Despre Carrefour România
Cu peste 10,100 de magazine în 34 de țări, Grupul Carrefour este al doilea retailer mondial și numărul unu în Europa. De peste 50 de ani, Carrefour este un partener pentru viața de zi cu zi. În fiecare zi, acesta primește în magazinele sale peste 10 milioane de clienți din lumea întreagă, oferindu-le o gama largă de produse și servicii la prețuri echitabile.
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele 298 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe. În 2019, Carrefour a avut un total de 298 de magazine, conform celor 3 formate Artima, Columbus și Supeco.
Ca parte din strategia de inovație, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Strategia Carrefour
Încă din anul 2001 Carrefour și-a luat un angajament ferm fata de consumatorul român, care încă sta în picioare și este unul din pilonii de comunicare – oferirea celor mai mici prețuri, mereu. Evolutia brandului nu a fost aleatorie ci a venit în anticiparea nevoilor consumatorilor noștri. În acest sens la început, principalele motive pentru care consumatorii vizitau magazinele Carrefour erau legate de prețurile mici, de gama largă de produse și de promoții.
Carrefour România a reușit în anul 2019 să își depășească cele mai importante obiective de sustenabilitate socială și de mediu, conform indexului CSR de raportare - CSR and Food Transition, integrat în raportul anual de sustenabilitate și responsabilitate socială al grupului Carrefour Franța.
Potrivit acestui raport, rezultatele politicilor de responsabilitate socială sunt vizibile nu doar în sprijinul acordat comunităților defavorizate, ci reflectă orientarea strategică a Carrefour către o alimentație sănătoasă și sustenabilă, protejarea mediului și conservarea resurselor naturale, precum și tranziția spre o economie echitabilă, în care agricultura ecologică și micii producători reprezintă o pondere semnificativă.
Indicele CSR and Food Transition Index dezvoltat de Carrefour este un scor global care urmărește pe durata mai multor ani evoluția grupului în termeni de sustenabilitate, la nivelul fiecărei piețe unde este prezent. Cu un scor de 114% raportat la nivelul obiectivelor stabilite, Carrefour grup și-a depășit țintele cu privire la mai mulți indicatori de bază: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră, reducerea volumului deșeurilor alimentare, dezvoltarea agriculturii organice și a agroecologiei, reducerea volumului de ambalaje utilizate și promovarea diversității în ceea ce privește resursele umane.
CSR and Food Transition Index se calculează pe baza a 17 indicatori, care monitorizează rezultatele Grupului Carrefour în ceea ce privește strategia de CSR și implementarea tranziției către o alimentație mai sustenabilă și mai sănătoasă. Cei 17 indicatori sunt grupați în patru categorii: produse, magazine, clienți și angajați.
Carrefour România a avut un scor de 81% raportat pentru anul 2019, cifra totală reprezentând o medie a categoriilor incluse în raportare: Produse 71%, Clienți 68%, Magazine 76% și Angajați 111%.
PRINCIPALELE REZULTATE
înregistrate în 2019 de către Carrefour România în ceea ce privește politicile de responsabilitate socială
Politica de mediu a Carrefour România: succesul unei strategii complexe
Strategia Carrefour România de reducere a emisiilor de carbon provenite din activitatea de transport este una de succes, acesta fiind indicatorul unde s-a înregistrat cea mai bună performanță dintre toți cei 17 analizați (+152% față de target). Compania a înregistrat în 2019 emisii de 6,1 kg CO2 pentru fiecare palet transportat, comparativ cu media grupului, de 7,75 kg CO2. În acest scop au fost optimizate majoritatea operațiunilor de transport de mărfuri: deschiderea de noi hub-uri, modificări de rute și optimizarea livrărilor sau înlocuirea mașinilor din parcul auto cu vehicule cu o capacitate superioară de transport, reducând astfel numărul de kilometri parcurși.
De asemenea, emisiile de carbon atribuite echipamentelor frigorifice sunt în scădere cu 42% față de nivelul anului 2010.
