Carrefour
anunță finalizarea tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și începerea procesului
de integrare a magazinelor Cora din România
●
Începe procesul de transformare a
10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate – se lansează campania Cora devine Carrefour
●
Echipa Carrefour România crește cu
peste 2000 de angajați
București 31 octombrie 2023 - Carrefour anunță finalizarea
tranzacției cu Grupul Louis Delhaize și preluarea tuturor activităților
brandului Cora din România. În plus față de cele 10 hipermarketuri și 9
magazine de proximitate, Carrefour devine și angajatorul celor peste 2000 de
lucrători care au asigurat activitatea Cora în România.
În perioada următoare, hipermarketurile și magazinele de
proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces treptat de rebranding,
care urmează să fie finalizat la sfârșitul anului 2024. Carrefour este
determinat să le ofere clienților cea mai bună experiență în hipermarketurile
și magazinele sale, astfel încât hipermarketurile vor rămâne deschise, pe cât
posibil, pe parcursul procesului, iar magazinele de proximitate vor fi închise
o perioadă scurtă de timp, pentru a fi rapid adaptate la formatul Carrefour
Express. Hipermarketurile Cora vor începe procesul de transformare la finalul
anului 2023, atunci când se va lansa și campania Cora devine Carrefour, menită să vină în ajutorul consumatorilor și
să îi familiarizeze cu noile beneficii.
Experiența actuală a clienților Cora va evolua treptat către
universul Carrefour. Aceștia vor face cunoștință cu produsele și furnizorii
deja consacrați, cu produsele locale, expertiza comercială și standardele de
calitate Carrefour, dar se vor bucura în continuare și de vechile practici
eficiente păstrate de noua echipă de angajați. Strategia va fi implementată
treptat, asigurând o integrare cât mai bună ale ambelor universuri comerciale,
astfel încât actualii și viitorii clienți să beneficieze cât mai curând posibil
de campaniile promoționale Carrefour și de selecția de produse a retailerului.
Aceeași abordare va fi aplicată și în relaționarea cu furnizorii și alți
parteneri, pentru ca aceștia să adere cât mai curând posibil la toate
procedurile și standardele Carrefour.
Tranzacția anunțată în luna aprilie a acestui an a fost
aprobată de către Consiliul Concurenței la finalul lunii octombrie 2023.
„Ne pregătim să încheiem anul 2023 cu o achiziție importantă pentru compania noastră și să intrăm în noul an cu un plan foarte bine pus la punct de integrare a tuturor magazinelor Cora. Echipa noastră se va mări cu peste 2000 de noi colegi, iar în perioada următoare ne vom concentra pe integrarea noilor membri în universul nostru. Primul nostru obiectiv comun va fi să le asigurăm clienților noștri cea mai bună experiență Carrefour pe durata întregului proces de integrare. Cele două echipe vor colabora pentru a le oferi tuturor consumatorilor cea mai bună experiență în magazinele noastre pe tot parcursul procesului de transformare a acestora. Le mulțumesc partenerilor, furnizorilor și clienților noștri pentru încrederea pe care ne-o oferă în fiecare zi și pentru sprijinul oferit în următorul an”, a declarat Julien Munch, CEO Carrefour România.
Tranzacția presupune creșterea portofoliului Carrefour la peste 430 de magazine în țară la momentul semnării, contribuind la consolidarea de business a companiei în
România și ca angajator de top în sectorul de retail.
Lista de magazine care vor fi integrate în rețeaua Carrefour:
Magazine Cora |
Adresă |
|
Cora Urban Avangarde |
Avangarde City, str. Tineretului, nr. 17, bl. 1, intrarea
1, subsol. Jud. Ilfov |
|
Cora Urban Mihalache |
București, Sector 1, Bd. Ion Mihalache nr 40, bl. 33B,
parter |
|
Cora Urban Mosilor |
București, Sector 1, Calea Mosilor nr 284, bl. 22A |
|
Cora Urban Cantemir |
București, Sector 4, Str. Lânăriei, nr. 90, parter |
|
Cora Urban Stefan cel Mare |
București, Sector 2, Bd. Ștefan cel Mare, nr. 56-58,
parter |
|
Cora Urban Ghencea |
București, Sector 3, Bd. Bd. Ghencea, nr 34, parter |
|
Cora Urban Liviu Rebreanu |
București, Sector 3, Bd. Liviu Rebreanu, nr. 13A, bl. N20,
parter |
|
Cora Urban Giurgiului |
București, Sector 4, Șos. Giurgiului nr. 127, bl. 2B,
parter |
|
Cora Urban Rahova |
București, Sector 5, Calea Rahovei, nr 358I. 10B |
|
Pantelimon |
București, Sector 2, Str. Vergului, nr 20 |
|
Lujerului |
București, Sector 6, Bd. Iuliu Maniu nr 19 |
|
Cluj Napoca |
Cluj-Napoca, Bd. 1 Decembrie 1918 Blvd, nr 142, jud. Cluj |
|
Sun Plaza |
București, Sector 4, Calea Văcărești nr 391 |
|
Constanta City Park |
Constanta, Str. Alexandru Lăpușneanu, nr 116C, jud.
Constanța |
|
Drobeta |
Drobeta Turnu Severin, Str. Constructorului, nr 1, jud.
Mehedinți |
|
Bacău |
Bacău, Str. Milcov, nr. 2-4, jud. Bacău |
|
Alexandriei |
București, Sector 5, Șos. Alexandriei nr. 152 |
|
Constanța Brătianu |
Constanta, Str. Cumpenei nr.2, jud. Constanța |
|
Ploiești |
Ploiești, Str. Calomfirescu, nr. 2, jud. Prahova |
***
Despre Carrefour
Carrefour
România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face
cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă
clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor
de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu
livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro.
Odată
cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la peste 430 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei
jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top
certificat pentru peste 17.000 de angajați.
În
2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea
economiei, cu peste 681 milioane de lei
în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au
provenit în proporție de peste 93% din
România, iar acum retailerul continuă să își extindă rețeaua de producători
locali și ultra-locali, care însumează peste 1.300 de parteneriate, pentru
furnizarea de produse proaspete.
Compania
susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe
termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști,
prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc,
Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu
PET. Platforma Act For Good
transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social.
Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate,
prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte
personalizate.
Carrefour
România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A.,
Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie
2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.