Noutati

Carrefour România atinge în 2021 o performanță non-financiară de 121%, al doilea cel mai bun scor înregistrat la nivel de Grup

Carrefour România atinge în 2021 o performanță non-financiară de 121%, al doilea cel mai bun scor înregistrat la nivel de Grup

Acțiunile de responsabilitate derulate în 2021 de Carrefour România au condus la o creștere de 33% față de anul precedent, marcând al doilea cel mai bun scor înregistrat la nivel de Grup, după Franța (125%).

Susținerea producătorilor locali, grija față de mediu, reducerea risipei alimentare și tranziția către o alimentație sănătoasă sunt principalii piloni care au susținut creșterea indicelui non-financiar în 2021.

Impactul non-financiar a fost măsurat în raport cu obiectivele de responsabilitate setate prin intermediul Indexului CSR și Tranziție Alimentară, un cadru complex de raportare introdus la nivel global de Grupul Carrefour, în anul 2018. Acesta este calculat pe baza a 17 indicatori, grupați în patru arii principale:
  • Produse sustenabile (produse bio și organice, Filierele Calității, pește provenit din surse certificate, produse certificate FSC, reducerea cantității de ambalaje)
  • Impact magazine și logistică (emisii de CO2 și risipă alimentară)
  • Percepția consumatorilor asupra tranziției alimentare (programul pentru tranziție alimentară sănătoasă Act For Food)
  • Angajați (training, egalitate de gen, sănătate și siguranță la locul de muncă, incluziune pentru persoanele cu dizabilități)

Principalele rezultate non-financiare ale Carrefour România pentru 2021 sunt detaliate în următorul raport.
Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.