Noutati

Carrefour România și Asociația InspirAction anunță câștigătorii programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”

Carrefour România și Asociația InspirAction anunță câștigătorii programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari”

 

Bucureşti, 16 aprilie 2024. Carrefour România și Asociația InspirAction anunță câștigătorii ediției pilot a programului educațional „Gesturi mici pentru practici mari“. Patru școli și două grădinițe vor fi premiate cu sisteme performante de panouri fotovoltaice pentru că au reciclat, în luna martie 2023, în total peste 62.000 de recipiente PET, sticle și doze de aluminiu la aparatele speciale din magazinele Carrefour România, în cadrul programului Sistemul de Garanție-Returnare (SGR).

„Ediția pilot a programului "Gesturi mici pentru practici mari" a fost încă o demonstrație a puterii educației și a implicării comunității în transformarea pozitivă a societății. Succesul acestei inițiative nu doar că ne încurajează să continuăm pe această cale a sustenabilității și responsabilității sociale, dar confirmă și angajamentul nostru ferm față de construirea unui viitor mai bun pentru toți." a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

Ne-am bucurat să descoperim, în școlile participante, profesori atât de dedicați educației copiilor, deschiși să se implice în programe extra-curriculare de economie circulară. Cadrele didactice ale școlilor și grădinițelor din ediția pilot au participat cu entuziasm la webinariile organizate de noi. Scopul acestor întâlniri online a fost de a le prezenta diferite materiale educaționale,   video clipuri, activități practice   și sfaturi pentru a putea susține elevilor o oră interactivă despre reciclare și energie regenerabilă, dar și pentru a-i motiva pe membrii comunității locale să-și doneze gestul de reciclare către școala înscrisă în program,” a declarat Simona Paraschiv, Președinte, Asociația InspirAction.

 

În ediția pilot au participat șase unități de învățământ, cu aproape 1.200 de elevi și cadre didactice direct implicați în competiția de reciclare, atât prin strângerea de ambalaje, cât și prin sesiuni educaționale despre reciclare la clasă. În ordinea clasamentului final acestea sunt:

 

  1. Școala gimnazială „Breznița-Ocol”, comuna Breznița-Ocol, județul Mehedinți - 36.993 puncte
  2. Școala Gimnazială Nr.1 Polovragi, comuna Polovragi, județul Gorj - 7.486 puncte
  3. Școala Gimnazială Nr.9, Galați, județul Galați - 6.157 puncte
  4. Grădinița din cadrul Liceul Tehnologic Stefan Hell, Sântana, județul Arad - 4.329 puncte
  5. Școala Primară Nr.1 Costești, sat Costești, comuna Aninoasa, județul Gorj - 4.207 puncte
  6. Grădinița „Dumbrava Minunată”, Alba-Iulia, județul Alba - 3.624 puncte

Domnul Director, prof. Iulian-Doruț Dîrpeș, al școlii gimnaziale „Breznița-Ocol”, aflată pe primul loc și clasată la o diferență considerabilă de restul școlilor și grădinițelor, a povestit: „Succesul a venit datorită faptului că am fost o echipă unită, am crezut că putem câștiga acest concurs și să formăm tinerii să prețuiască mediul înconjurător. În această campanie a fost implicată întreaga comunitate. Am avut un avantaj că ne situăm la o distanță mică față de Municipiul Drobeta-Turnu Severin, iar persoanele care ne-au sprijinit au putut să se deplaseze să recicleze și să facă și cumpărăturile necesare din magazin. Sperăm că efortul nostru să inspire mai departe și să construim împreună un viitor mai verde!”

De asemenea, au fost organizate o serie de sesiuni educaționale online pentru educatori, învățători și profesori în care aproape 100 de cadre didactice au participat, angajându-se activ în procesul de educație și conștientizare a elevilor în legătură cu importanța reciclării și a energiei regenerabile prin organizarea de activități la clasă. Mai mult, pentru a întregi eforturile comune, organizatorii au organizat sesiuni online și pentru părinții copiilor implicați în program. 

În perioada următoare, cele șase școli câștigătoare vor fi echipate cu sisteme performante de panouri fotovoltaice. Această inițiativă nu doar că va contribui la reducerea amprentei de carbon și la creșterea utilizării energiei regenerabile, dar va genera și economii semnificative în bugetele școlilor prin minimizarea facturilor de energie electrică. Economisirea resurselor financiare în acest mod va permite inclusiv ca parte dintre aceste fonduri să fie reinvestite în proiecte de educație. Organizatorii își doresc să consolideze angajamentul lor față de educație și să ofere elevilor șanse egale de dezvoltare, contribuind astfel la construirea unui viitor mai luminos și mai prosper pentru generațiile viitoare.

Despre Carrefour România

 

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.

În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. 

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.

Despre Asociația InspirAction și programul „Gesturi mici pentru practici mari”

 

Asociația InspirAction contribuie la educația adolescenților din România, astfel încât aceștia să devină adulți responsabili, încrezători și împliniți și desfășoară programe prin care dezvoltă competențe necesare pentru o viață sănătoasă (mental, emoțional și fizic). În același timp, lucrează și cu părinții și profesorii lor pentru maximizarea rezultatelor dorite. Scopul Asociației InspirAction este să inspire un milion de tineri, părinți și profesori din România să devină o variantă mai bună a lor. Până în prezent, InspirAction a dezvoltat peste 20 de proiecte care au ajuns la mai mult de 13.000 de elevi din școli și licee din toată țara. 

 

Programul reprezintă o evoluție organică a succesului înregistrat de proiectul educațional „Gust pentru sănătate. Ora de obiceiuri sănătoase şi mese delicioase” în cei 2 ani de activitati. Acesta înglobează, de asemenea, și esența programului emblematic Plata cu PET, lansat de Carrefour România în urma cu 5 ani, cu scopul de a promova obiceiurile de consum responsabile și prietenoase cu mediul înconjurător, care începând cu anul trecut a asigurat tranziția către Sistemul de Garanție-ReturnareSesiunile educaționale despre echilibrul dintre corp, suflet, minte și natură sunt completate cu teme de economie circular.

 

Contact:

Simona Paraschiv, Președinte Asociația InspirAction

[email protected]

+40.726.126.289

www.inspiraction.ro

 

 

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.