Noutati

Punga prietenoasă cu natura

În continuarea și susținerea eforturilor de a încuraja un consum responsabil de resurse din partea consumatorilor, Carrefour a înlocuit pungile de plastic cu pungi 100% biodegradabile, din materiale vegetale, compostabile acasă sau industrial. Acest pas este unul firesc și necesar în contextul pericolului pe care pungile de plastic îl reprezintă pentru mediu. Punga nepoluantă, prietenoasă cu natura se alătură în mod natural unor inițiative mai ample derulate de Carrefour pentru a spori conștientizarea cu privire la importanța comportamentului individual al consumatorului.

Costul pungilor nepoluante este în acest moment la aproximativ 65% din cel al ecotaxei și sperăm ca pe măsură ce numărul producătorilor va crește să devină și mai accesibil. Conform OUG50 la orice pungă de plastic se adaugă cel puțin 0.15 lei ecotaxă peste prețul de productie. Prețul infim la care a ajuns în timp o pungă de plastic însă, a făcut ca ele să fie tratate drept ambalaje de unică folosință cu consecințe devastatoare asupra mediului. Obiectivul nostru este să reducem risipa, fie și când este vorba de produse prietenoase cu mediul.

Astfel, în acest moment, alături de alți mari retaileri, susținem utilizarea responsabilă a ambalajelor, eliminând orice formă de recompensă pentru utilizarea lor în exces. Clienții sunt invitați să pună alături de Carrefour bazele unui viitor mai verde și mai curat prin acțiuni concrete, responsabile și constante cu ajutorul programelor care pun preț pe sănătate, natură și familie cum ar fi inițiativa Punem Preț Pe Plastic din care fac parte acțiuni ca Duminica Verde sau Plata cu PET-ul (programul nu are caracter permanent).

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.