Noutati

Carrefour România este primul retailer care se alătură inițiativei Nu Arunca Măști și Mănuși pe Jos

București, 22.06.2020, Geeks For Democracy

Inițiativa Nu arunca măști și mănuși pe jos, derulată de Asociația Geeks for Democracy, anunță parteneriatul cu Carrefour România, parteneriat ce debutează în această perioadă când produse care anterior erau exclusiv de uz medical au devenit produse de larg consum, din cauza riscului epidemiologic. Carrefour sprijină inițiativa Nu arunca măști și mănuși pe jos pentru a contribui la eliminarea responsabilă a acestor deșeuri și a amplasat deja în fiecare magazin recipiente speciale dedicate acestor deșeuri periculoase. Pubelele de colectare pentru măști, mănuși și alte echipamente de protecție împotriva coronavirus, sunt poziționate la intrările/ ieșirile din magazinele Carrefour și sunt semnalizate ca atare. Ulterior, deșeurile sunt înlăturate în deplină siguranță.

Aruncarea măștilor și mănușilor folosite, alături de gunoiul menajer, are un risc mare de contaminare a altor persoane. Mai mult, din cauză că aceste produse nu sunt realizate din materiale biodegradabile, ajung, de multe ori, în zone verzi sau pe cursul apelor și poluează mediul. În calitate de partener al inițiativei Nu arunca măști și mănuși pe jos, Carrefour contribuie la conștientizarea acestor riscuri prin difuzarea unor mesaje de interes general la stațiile radio din incinta magazinelor sale și prin amplasarea materialelor de comunicare a inițiativei în magazine.

Până la sfârșitul anului, 2.5 milioane de cetățeni vor primi câte 30 de măști pe lună, adică 450 milioane de măști oferite gratuit, fără sa discutăm despre cele folosite deja de angajați. Este imperios necesar să apară soluții și reglementări pentru ca aceste deșeuri să poată fi recuperate în siguranță” declară Marian Rădună, co-fondatorul inițiativei Nu arunca măști și mănuși pe jos.

Începând de la debutul pandemiei, când a devenit evident consumul în creștere al acestor produse, am implementat modalități de colectare în siguranță în toate magazinele Carrefour. Astăzi, sprijinim inițiativa de conștientizare lansată de grupul civic Geeks for Democracy, pentru că este important să ne unim forțele în fața unei situații urgente ce impactează mediul. Împreună, sperăm să contribuim la crearea unor obiceiuri sănătoase și în ceea ce privește consumul și depozitarea acestor materiale” a transmis Felician Cardoș, Manager de Mediu Carrefour România. 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.