În ceea ce privește consumul total de energie în unitățile Carrefour România, acesta a scăzut în 2019 cu 58% față de nivelul înregistrat în 2010. Magazinele din România au înregistrat în 2019 un consum cumulat de energie de 520 kWh/m2, foarte aproape de media de la nivelul grupului, de 517,3 kWh/m2.
Mai multe femei în roluri de conducere, mai mulți angajați cu dizabilități
A doua cea mai bună performanță a Carrefour România, la nivel de indicatori individuali, s-a înregistrat în ceea ce privește egalitatea de gen și politicile privind angajații cu dizabilități. În ceea ce privește ponderea femeilor care ocupă poziții cheie a fost în 2019 de 33% la nivel de România, cu o pondere de 50% în ceea ce privește boardul de conducere al companiei.
De asemenea, ponderea angajaților cu dizabilități a fost de 1,4%, raportat la totalul personalului. Obiectivul companiei este ca în 2025 să atingă cifra de 2% angajați cu dizabilități.
În ceea ce privește siguranța și sănătatea la locul de muncă, obiectivul stabilit la nivel de grup a fost ca un plan de acțiune în acest sens să fie implementat până în 2020 în toate țările unde activează. Carrefour România a introdus în practică planul de acțiune în 2019.
Avansul agriculturii ecologice
Una dintre performanțele notabile ale grupului a fost reprezentată, în 2019, de vânzările de produse organice, care au depășit ținta de 27 de milioane de euro, inclusiv datorită inițiativei „Creștem România BIO”. Acest program a fost lansat în 2019 cu scopul de a-i sprijini pe fermierii locali în conversia la agricultura ecologică. În primul an de funcționare, programul a fost deschis tuturor fermierilor interesați, atrăgând 200 de înscrieri, dintre care 75 de ferme au mers mai departe cu procesul de certificare ecologică.
PROIECTE MAJORE
derulate cu suportul Fundației Carrefour
1. Ferma Bio&co - Asociația Ateliere Fără Frontiere
Ferma este un proiect al Asociației Ateliere Fără Frontiere, situată în Ciocănari (jud. Dâmbovița), la 30 km nord de București. Această fermă socială exploatează potențialul agriculturii biologice, oferind totodată locuri de muncă persoanelor defavorizate din București și comunitatea locală. Pentru mulți dintre ei, acesta este primul contract de muncă din viața lor, care le oferă pentru prima dată o viață normală, cu acces la beneficii sociale, pensie etc.
Obiectivul este de a transforma ferma într-una viabilă din punct de vedere economic, excluzând deocamdată investițiile din calculul rentabilității. Însă pentru a ajunge la break-even este nevoie de o producție și de vânzări mai mari prin cross-selling (ca parte a unui hub ecologic, de exemplu), de suprafețe mai mari și de diversificarea veniturilor (din comercializarea compostului organic sau din furnizarea de training). Deși modelul viitorului se conturează a fi unul de tip „de la fermă la furculiță”, cu lanțuri de distribuție scurte și produse organice de sezon, toți producătorii de alimente cu certificare ecologică cu care suntem în contact din zona Capitalei se confruntă cu dificultăți financiare.
În perioada 2015 - 2019, alături de Asociația Ateliere Fără Frontiere am creat o infrastructură de colectare a fructelor și legumelor din magazinele Carrefour din București, pentru a fi, în primul rand, transformate în compost pentru ferma Bio&Co și, în al doilea rand, donate către cantine sociale din București, aparținând de DGASPC. 80% dintre fructe și legume au fost transformate în compost, iar 20% au fost donate către cantinele sociale din București, care au oferit mese calde pentru persoanele fără adăpost. În anul 2019, au fost colectate peste 235 de tone din cele 5 magazine din București implicate în proiect.
Produsele fermei sunt certificate ca ecologice și sunt distribuite direct către consumatori, prin intermediul unui magazin online sau sub formă de abonament lunar la un coș de produse de sezon livrat în fiecare săptămână. În 2019, ferma a vândut către consumatori peste 12 tone de alimente ecologice și peste 3,200 de coșuri prin abonamente.
