din România, retailerul atinge pragul de zece
furnizori strategici de legume și fructe de proveniență locală, ce pot fi
regăsite în toate magazinele Carrefour sub eticheta „Grădina Noastră”, personalizată
în funcție de origine. Această măsură se afiliază misiunii globale Act for Food de promovare a unei
alimentații curate.
Astăzi,
Carrefour România colaborează cu zece cooperative partenere (Grădina Noastră
din Vărăști, Zărand, Însurăței, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu
Secuiesc, Huși și Voinești), care reunesc sub umbrela Grădina Noastră un total
de 240 de familii și producători
mici, mijlocii și mari.
„Localul a devenit standardul de excelență în
materie de calitate când vine vorba de o alimentație sănătoasă, iar Carrefour
este pionierul acestei direcții, fiind primul retailer care a implementat
modelul de cooperativă în relația cu producătorii locali. Prin intermediul
brandului umbrelă, Grădina Noastră, care unește cele zece cooperative partenere
Carrefour, am dezvoltat o serie întreagă de programe cu dublu beneficiu,
traduse în susținere pentru fermieri și comunitățile lor și produse proaspete,
locale, pentru toți clienții noștri. Suntem mândri să purtăm această
responsabilitate și vom continua să ne diversificăm portofoliul amplu de
producători locali. Ne propunem să replicăm acest model de succes al
cooperativelor agricole și în alte regiuni ale țării”, a
declarat Julien Munch, CEO Carrefour
România.
Cu o
experiență semnificativă în domeniul agriculturii durabile și o suprafață de
cultivare ce se întinde pe mai bine de 627
de hectare, agricultorii din aceste regiuni geografice raportează un volum
al recoltei anuale de peste 35.000.000
unități de vânzare de fructe și legume, producția fiind preluată și
comercializată integral în toate formatele de magazine din rețeaua Carrefour.
„Clienții noștri merită tot ce-i mai bun, adică
produse de calitate crescute la noi, cu pricepere și dedicare de către
producătorii locali. Onorăm gustul autentic al fructelor și legumelor de la
țară, fapt pentru care continuăm să găsim soluții pentru reducerea circuitului
de la sursă la raft, astfel încât clienții să se poată bucura de produse
proaspete pe tot parcursul anului în mai puțin de 24 de ore de la recoltare.
Asocierea cu cele șase noi cooperative reprezintă un pas înainte pentru o
alimentație curată, prin diversificarea sortimentației de produse disponibile
în magazinele Carrefour”, a adăugat Radu
Gherman, Buying Director Ultra-Fresh Carrefour România.
Grădina Noastră are
astăzi în componență șase noi cooperative agricole, iar clienții beneficiază de
un sortiment extins de fructe și legume de calitate, cu gust autentic românesc,
disponibile în toate magazinele Carrefour din țară. Printre acestea, se numără:
●
Grădina Noastră din Fierbinți – varză, ardei, vinete, dovlecei,
țelină
Creată la
inițiativa Carrefour, Cooperativa
Grădina Noastră de la Fierbinți este formată din șase familii de
agricultori specializate în cultivarea legumelor. Fiecare familie vine cu o
experiență vastă în domeniul agricol, obținută prin moștenirea terenurilor și
transmiterea afacerii din generație în generație. Cooperativa, recunoscută
pentru producția de varză, roșii, ardei, vinete, castraveți, dovlecei și
țelină, dispune de un teren ce se întinde pe aproximativ 22 de hectare în câmp
și 1 hectar în solarii. Totodată, producătorii colaborează îndeaproape cu
mediul universitar și cu companiile de profil pentru cercetarea a noi hibrizi
ce pot fi comercializați.
„Nelipsite din bucătăria românească, legumele
noastre oferă gustul original pe care tot mai mulți români îl caută de ceva
vreme. De-a lungul timpului, am conservat tainele agriculturii curate, astfel
încât calitatea produselor noastre să nu sufere modificări. Factorii optimi de
mediu, cunoștințele de specialitate în domeniul agricol și, mai nou, sprijinul
pe care-l primim din partea Carrefour România sunt principalul motor de
funcționare a cooperativei“, Alice
Spiridon, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Fierbinți.
