Noutati

Grupul Carrefour anunță rezultate solide în primul semestru al anului 2022

 

 

Grupul Carrefour anunță rezultate solide în primul semestru al anului 2022

România înregistrează a doua cea mai mare creștere la nivel european, de +4,1% în H1 și +6,4% în Q2

     

        La nivel de grup, creșterea a fost susținută puternic de rezultatele înregistrate în Q2, în creștere cu 17,2% față de aceeași perioadă din 2021, +7,3% în termeni comparabili (LFL – fără magazinele inaugurate în ultimele 12 luni) pe o bază comparabilă ridicată

        Creșterea vânzărilor de 13,2% în H1, cu un avans de +5,4% LFL, accelerate de o creștere continuă a cotei de piață în țările cheie

        Creșterea accelerată a sectorului e-commerce în Q2 2022, cu o creștere de +22% a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV), după ce în Q1 avansul a fost de +10%

        Venitul Operațional Recurent (ROI) a crescut cu +10% (+1,6% la curs valutar constant), la valoare de 814 milioane euro în H1, cu o marjă stabilă de 2,1%

 

București, 3 august, 2022: Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă pentru prima jumătate a anului, înregistrând o creștere a vânzărilor cu 13,2% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, un avans de 22% al sectorului de e-commerce și un ROI în creștere cu 10%. Valorile pieței locale în termeni comparabili (+4,1% pentru H1 și 6,4% pentru Q2) poziționează Carrefour România pe poziția a doua ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european.

Grupul Carrefour a înregistrat rezultate puternice în prima jumătate a anului, concentrându-se pe satisfacția clienților înainte de toate și câștigând cote de piață reprezentative în țările cheie ale grupului: Franța, Spania și Brazilia. Grupul și-a menținut angajamentul asumat la începutul anului: protejarea puterii de cumpărare a consumatorilor și consolidarea modelului economic, printr-o strategie de preț granulară și un control strict al costurilor. Acestea s-au tradus într-o marjă ROI stabilă de 2,1% pe parcursul semestrului și o îmbunătățire semnificativă de +110 milioane euro a fluxului de numerar net disponibil.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour: „În contextul inflației accelerate, Carrefour a înregistrat o performanță robustă, cu rezultate în creștere, demonstrând că modelul de business este unul solid, iar strategia comercială este relevantă pentru consumatori, având o cotă de piață ascendentă în toate regiunile cheie. Așa arată rezultatul unei mobilizări excelente a echipelor și ne permite să ne uităm la a doua jumătate a anului cu încredere, păstrând totuși un control strict al costurilor. În același timp, grupul își continuă procesul de transformare. Achiziția Grupo BIG este finalizată și facem progrese rapide la nivel de grup pentru integrare. Am anunțat recent vânzarea Carrefour Taiwan către partenerul nostru, Uni-President, care va fi o operațiune generatoare de valoare pentru grup. Continuăm să implementăm planul nostru digital, cu un progres semnificativ pentru Carrefour Links. De asemenea, ne întărim angajamentul CSR printr-o abordare proactivă pentru a reduce, printre altele, consumul de energie. Carrefour continuă să progreseze și își va prezenta, pe 8 noiembrie, noul plan strategic pentru traiectoria de business cu orizont 2026 și ambițiile pe termen lung.”

Așa cum era de așteptat, indicii prețurilor de consum s-au accelerat treptat în toate țările Grupului, reflectând inflația materiilor prime, costurile de producție și costurile de distribuție. În acest context, comportamentele de consum s-au dovedit a fi reziliente. Pe parcursul celui de-al doilea trimestru, Carrefour a observat o ușoară modificare a comportamentului de cumpărare, în special în țările europene în care inflația este cea mai pronunțată, cum ar fi Spania și România, reflectând atenția tot mai mare a consumatorilor față de constrângerile puterii de cumpărare. Carrefour răspunde printr-o serie de măsuri precum:

  1. diversitatea de formate, în special cele care oferă cele mai mari reduceri (hipermarketuri, Supeco)
  2. produse marcă proprie Carrefour, care oferă un raport calitate-preț excelent, precum și gama îmbunătățită de produse Simpl', foarte accesibile. Ponderea produselor cu etichetă privată a crescut în conformitate cu evoluția istorică, iar acum reprezintă mai mult de 32% din vânzări
  3. o poziționare deosebit de competitivă a prețurilor pe cele mai sensibile produse de bază pentru clienți, cum ar fi, de exemplu, prin campaniile “Bonul de Weekend” în România sau     “30 de produse pentru 30 euro” în Franța
  4. atractivitatea programului de loialitate și consolidarea dinamicii promoționale, atât în ceea ce privește numărul de promoții, cât și la nivel de reduceri de preț.    