2. Mame educate, copii sănătoși - Salvați Copiii România
În România, la fiecare 7 ore se stinge un bebeluș cu vârsta mai mică de un an. Rata mortalității infantile este dublă în România față de media din Uniunea Europeană, principala cauză fiind nașterile premature. România ocupă, de asemenea, prima poziție în Europa în ceea ce privește numărul de nașteri în rândul mamelor adolescente cu vârsta de sub 19 ani, deși acest indicator a fost în scădere între 2017 și 2019.
Proiectul Maternal and Children Health, derulat alături de organizația Salvați Copiii, asigură un model integrat și inovator de servicii de planificare familială, servicii de sănătate reproductivă și asistență pentru femei și adolescente gravide, precum și pentru mamele cu copii mai mici de cinci ani din zone defavorizate. Proiectul s-a derulat inclusiv cu ajutorul unor protocoale de colaborare cu instituțiile locale cu atribuții în domeniul sănătății mamei și copilului: Direcțiile de Sănătate Publică, DGASPC și administrațiile locale.
În perioada ianuarie-decembrie 2019 programul s-a derulat în 42 de comunități defavorizate din 14 județe, deservind circa 5.000 de beneficiari (2.500 copii cu vârsta de până la 5 ani, 2.000 de mame și 500 de gravide). În circa jumătate din cazuri, beneficiarele au fost femei și tinere sărace și foarte sărace, pentru care accesul la educație de sănătate și astfel de servicii este în mod obișnuit dificil sau imposibil.
Rezultatele proiectului:
- 1.250 de mame și gravide au primit sprijin material în produse de nutriție și igienă, distribuite în în urma evaluării nevoilor fiecărei familii
- pachete cu alimente de bază pentru copii și bebeluși
- pachete cu suplimente alimentare pentru gravide și copiii de până la 5 ani (vitamine etc.)
- pachete cu materiale sanitare pentru igiena zilnică (pastă de dinți, detergent, șervețele umede etc.)
Programul a mai cuprins sesiuni educaționale lunare pentru mame și gravide, precum și ședințe de consiliere, despre alimentația din cursul sarcinii, hrănirea bebelușului, importanța alăptării, recunoașterea semnelor de boală la sugar, evitarea accidentelor și a intoxicării accidentale, cum pot fi accesate diferite servicii sociale, medicale și educaționale, responsabilitatea de a fi părinte, disciplina pozitivă etc. În total, s-au derulat 100 de astfel de sesiuni, la care au luat parte 2,500 de beneficiari (adolescenți și părinți). Ca urmare, 90% dintre gravidele participante și-au îmbunătățit cunoștințele privind controalele medicale de pe durata sarcinii.
În program a fost implicată o echipă numeroasă, formată din circa 70 de angajați (asistenți sociali, asistenți medicali, psihologi și profesori), precum și 200 de colaboratori.
Deoarece în multe cazuri distanțele, costurile sau rușinea sunt factori care le împiedică pe aceste gravide și mame să facă o vizită la medic, asistenții sociali și medicali din cadrul proiectului au mers personal cu beneficiarele la medic. Niciuna dintre gravidele din proiect nu figura pe lista unui medic de familie. Toate au fost înscrise la medici de familie și tuturor li s-a facilitat accesul la un consult ginecologic pe timpul sarcinii, iar copiii mai mici de cinci ani au fost vaccinați conform schemei obligatorii de imunizare. Rata de vaccinare în rândul acestora a crescut astfel de la 80% la 95%.
De asemenea, programul a facilitat obținerea documentelor de identitate pentru cele 5,000 de gravide, mame și copiii acestora. Acestea au primit asistență pentru a depune documentația privind accesul la diferite servicii publice, sprijin pentru stabilirea domiciliului legal, precum și sprijin pentru planificare familială în cazul mamelor cu mai mulți copii.
90% dintre adolescentele, părinții și bunicii din zonele defavorizate unde s-a derulat programul și-au îmbunătățit, de asemenea, cunoștințele cu privire la mijloacele contraceptive și îngrijirea copiilor mici.
