Noutati

#dinGRIJĂ pentru cei care au grijă: Grija, ingredientul principal al unui proiect prin care echipa medicală din Spitalul Colentina din capitală va primi zilnic meniuri calde

București, 10.04.2020, Gault & Millau România

Zilele acestea, doar echipele medicale sunt cele care pot purta de grijă, fiind aproape. Pentru ei, companii din diverse medii, învață astăzi cum să lucreze separat, la distanță, dar să acționeze împreună. Astfel, s-au unit într-un efort comun și au pus la contribuție: ingrediente donate de Carrefour, creativitatea și efortul a peste 20 de restaurante, asezonate cu mini verdețuri și mini legume de la Microgreens, totul împachetat în ambalaje biodegradabile și compostabile de la Biodeck și susținut logistic de EY România, sub îndrumarea și coordonarea Gault & Millau România pentru a fi alături de cei care au, și ei, la rândul lor, nevoie de grijă. Un proiect care va livra, pe parcursul următoarei luni, peste 8.000 de mese calde echipei medicale din Spitalul Colentina, București.

#dinGRIJĂ pentru cei care au grijă este un demers apărut din dorința de a veni în sprijinul cadrelor medicale din Spitalul Colentina – medici, asistenți și personal de suport – care îngrijesc pacienți depistați cu Covid-19. În următoarea lună, zilnic, echipele din peste 20 de restaurante din București vor găti în semn de solidaritate cu cadrele medicale. Comunitatea acestora este completată de echipele Carrefour România, care asigură donația tuturor alimentelor necesare pentru meniurile calde ale personalului de la Spitalul Colentina, colectarea și livrarea meniurilor, echipa Microgreens care livrează restaurantelor mini verdețuri și legume, echipa BioDeck, care oferă toate ambalajele bio, echipa EY România, care susține logistica demersului și inițiatorii, Gault & Millau România, care coordonează procesul.

"Vremurile acestea vor fi depășite cu bine dacă rămânem împreună, chiar și de la distanță. Fiecare dintre noi trebuie să facă ceva pentru a-i susține pe cei aflați în linia întâi în lupta cu Covid-19. Noi am înțeles imediat dorința de a sprijini a bucătarilor din comunitatea noastră extinsă de restaurante și am demarat eforturi de organizare, coordonare și cooptare de parteneri pentru a oferi mâncare gătită, cu gust. Am găsit în Carrefour suportul de care aveam nevoie pentru a pune la punct toate detaliile, iar ajutorul celorlalți parteneri nu a întârziat să apară, fiecare contribuind în mod esențial pentru bunul mers al proiectului", Raluca Hrițcu și Ștefan Mortici, Country Managers, Gault & Millau România. "Fiecare gest contează, fie el mic sau mare, pentru că ele, împreună, dau măsura responsabilității și au, cu adevărat, forță. Forța de care avem nevoie pentru a ieși câștigători din lupta cu un virus disruptiv. Aplaudăm inițiativa #dinGRIJĂ și am înțeles nevoia de suport încă din primele momente. De aceea, ne-am alăturat prin donația de alimente, cu sufletele deschise. Sperăm ca acest gest, mic în lupta cu COVID, să dea personalului medical energia de a continua zilnic eforturile minunate pe care le fac", Anca Damour, Executive Board Member, Carrefour România.

Proiectul, o inițiativă Gault & Millau, Carrefour, EY România, Biodeck și Microgreens beneficiază de implicarea a peste 20 de restaurante din capitală care, pe parcursul următoarei luni, își oferă infrastructura și priceperea, pentru a pregăti zilnic meniuri calde pentru Spitalul Colentina: Amvrosia Restaurant Grecesc, Anika, Atelierul de Tarte, Bacania Veche - The Charity Shop, Coclinta Brasserie, DaDa Restaurant, Grupul City Grill, Fratelli Grup prin restaurantul Fratellini Bistro, Isoletta, J'ai Bistrot, KAIAMO, M.A.T, Mahala, MAIZE farm to table, Mesogios Seafood Primaverii, Noeme - former GUXT, NOUA. bucătărie românească, Pasterra / La Bottega Del Tartufo, Rocca by The Jar, Sardin, Taj Indian Restaurant, the ARTIST, Voilà, le Bistrot, Zexe Braserie, Zexe Zahana, JW Marriott Bucharest Grand Hotel. Este o rețea de restaurante ce poate fi extinsă și a cărei configurare oferă proiectului sustenabilitate pe termen lung, dacă acest lucru se va dovedi necesar.

© fotografie deschidere articol: KAIAMO

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.