●
Grădina Noastră din Beiuș – afine, zmeură, mure, coacăze, hribi,
ghebe, gălbiori și nucă
Formată
din șase familii de agricultori, Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș
este specializată în producția de fructe de pădure pe suprafețe extinse – 1 ha
afine, 1 ha căpșune, 1,2 ha zmeură și 0,7 ha coacăze roșii. Suprafețele de
teren ale cooperativei sunt situate în depresiunea Beiușului, zonă cunoscută
pentru solul fertil, ideal pentru agricultura durabilă, cu posibilități de
mecanizare, bogat în elemente nutritive și cu o amprentă deosebită asupra
aspectului și gustului produselor. Înființată în urmă cu șapte ani, cooperativa
își propune să atragă cât mai mulți producători și locuitori din zona Beiușului
și împrejurimi.
„Nimic nu se compară cu prospețimea fructelor
crescute la țară. Pentru mulți dintre noi, gustul unui fruct zemos, bine copt
sub arșița verii ne trezește amintirea vacanțelor petrecute la bunici. Ne
bucurăm că, alături de Carrefour, avem ocazia să aducem pe mesele românilor
produse de calitate, cu gustul de odinioară”, a
completat Dumitru Gal, fermier în
Cooperativa Grădina Noastră din Beiuș.
●
Grădina Noastră din Ostrov - struguri, cireșe, caise, piersici
Specializată
în producția de struguri de masă și fructe, Cooperativa Grădina Noastră din Ostrov este alcătuită din cinci
familii care se ocupă, zi de zi, cu îngrijirea celor 57 ha de struguri și 7 ha
de cireșe, caise și nectarine, cu o creștere exponențială de la un an la altul.
Toate acestea ajung, imediat după culegere, pe rafturile magazinelor Carrefour.
„Dobrogea are un renume răspândit în toată țara
când vine vorba de cultivarea strugurilor. Primele atestate documentare arată
că pe pământurile dobrogene se cultiva viță de vie încă de pe vremea dacilor.
În Dobrogea sunt cele mai prielnice condiții de mediu din țara noastră pentru
culturile de struguri, iar în anii 1980 -1990, Dobrogea a fost regiunea
viticolă numărul 1 din țară pentru cultivarea strugurilor de masă – o tradiție
pe care suntem mândri să o continuăm, la standardele moderne de calitate”, Valentin Păun, fermier în Cooperativa Grădina
Noastră din Ostrov.
●
Grădina Noastră din Târgu Secuiesc – cartofi
Suprafața
totală de teren a cooperativei situată în depresiunea Târgu Secuiesc depășește
89 ha și dispune de un sol deosebit de fertil, bogat în proprietăți nutritive,
de care au grijă 5 familii din regiune pentru a obține un produs cu aspect
comercial atrăgător și calități culinare remarcabile. Zona este recunoscută
pentru culturile de cartofi, ce beneficiază de condiții pedo-climatice
favorabile obținerii unei producții generoase. Anual, cooperativa livrează
între 500-800 de tone de cartofi pentru magazinele Carrefour.
„Preparat într-o multitudine de feluri, cartoful
rămâne alimentul nelipsit de pe mesele românilor, bucurându-se de o
popularitate imensă. Acum, cu ajutorul Carrefour, ne bucurăm că putem face
cunoscut românilor gustul autentic de la țară al cartofilor crescuți cu grijă
și tradiție”, Mucsi
Eniko Beata, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Târgu Secuiesc.
●
Grădina Noastră din Huși – struguri, prune și caise
Municipiul
Huși este recunoscut pentru podgoriile sale de struguri destinați atât pentru
consum, cât și pentru producția de vinuri alese. Tradiția cultivării viței de
vie este transmisă de la o generație la alta de mai bine de 200 de ani, ceea ce
face ca arealul viticol al orașului Huși să mai fie numit și „Huși, orașul
dintre vii”. Aproximativ 30 ha de vie de struguri de masă, 1 ha de cireși și 1
ha de pruni sunt atent îngrijite de cele 2 familii înrolate în Cooperativa
agricolă de la Huși.
„Dacă ar fi să dezvălui secretul gustului
specific al strugurilor moldovenești, acela ar fi solurile cu densitate mică,
bine încălzite, drenate profund și bogate în substanțe nutritive care așază
regiunea Huși la loc de cinste pe harta viticulturii românești. Alături de
Carrefour, ducem mai departe tradițiile și gusturile locale”, Petru Pascal, fermier în Cooperativa
Grădina Noastră din Huși.