PROGRAME Originale Carrefour
cu impact social
1. PUNEM PREȚ PE PLASTIC
Carrefour a lansat în iulie 2019 programul Punem Preț Pe Plastic (PPPP), un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.
Punem Preț Pe Plastic a urmărit trei obiective centrale:
- din perspectiva business-ului: reducerea amprentei de carbon a companiei
- schimbarea comportamentului consumatorului și orientarea acestuia către un stil de viață bazat spre obiceiuri sănătoase și utilizarea responsabilă a resurselor
- dezvoltarea unei infrastructuri care să ajute consumatorii:
- să cunoască și să reflecteze asupra problematicii plasticului și a altor resurse care, nefiind aruncate corespunzător, dăunează mediului înconjurător
-să încurajeze consumul responsabil de resurse
Prin acțiuni de educare și inițiative menite să promoveze un consum responsabil de resurse- atât la cumpărături, cât și acasă, programul propune o schimbare de perspectivă, susținută de grijă și respect față de natură.
Am pus plasticul și alte resurse la baza programului, iar inițiativele au fost conturate cu scopul de a îi oferi consumatorului o privire de ansamblu legată de valoarea acestora: punându-le într-o nouă lumină, am arătat că ele sunt valoroase chiar și atunci când se apropie de finalul unui ciclu, iar dacă punem preț pe ele, avem numai de câștigat. Și noi, și natura!
Acțiuni concrete din Punem Preț pe Plastic:
Schimbări operaționale:
- Vino cu caserola ta de acasă înseamnă modalitatea prin care clienții pot utiliza caserole refolosibile pentru mâncare gătită și alimente vrac. Am fost primii și singurii retaileri care au acordat această oportunitate consumatorilor, reducând astfel cele peste 5 milioane de caserole de plastic consumate anual în magazinele noastre
- Introducerea pungilor biodegradabile și compostabile la raioanele fructe-legume, măcelărie, pește, mezeluri, produse congelate vrac și mâncare pentru animale vrac. Am redus un consum de aproape 6 milioane de pungi de plastic pe lună!
- Cea mai largă ofertă de produse biodegradabile, care se dezvoltă anual, în parteneriat cu Biodeck, pentru a oferi clienților noștri alternative pentru produsele din plastic. Cu scopul de a elimina produsele de unică folosință până la sfârșitul anului 2021 și cu o scădere considerabilă la achiziția acestora în anul 2019.
Campanii educaționale și implicarea directă a clienților:
Plata cu PET, campania care a marcat și lansarea programului Punem Preț Pe Plastic, în magazinul Carrefour Băneasa, unde am redefinit valoarea unui PET care se transformă într-un fruct sau o legumă de la producători locali. Când punem preț corect pe resurse, ne bucurăm de tot ce e mai bun: un sol curat, fructe și legume sănătoase, provenite de la agricultori locali care pot cultiva pe un sol nepoluat!
Pentru că resursele sunt valoroase pe tot teritoriul României, am încercat să ajungem la cât mai mulți consumatori prin extinderea inițiativei în Caravana Plata cu PET, lansată în toamna 2019. Aceasta a însemnat continuarea și extinderea campaniei în alte 6 hipermarketuri din țară: Timișoara, Oradea, Cluj, Constanța, Buzău și București.
- Mai mult de 130,000 de consumatori au plătit cu PET în 2019
- Au fost colectate peste 230,000 de PET-uri
- Au fost oferite la schimb peste 45 de tone de fructe și legume românești
Colectarea uleiului folosit – posibilitate oferită consumatorilor de a colecta uleiul, primind la schimb un 1 litru de ulei proaspăt, marcă proprie, pentru fiecare 3 litri de ulei folosit.
- De la lansare în octombrie 2019 și până la finalul anului am colectat peste 13.500 de litri de ulei uzat în 37 de hipermarketuri
Duminica Verde, o campanie educațională online desfășurată pe pagina oficială de Facebook a Carrefour, din octombrie 2019, unde clienții primesc sfaturi despre cum pot trece la obiceiuri mai bune, la cumpărături și acasă, și cum pot acționa concret pentru a proteja mediul înconjurător.
