Unul dintre membrii fondatori ai cooperativei este Alin Dobre, reprezentantul Fermei Ecologice Dobre, care are deja o experiență în agricultura bio. Colaborarea dintre Carrefour și fermă a început în 2021, odată cu aderarea la programul exclusiv „Creștem România BIO”, o inițiativă prin care Carrefour sprijină producția de fructe și legume bio din România. Rezultatele pozitive ale parteneriatului au dus la extinderea colaborării și includerea în acest program. De la includere, cantitatea unităților de vânzare livrate de Ferma Ecologică Dobre către Carrefour a crescut de peste 10 ori, demonstrând beneficiile colaborării cu o rețea extinsă de magazine: predictibilitate pe termen lung, capacitatea de a optimiza producția și dezvoltarea sustenabilă a afacerii.
Fermierii cooperativei Grădina Noastră BIO cultivă o suprafață de 10 hectare, dintre care 1.8 ha sunt utilizate pentru 17 solarii de diferite dimensiuni. Pentru anul acesta, estimează o capacitate de producție de peste 200.000 de unități de produse, toate realizate cu grijă față de mediul înconjurător. Pentru cultivare, se utilizează metode sustenabile, precum fertilizarea solului exclusiv cu îngrășăminte naturale sau certificate bio, precum și metoda de rotație a culturilor. Astfel, inițial se cultivă cereale bogate în nutrienți benefici, care contribuie la procesul de regenerare a solului. După recoltarea acestora sunt cultivate legume precum dovlecei, castraveți, vinete, ceapă verde sau salată. Această practică de agricultură menține un sol fertil și sănătos, precum și un ecosistem echilibrat, pentru insectele care controlează dăunătorii în mod natural.
Cooperativa își desfășoară activitatea agricolă pe un calendar extins de recoltare, care îi permite să asigure livrări constante către rețeaua de magazine pe parcursul a zece luni din an:
- Primele culturi recoltate sunt salata verde, ceapa verde, leușteanul și pătrunjelul – disponibile începând cu luna martie și până la finalul lunii decembrie.
- În luna mai începe recoltarea dovleceilor, care se mențin în sezon până la sfârșitul lunii noiembrie.
- Din iunie, portofoliul de produse se extinde cu ardeiul, disponibil și acesta până spre finalul toamnei.
„Carrefour a fost pionier în adoptarea modelului de cooperativă pentru susținerea producătorilor locali, iar acum facem un pas important înainte prin lansarea primei cooperative bio. Acest demers reflectă angajamentul nostru de a susține o alimentație responsabilă, în linie cu inițiativa globală Act for Food, și răspunde nevoii consumatorilor de a avea acces la produse sănătoase și gustoase. Prin brandul Grădina Noastră, am dezvoltat de-a lungul timpului parteneriate durabile, iar prin această cooperativă bio extindem acest model într-o direcție esențială pentru viitorul alimentației — agricultura ecologică”, a declarat Gilles Ballot, CEO Carrefour România.
„Obiectivul nostru este clar: să punem pe mesele românilor cele mai bune produse bio de origine locală. Această nouă cooperativă ne permite să lucrăm îndeaproape cu fermieri certificați ecologic, care respectă cele mai înalte standarde.
„Totul a început dintr-o nevoie simplă: aceea de a face agricultură într-un mod corect, durabil și transparent. Așa s-a format această cooperativă — prin asocierea unor producători locali care împărtășesc aceleași valori legate de respectul față de sol, de ritmul natural al culturilor și de calitatea produselor. Lucrăm organizat, cu standarde clare și cu accent pe colaborare. Fiecare legumă care pleacă de aici reflectă un efort comun și o atenție reală la tot ce înseamnă calitate. Parteneriatul cu Carrefour susține acest model de agricultură responsabilă, făcând posibil ca produsele noastre să ajungă, în cele mai bune condiții, la consumatorii din întreaga rețea de magazine”, a declarat Alin Dobre, membru fondator al cooperativei Grădina Noastră BIO.
Până la sfârșitul verii, Carrefour va colabora cu 13 cooperative exclusive parte din programul Grădina Noastră care reunesc peste 380 de producători. În plus, retailerul dispune de o rețea extinsă, formată din peste 18 cooperative partenere la nivel național, care activează sub brandul propriu. Această inițiativă permite companiei să dezvolte relații directe cu producătorii și să asigure trasabilitatea, stabilitatea și calitatea pe întregul lanț de aprovizionare. Cei mai mulți dintre partenerii Carrefour livrează direct în magazinele retailerului, contribuind astfel la scurtarea lanțului de aprovizionare și la menținerea prospețimii și calității produselor.
Anul trecut, în 2024, programul Grădina Noastră a generat vânzări de 35 de milioane de unități. De la începutul anului 2025 până în luna mai, producătorii Grădina Noastră au furnizat 6,46 milioane unități de vânzare în magazinele Carrefour. Mai mult, 47% din totalul generat de produsele românești s-a realizat prin intermediul cooperativelor din Grădina Noastră.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.