Carrefour anunță câștigătorii Premiilor Internaționale pentru Tranziție Alimentară
- Agricola, cu feliuțele de pui Bravito și Artesana, cu laptele proaspăt de vacă și iaurtul de altădată Drag de România, marcă proprie Carrefour, premiate la Paris;
- 250.000 de clienți Carrefour din șapte țări au luat parte la vot.
București, 15 aprilie 2024 - Ceremonia de decernare a Premiilor Internaționale pentru Tranziție Alimentară (IFTA), care a avut loc în luna martie, la Paris, a desemnat cele mai responsabile branduri în materie de Responsabilitate Socială Corporativă, votate de către 250.000 de clienți Carrefour din șapte țări membre ale Grupului.
În urma voturilor clienților, brandurile din România premiate în cadrul Galei sunt:
- Agricola: Bravo, Bravito Piept de pui. Juriul a acordat șapte premii la categoria „Mari companii locale,” la care marele câștigător a fost România cu brandul Agricola. Produsul câștigător din gama Bravo provine de la păsări crescute natural și hrănite sănătos, fără antibiotice.
- Artesana: Lapte proaspăt de vacă. O noutate începând cu cea de-a 3-a ediție a premiilor IFTA a reprezentat-o categoria creată pentru a recompensa companiile mici și mijlocii locale. Printre furnizorii de marcă națională premiați se numără și Artesana, cel mai apreciat producător din competiție, cu un produs clasic: laptele de vacă.
- Marca proprie Carrefour, Drag de România: Iaurtul de altădată. Produsul tradițional, foarte apreciat de clienți, integrează atribute cheie ale conceptului de tranziție alimentară, fiind, de asemenea, apreciat și pentru ambalajul sustenabil din sticlă, cu un aspect în stil retro.
„Produsele românești reprezintă un pilon strategic de diferențiere și competitivitate pentru Carrefour România, pe care le promovăm prin diverse acțiuni: de la campanii de brand sau promoționale, menite să susțină puterea de cumpărare, la târguri de producători locali sau chiar competiții internaționale, cu scopul de a face cunoscute unui public cât mai larg calitatea produselor românești. Nu este de mirare că produsele locale câștigătoare, implicit marca proprie Carrefour, 100% românească, au acaparat scena. Portofoliul nostru de produse private label realizate cu peste 260 de producători români include o varietate de articole valoroase pentru patrimoniul culinar românesc și nu numai. Vom continua să sprijinim prin orice demers producătorii locali și gustul autentic al produselor fabricate în România, ca parte a misiunii noastre Act for Food și în scopul tranziției alimentare pentru toți,” a declarat Alina Horgea, Director Mărci Proprii și Tranziție Alimentară, Carrefour România.
În perioada 20 noiembrie – 3 decembrie 2023, clienții Carrefour au fost invitați să voteze, prin intermediul unei platforme dedicate, produsele pe care le consideră cele mai emblematice pentru „Tranziția Alimentară pentru toți.” În timpul acestei prime etape de votare, competiția a înregistrat 210 de produse înscrise și peste 250.000 de voturi. Un juriu extern, format din experți internaționali*, s-a reunit pe data de 19 martie la Paris, pentru a selecta furnizorii câștigători ai premiilor.
Produsele participante, înscrise în urma apelului de proiecte lansat de Carrefour în rândul furnizorilor săi parteneri, au fost selectate în baza angajamentului lor față de cele șase teme cheie ale tranziției alimentare: sănătate și nutriție îmbunătățită, ambalare responsabilă, agricultură sustenabilă și ecologică, comunicare responsabilă, produse durabile certificate, diversitate și incluziune.
Prin intermediul acestui concurs desfășurat la nivel internațional, Carrefour a mobilizat peste 150 de parteneri, în cadrul misiunii sale de a fi lider în tranziția alimentară pentru toți. Acest angajament, care se află în centrul strategiei Grupului, se bazează pe o ambiție colectivă, pe termen lung, de a oferi o gamă de produse mai sănătoase și mai durabile, de a proteja clima, atingând neutralitatea în materie de carbon până în 2050, de a proteja biodiversitatea, prin combaterea defrisarilor și de a reduce deșeurile, prin reciclarea ambalajelor.
*Membrii Juriului Internațional:
Franța: Mathilde Heroin - Membru al Clubului Consumatorilor Angajați; Spania: Aitor Sanchez - Dietetician-Nutritionist; România: Diana Stafie - Fondatoare Future Station; Belgia: Nathalie Bekx - Fondatoare Lab Trendhuis; Italia: Francesca Zecca - Vicepreședinte al unei reviste specializate în comerțul cu amănuntul; Argentina: Narda Lepes - Activist culinar și bucătar la Narda Comedor.
Pentru mai multe informații privind Premiile Internaționale pentru Tranziție Alimentară vizitați următorul link: https://www.international-foodtransition-awards.com/ro-ro#/
Despre Carrefour
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.