- Prin postările dedicate, consumatorii au dobândit o nouă perspectivă asupra economiei circulare și a modului în care pot dobândi cu comportament responsabil, familiarizându-se și cu inițiativele programului.
Roli Poli, este prima stație de colectare selectivă destinată copiilor și amplasată în hipermarketurile Carrefour, cu scopul educării lor cu privire la responsabilitatea față de mediu. Stația-pilot a fost lansată pe 5 decembrie 2019 în magazinul Carrefour Corbeanca.
- Impact: Un comportament responsabil este sedimentat din copilărie, iar stațiile amplasate în magazin au ajuns copii care au luat contact cu procesul reciclării și al colectării selective.
2. CREȘTEM ROMÂNIA BIO
Creștem România BIO este primul program național de conversie la agricultura ecologică inițiat de un retailer, adresat agricultorilor locali care doresc să facă trecerea la un model de business de tip agricultură ecologică, dezvoltat alături de partenerul Ecocert România. Prin lansarea acestui program, ne-am propus să dezvoltăm potențialul agriculturii BIO în România, fiind un segment economic important dar și o chestiune de sănătate publică pentru români și sustenabilitate.
Ne-am propus prin program să creștem numărul agricultorilor care doresc să înceapă sau să facă această conversie către culturile ecologice, oferind un sprijin pe termen lung și complet, cu soluții integrate pentru creșterea business-ului lor: consultanță de dezvoltare a afacerii, preluarea costurilor de conversie, cât și un contract ferm de parteneriat, pentru preluarea recoltei pe durata procesului de conversie și doi ani după obținerea etichetei BIO.
În plus, prin Creștem România Bio ne-am propus să lansăm și o mișcare națională de susținere a agriculturii sustenabile, de educare și încurajare a consumatorilor noștri să opteze tot mai des pentru produse ecologice, contribuind astfel și la protejarea mediului înconjurător. Am lansat în toamna anului 2019 o campanie națională de educare, Împreună Creștem România Bio, prin care am promovat beneficiile produselor BIO- atât pentru sănătate, cât și pentru natură și producători și comunitățile lor, și am susținut consumul de produse BIO prin reduceri substanțiale la raft.
- Prima ediție a programului Creștem România Bio, lansată în martie 2019, a avut peste 200 de fermieri înscriși, dintre care 75 au fost eligibili. La finalul anului 2019, peste 35 de agricultori se aflau în prima etapă a procesului de conversie la agricultura ecologică
- Am promovat beneficiile produselor BIO către peste 1 milion de consumatori
3. CONCERT CARITABIL SPARKLING MOMENTS PENTRU HOSPICE CASA SPERANȚEI
Atunci când îți pasă de cei din jur, încerci să dai înapoi: grijă, afecțiune, sentimentul că ești aproape de ei și lupta nu e niciodată doar a lor.
La invitația Carrefour, 29 de companii s-au reunit în cadrul unui concert caritabil, desfășurat la Opera Națională în decembrie 2019. Andra și invitații săi, alături de Orchestra Simfonică București, sub bagheta dirijorului Andrei Tudor, au concertat în fața a peste 800 de invitați, companii și vedete, în beneficiul pacienților de la HOSPICE Casa Speranței.
Inițierea unui proiect comun, de implicare socială, se subsumează filosofiei Carrefour România, ca parte a angajamentului de responsabilitate socială și de încurajare a parteneriatului dincolo de afaceri, a echipelor dincolo de companii și a acțiunilor de bine dincolo de concurență. Evenimentul a reprezentat un îndemn umanitar, relaționat cu utilizarea instrumentelor financiare, deductibile fiscal: redirecționarea impozitului pe profit (în cuantum de 20%), pentru companii și a impozitului pe venit (în cuantum de 2% - 3,5%), pentru persoanele fizice.
