Evenimente

Grupul Carrefour anunță rezultate solide în T2 2023, confirmând forța strategiei sale pe termen lung

România înregistrează a doua cea mai mare creștere din Europa: +9,8% în S1 și +7,5% în T2


       
La nivel de Grup, vânzările din S1 au crescut cu +11,2% pe o bază comparabilă (LFL) și cu +8,2% pe o bază raportată.

o   Vânzările din T2 au crescut cu +10,3% la nivel LFL și +4,1% la nivel raportat

o   Creștere cu +20% a GMV în e-commerce în S1 (+20% în T2)

EBITDA stabilă (-0,5% sau -10 milioane de euro) la 1.852 milioane de euro, în creștere cu +4,0% (+75 milioane de euro) la rate de schimb constante.

Venituri operaționale recurente (ROI) de 700 de milioane de euro în S1 2023, în scădere cu -2,2% (-17 milioane de euro) la rate de schimb constante, din cauza integrării Grupo BIG în Brazilia. Marjă stabilă a Grupului (+4 puncte de bază) excluzând Grupo BIG

EPS ajustat a crescut cu +9% până la 0,45 euro

Fluxul net de numerar liber a crescut cu 196 de milioane de euro în S1, până la (1.684) milioane de euro

Creștere cu +5% a traficului în S1 2023 față de S1 2022.

 

București, 1 august 2023: Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru prima jumătate a anului, cu vânzări în creștere cu 11,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, e-commerce în creștere cu 20% și un ROI de 700 milioane de euro în S1 2023. Valorile pieței locale, în termeni comparabili (LFL), plasează Carrefour România pe poziția a doua în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri în Europa. Vânzările de produse marca proprie continuă să crească rapid, ajungând la peste 35% din vânzările semestriale de produse alimentare, cu +3 puncte față de S1 2022.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour, a declarat: „Primul semestru a fost marcat de implementarea rapidă a Planului Carrefour 2026, în special prin creșterea susținută a mărcilor noastre private, prin lansarea metodei « Maxi » în magazinele noastre europene și prin lansarea Unlimitail, parteneriatul nostru de retail media. Această transformare este rezultatul eforturilor susținute ale echipelor noastre. În Franța, Grupul a înregistrat o performanță remarcabilă, cu o creștere puternică a marjei operaționale. Odată cu semnarea achiziției Cora și Match, prima noastră tranzacție majoră în Franța în ultimii douăzeci de ani, Carrefour și-a reafirmat poziția de lider pe piața franceză. Performanța bună din Franța a fost reluată în majoritatea zonelor noastre europene, unde au apărut semne de încetinire a inflației în al doilea trimestru. În America Latină, situația este mai nuanțată, Argentina continuându-și traiectoria excepțională de creștere, în timp ce Brazilia a fost afectată de finalizarea conversiei magazinelor Grupo BIG și de condițiile dificile de pe piață. În acest context, Carrefour își menține încrederea în performanțele sale din a doua jumătate a anului și confirmă obiectivele pentru întregul an în ceea ce privește creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului de numerar liber net".

 

(în €m)                                                            S1 2022(1)

S1 2023

Variație

Vânzări incluzând TVA

42,001

45,448

+11.2% pe o bază comparabilă (LFL)

EBITDA

1,862

1,852

-0,5% ; +4,0% (+€75m) la un curs valutar constant

Venituri operaționale recurente (ROI)

775

700

-9,6% ; -2,2% (-€17m) la un curs valutar constant

Marja operațională de operare recurentă

2.0%

1.7%

-33bps ; +4 bps excluzând Grupo BIG

Venitul net ajustat, cota Grupului

310

326

+5.1% (+€16m)

EPS ajustat

0.41

0.45

+9.0%

Fluxul net de numerar liber

(1,880)

(1,684)

+€196m

Datorie financiară netă la 30 iunie

6,480

5,040

-€1,440m

Notă: (1) Retratat în conformitate cu IFRS 5 pentru a reflecta clasificația Carrefour Taiwan ca operațiune întreruptă; (2) Retratat în conformitate cu IFRS 3 (reducerea prețului de achiziție a Grupo BIG).

 

S1 2023: Progrese rapide în Planul Carrefour 2026

Rezultatele Carrefour pentru prima jumătate a anului 2023 reflectă punerea rapidă în execuție a strategiei Grupului, pe fondul unei inflații alimentare record în Europa, care pare să fi atins apogeul în al doilea trimestru. În acest mediu, marcat de scăderea volumelor pe majoritatea piețelor sale, rezultatele Grupului demonstrează încă o dată soliditatea modelului său, datorită mobilizării tuturor echipelor sale și a disciplinei consistente în ceea ce privește gestionarea costurilor. În Europa, veniturile operaționale recurente au fost stabile.

În acest context, mai multe domenii cheie ale planului Carrefour 2026 oferă deja rezultate excelente. Vânzările de produse marcă proprie Carrefour continuă să crească rapid, ajungând la peste 35% din vânzările de alimente la jumătatea anului, cu +3 puncte față de S1 2022. GMV-ul e-commerce continuă să crească, contribuind la dezvoltarea omnicanalității, cu o creștere de +20% față de S1 2022.

Alte inițiative Carrefour 2026 au fost, de asemenea, puse în aplicare în timpul primului semestru:

-          Metoda "Maxi", a cărei implementare în hipermarketurile și supermarketurile din Europa a început la începutul anului, generează performanțe foarte încurajatoare, cu creșteri ale cotei de piață și o îmbunătățire rapidă a productivității în magazinele respective.