●
Grădina Noastră din Voinești – mere și prune
Alcătuită
în prezent din șapte familii, Cooperativa
agricolă din Voinești este specializată în pomicultură, ramură ce i-a adus
cu timpul renumele la nivel național. Deţine o suprafaţă de teren de
aproximativ 78 ha, destinate culturilor de mere (50 ha), cireșe (9 ha), prune
(10 ha) și pere (9 ha). Dintre toate, merele de Voinești sunt, de departe,
vedetele regiunii, cunoscute pentru calitatea lor gustativă de excepție. Drumul
parcurs de acestea pentru a deveni produse de origine geografică se întinde
de-a lungul a sute de ani.
„Cred că toată lumea a gustat cel puțin o dată
în viață merele de Voinești, apreciate pentru calitatea, gustul și aroma lor
inconfundabile. Exemple de succes sunt rare în domeniul pomiculturii, iar
merele de Voinești sunt printre puținele soiuri de la noi care au reușit să
treacă testul timpului. Calitatea superioară se datorează tehnicilor de
îngrijire modernă a pomilor, a climei propice, dar și priceperii agricultorilor
din zonă“, Valentin
Gheboianu, fermier în Cooperativa Grădina Noastră din Voinești.
Toate
produsele comercializate sub marca Grădina Noastră sunt crescute local, de
familiile de fermieri și agricultori cu tradiție din cadrul cooperativelor,
care beneficiază de sprijinul retailerului în termeni de accesibilitate
crescută la o piață de desfacere națională, dezvoltarea și promovarea
vânzărilor și circuit logistic îmbunătățit. La fel ca în cazul culturii viței
de vie pentru producerea vinului, fructele și legumele aparțin unui terroir unde factori precum pământul în
care sunt crescute, apa cu care sunt stropite și soarele sub care sunt coapte
reprezintă agenții de conservare a aromei și gustului specific zonei de
proveniență. Mai mult decât atât, toate cooperativele agricole partenere
contribuie la dezvoltarea economiei locale, prin crearea de noi locuri de
muncă, în special pentru persoanele mai puțin calificate.
De la fermă, pe raftul magazinelor
Cele șase
cooperative susțin distribuția națională a produselor într-un interval de timp
restrâns astfel încât românii să aibă acces la prospețimea locală pe rafturile
magazinelor, cu o distribuție medie de
24-36 de ore.
Ca urmare
a parteneriatelor cu fermierii independenți și cei asociați în cooperative, în vârf de sezon, 100% din necesarul de
fructe, legume și verdețuri de sezon din rețeaua Carrefour, care pot fi
cultivate local, este asigurat de parteneri, iar în restul anului media ajunge să depășească valoarea de 50%.
În prezent, Carrefour deține în portofoliul de producători locali
parteneriate cu 25 de cooperative,
dintre care 15 ca furnizori și zece ca parteneri, sub brandul Grădina Noastră.
Carrefour – susținător al unei
alimentații curate, cu ajutorul producătorilor locali
Ca parte a angajamentului de a deveni un lider în tranziția alimentară,
Carrefour investește în consolidarea ecosistemului său local și în relația cu
producătorii români, pentru a le oferi clienților alimente proaspete, locale,
la prețuri accesibile. În urmă cu șase ani, Carrefour România a creat un model de colaborare unic și durabil, în
care retailul co-creează cu producătorii locali, investind în comunitate și în
fermieri, în timp ce asigură produse proaspete pentru clienți: Grădina Noastră, un program circular
care livrează produse proaspete de la fermierii regionali la rafturile
magazinelor, în maximum 24 de ore de la momentul recoltării. Cu cel mai amplu
portofoliu de producători locali pe zona de alimente proaspete, Carrefour
susține mai bine de 1.300 de
fermieri la nivel național, dintre care 600
sunt producători ultra locali, oferind soluții de eficientizare a procesului de
producție, transport și vizibilitate la raft.
Despre
Carrefour România
Carrefour România
oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în
siguranță: direct în cele peste 410 de magazine din țară, unde, cu aplicația
Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă
și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click
& Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile
gratuit în Google Play și App Store.
Carrefour susține
comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen
lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de
acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem
România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta „în
conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă
cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare
sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin
care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte
personalizate.
Carrefour România operează în România prin patru entități juridice:
Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.