Rezultate:
- 205,000 euro strânși pentru cauza Hospice Casa Speranței
- Donațiile reprezintă echivalentul a 2 milioane de minute de îngrijire paliativă gratuită pentru copiii și adulții care luptă cu un diagnostic incurabil
- Donațiile rezultate din urma concertului caritabil au ajuns la HOSPICE Casa Speranței și la cei 4.000 de pacienți
Politica anticorupție
Carrefour România contribuie la lupta împotriva corupției prin respectarea legilor naționale, internaționale și a legilor cu scop extraterritorial, așa cum este Legea franceza Sapin II, adoptand toleranta zero fata de toate actele de corupție și instituind un program de conformitate dedicat prevenirii și detectării acestor acte.
În demersul de aplicare a normelor din domeniu, compania evaluează și gestionează riscurile care ar putea avea un impact negativ asupra operațiunilor, relațiilor de afaceri sau asupra produselor ori serviciilor sale.
Principalele măsuri luate de Carrefour pentru a atenua acest risc și pentru a respecta pilonii prevăzuți de legislația în vigoare sunt:
- Politica de lupta împotriva corupției și traficului de influență
- Linia de alertă implementată, prin care angajații și colaboratorii pot raporta conduita sau situațiile neconforme
- Definirea unei proceduri disciplinare și aplicarea de sancțiuni în cazul incalcarii regulilor
- Instruirea și sensibilizarea angajatilor care prin natura activităților desfășurate au cea mai mare expunere la riscuri de corupție Includerea de clauze anticorupție și/sau a principiilor anticorupție în contractele încheiate cu partenerii precum și aplicarea unor proceduri de evaluare a acestora
Politica de lupta împotriva corupției și traficului de influență oferă ilustrații practice ale conceptelor din domeniu și stabilește cadrul de referință în care toți angajații trebuie să își îndeplinească sarcinile zilnice. Principiile etice promovează de asemenea o cultură a încrederii și integrității pe care Carrefour o împărtășește cu părțile interesate, incurajand angajații sa aplice aceste reguli în activitățile de zi cu zi și permițând partenerilor săi comerciali negocierea unor acorduri echilibrate și menținerea unor relații de înaltă calitate, transparente și loiale, prin respectarea legilor și reglementărilor aplicabile:
- respectarea diversității
- asigurarea unui mediu de lucru sigur și sănătos
- promovarea dialogului social scoaterea în afara legii a oricărui tip de hărțuire și discriminare
- selectarea și tratarea furnizorilor într-un mod obiectiv și loial
- cultivarea relațiilor de afaceri transparente
- respectarea angajamentelor noastre față de partenerii noștri
- scoaterea în afara legii a oricăror acorduri sau practici neloiale
- asigurarea siguranței personale și a proprietății protejarea resurselor și activelor societății
- garantarea confidențialității
- protejarea mediului
- demonstrarea integrității - atât individual cât și colectiv
- furnizarea de rapoarte fiabile și exacte evitarea conflictelor de interese
- refuzarea tuturor formelor de corupție
Aceste principii se bazează pe angajamentele cuprinse în Declarația Universală a Drepturilor Omului, principiile directoare ale OCDE, Pactul Global al Națiunilor Unite, cele opt convenții fundamentale ale Organizației Internaționale a Muncii. Atât Politica anticorupție cat și Principiile Etice reflectă valorile Grupului prin reguli de conduită profesională care garantează excelența și durabilitatea performanței iar fiecare angajat participă permanent în mod activ la implementarea lor.
Carrefour a creat propriul său sistem de alertă care poate fi utilizat de angajați sau colaboratori pentru a raporta orice situație sau comportament care nu respectă Principiile Etice. Sistemul ajută Carrefour să prevină încălcările grave ale principiilor sale etice și să ia măsurile necesare. Confidențialitatea este asigurată în toate etapele procesului și Carrefour s-a angajat să nu ia nicio măsură disciplinară împotriva unui angajat care raportează cu bună-credință o problemă de etică. Incidentele legate de etică sunt atent monitorizate de Comitetul de Etică al Companiei și, în funcție de materialitatea acestora, de Comitetul de Etică al Grupului.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.