-          Carrefour și Publicis au anunțat lansarea Unlimitail, un joint-venture destinat să devină liderul european în retail media, deja cu 13 clienți;

-          Carrefour și-a intensificat soluțiile de Inteligență Artificială (AI) și de date, cu impact pozitiv asupra operațiunilor. În semestrul I, noua soluție „assortment builder” de creare a sortimentelor a generat o reducere semnificativă a sortimentelor bazată pe AI, îmbunătățind în același timp profitabilitatea; instrumentul „promo optimizer” a fost implementat în Franța pentru a asista echipele de vânzări în ceea ce privește promoțiile și optimizarea marjelor prin intermediul algoritmilor. Carrefour a devenit, de asemenea, un pionier în utilizarea genAI prin lansarea chatbot-ului „Hopla”, prima integrare a chatGPT în cadrul site-ului web al unui retailer, și a unui „studio de marketing” în parteneriat cu Google AI, pentru a automatiza producția a mii de campanii de marketing.

-          A început mutualizarea operațiunilor la nivel european. Platforma de achiziții Eureca este acum activă și produce primele optimizări; a început reorganizarea și optimizarea echipelor de head office.

-          Au fost inițiate toate proiectele de valorificare a activelor imobiliare ale Grupului.

-          Carrefour continuă să înregistreze progrese în materie de CSR, în special în ceea ce privește agricultura durabilă, lupta împotriva schimbărilor climatice, reducerea ambalajelor, precum și lupta împotriva defrișărilor. Indicele de CSR și de tranziție alimentară a atins 108% în primul semestru al anului.

În plus, pe 12 iulie, Grupul a semnat un acord cu Louis Delhaize pentru a achiziționa Cora și Match în Franța, reafirmându-și astfel poziția de lider pe piața franceză de retail alimentar.

Carrefour continuă să se mobilizeze pentru a-și consolida modelul de afaceri, datorită gestionării atente a strategiei sale comerciale și a politicii sale de reducere a costurilor, inclusiv a inițiativelor legate de obiectivul de economisire de 1 miliard de euro în 2023 (490 de milioane de euro realizate în S1 2023) și a măsurilor specifice pentru a însoți scăderea volumelor de vânzări. Capex-urile anuale se preconizează că vor fi apropiate de cele de anul trecut, între 1,8 și 1,9 miliarde de euro. Grupul avansează cu încredere și își confirmă obiectivele pentru întregul an 2023 pe care le-a comunicat pieței în februarie: creșterea EBITDA, a venitului operațional recurent și a fluxului net de numerar liber.

În semestrul I 2023, Carrefour și-a depășit din nou obiectivele de CSR, cu o rată de realizare de 108% în Indexul de CSR și de tranziție alimentară. Acest indice evaluează performanța Carrefour în implementarea angajamentelor sale de CSR.

 

Rezultate puternice pentru România în regiune


Veniturile de exploatare recurente pentru Europa sunt stabile la 164 de milioane de euro, comparativ cu 163 de milioane de euro în S1 2022. România și-a îmbunătățit profitabilitatea, iar dinamica vânzărilor a rămas bună, pe o bază comparabilă ridicată, cu o creștere de +9,8% pentru S1 și +7,5% pentru T2 LFL.

LFL

 

T1 2023

T2 2023

S1 2023

Romania

 

+12.5%

+7.5%

+9.8%

 

Régis Moratin, CFO Carrefour Romania, a declarat: „Mergem înainte cu încredere, iar poziția remarcabilă a României pe locul 2 în vânzările europene în S1 este o dovadă a eforturilor noastre de a deveni principalul retailer pentru români. În același timp, suntem încurajați de creșterea cu +5% a traficului în S1 2023 față de S1 2022, care confirmă aprecierea românilor pentru produsele și serviciile noastre, precum și în ceea ce privește experiența de cumpărare din magazinele noastre. Creșterea Carrefour România este impulsionată de succesul mărcilor proprii și de campanii promoționale atractive, precum Top 100 HIT și Bonul de Weekend, care creează un echilibru perfect între accesibilitate și calitate. Având un angajament puternic față de piața românească, investim strategic pentru a susține acest impuls și pentru a ne conecta cu clienții noștri, oriunde s-ar afla. Preconizăm în lunile următoare noi deschideri de magazine în toate formatele, continuând, în același timp, demersurile noastre de a oferi servicii excepționale și de a răspunde nevoilor clienților noștri".

Carrefour România își continuă planurile de extindere, încheind S1 cu 405 magazine, împreună cu o amprentă digitală extinsă prin intermediul partenerilor săi de e-commerce, Bringo și Glovo.

În plus, în aprilie 2023, Carrefour a anunțat semnarea unui acord cu Grupul Louis Delhaize care implică preluarea activităților Cora în România, inclusiv 10 hipermarketuri și 8 magazine Cora Urban, precum și preluarea a aproximativ 2400 de angajați. Această tranzacție va consolida prezența Carrefour în România prin hipermarketurile și formatele de proximitate preluate în locații cheie; acestea vor fi apoi transformate în magazine sub marca Carrefour și adaptate la formatele sale. Tranzacția este supusă aprobării autorităților relevante din domeniul concurenței și se preconizează că va fi finalizată până la sfârșitul anului 2023.

Carrefour se mobilizează pentru noul său program de eficiență energetică, cu investiții crescute în modernizarea echipamentelor din magazine și reducerea consumului raportat la 2022. 

Consumul de energie a fost redus gradual în S1 2023, continuând planul început în 2022 și urmărind o politică energetică ambițioasă, pentru a contribui la obiectivul Grupului de -20% până în 2026.

Carrefour își va dubla investițiile pentru a-și reduce consumul de energie, cu un plan de investiții de peste 4 milioane de euro pentru acest an pentru eficiență energetică.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.