Principalele rezultate financiare pentru prima jumătate a anului 2022

(în €m)

Evoluția H1 2022 vs H1 2021

Vânzări (cu TVA)

+5.4% în termeni comparabili

Venituri operaționale recurente (ROI)

+10%, +1.6% (+€12m) la curs valutar constant

Marja operațională de operare recurentă

-

Venituri operaționale

+12.1% / +€80m

Venitul net ajustat, cota grupului

€(12)m

EPS ajustat

+3.1%

Fluxul de numerar net disponibil liber

+€110 m

Datoria financiară netă (la 30 iunie)

+1.008 milioane eur (inclusiv impactul asupra cursului valutar)

 

Trimestrul al doilea al anului se închide de asemenea cu rezultate solide. Vânzările grupului au crescut cu 7,3% în termeni comparabili (LFL) în Q2 (+8,1% LFL în categoria alimente, +2,9% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel. Această performanță a fost obținută pe o bază comparabilă deja ridicată, cu +3,6% LFL în Q2 2021 și +6,3% în Q2 2020.  

Costurile de distribuție s-au îmbunătățit la 15,3% din vânzările nete, față de 16,3% în H1 2021, în ciuda unei creșteri semnificative a costurilor legate de materiile prime (energie, hârtie etc.). Acestea au beneficiat de un impuls bun al vânzărilor și de planuri de reducere a costurilor. Veniturile operaționale recurente (ROI): +10,0% sau +1,6% la curs valutar constant (efectul valutar a fost pozitiv, în special datorită aprecierii Realului brazilian). Marja operațională a fost de 2,1%, în linie cu H1 2021.

PROGRES ÎN PLANUL STRATEGIC DIGITAL 2026: Carrefour și-a propus să fie lider mondial în retailul digital. Carrefour Links continuă să crească rapid, cu 302 parteneri activi la sfârșitul lunii iunie față de 235 la sfârșitul lunii aprilie și o contribuție tot mai mare la ROI. Digitalizarea serviciilor financiare, condusă de Brazilia, progresează în concordanță cu așteptările. Comerțul electronic a continuat să crească pe o bază comparabilă ridicată, cu o creștere de +16% a GMV în H1 2022. Q2 a înregistrat o accelerație cu +22% creștere după +10% în Q1.

CARREFOUR, O COMPANIE RESPONSABILĂ – INDICELE CSR: 108% în primul semestru. Carrefour își confirmă obiectivele pentru perioada 2022-2025.

O POZIȚIE PUTERNICĂ PENTRU ROMÂNIA

Valoarea pieței locale în termeni comparabili (+4,1%) poziționează România pe locul 2 la nivel European pentru H1 în ceea ce privește evoluția cifrei de afaceri. În Q2, Carrefour România a progresat puternic încă o dată, cu o creștere de 6,4% în termeni comparabili (LFL), după creșterea de 8,4% în Q2 2021.

În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România închide al doilea trimestru al anului 2022 cu 377 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii iunie 2022 - hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse. Astfel, în prima jumătate a anului, Carrefour a continuat expansiunea cu 11 deschideri de magazine, dintre care un discounter (Supeco) și 10 Carrefour Express, alături de o extindere a amprentei digitale, printr-un nou partener strategic în e-commerce, Glovo România, care completează parteneriatul puternic existent deja cu Bringo în acest segment. Cifrele înregistrate continuă trendul ascendent al business-ului, după ce Carrefour a înregistrat în 2021 o creștere a cifrei de afaceri de 2%, comparativ cu 2020, ajungând la un total de 2,3 miliarde euro.

Régis Moratin, CFO Carrefour România: "Principala provocare cu care ne-am confruntat anul acesta, ca orice retailer din Europa, a fost gestionarea inflației. Prioritatea noastră a fost să reducem constrângerile care au impactat puterea de cumpărare a clienților noștri, printr-o ofertă extinsă de produse marcă proprie și de prim preț, precum și activări comerciale. Am investit toate efectele pozitive generate de disciplina noastră de control al costurilor în prețurile noastre pentru a ne menține competitivitatea și marjele de operare. În acest sens, portofoliul de etichete proprii s-a extins pe tot parcursul anului, cu peste 125 de articole noi lansate în H1 și acoperă 91% din totalul vânzărilor de produse noi. Ne bucurăm că am reușit să aducem o contribuție pozitivă la nivel de grup cu sprijinul celor 16.000 de colegi ai noștri. Vom continua să ne consolidăm strategia multiformat și transformarea digitală pentru a ne conecta mai bine cu clienții noștri și pentru a ne continua creșterea consecventă."

 

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store. Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional S.R.L .și Supeco Investment S.R.L.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.