Noutati

Carrefour aduce inovația în recrutare și lansează primul chatbot în retailul din România

Noua opțiune, introdusă în cadrul campaniilor de brand de angajator „Lumea Carrefour”, oferă asistență utilizatorilor care sunt în căutarea unui loc de muncă printr-un ChatBot dedicat Facebook Messenger

București, 6 martie 2018: Carrefour România, lider în inovație și tehnologie în retail, lansează primul chatbot al magazinului, disponibil 24/24. Parte din campaniile de brand de angajator „Lumea Carrefour”, noua opțiune disponibilă în aplicația Facebook Messenger, este cea mai recentă inovație Carrefour pentru recrutarea în mediul online și are trei secțiuni - Cariere, Magazine și Sesizări. Astfel, ChatBot-ul Carrefour oferă utilizatorilor posibilitatea căutării unui job în interiorul companiei cu asistență pe tot parcursul procesului de aplicare, dar și informații despre magazinele Carrefour din proximitate. În plus, funcționează ca platformă de feedback, în interacțiunea dintre utilizatori şi companie, în timp real.

ChatBot-ul Carrefour are la bază noi modalități de utilizare a tehnologiilor digitale, pentru a oferi o experiență îmbogățită utilizatorilor. Astfel, secțiunea Cariere ajută candidații să aplice simplu și rapid pentru un post în cadrul companiei, în funcție de locație, dar și de preferințe în ceea ce privește formatul de magazin. Discuția online este structurată astfel încât să ușureze cât mai mult procesul de aplicare, iar ofertele de job sunt actualizate în timp real printr-o sincronizare permanentă cu secțiunea de Cariere de pe site-ul www.carrefour.ro. În plus, utilizatorii au posibilitatea să aplice pentru un punct de lucru, indiferent dacă există sau nu o poziție vacantă, urmând să fie contactați în momentul în care un post devine disponibil.

„Mediul online este folosit ca mijloc de promovare şi de comunicare directă cu clienții, iar acum, și cu viitorii noștri colegi care au la dispoziție ChatBot-ul Carrefour România, cea mai recentă inovație a companiei pentru recrutarea în mediul online. Astfel, candidații pot afla informații despre oportunitățile de carieră din cadrul unuia dintre cei mai mari si atractivi angajatori din retailul românesc, într-un mod prietenos, rapid și eficient.”, spune Ana Krasovschi, Director Resurse Umane Carrefour România.

Mai mult, chatbot-ul oferă asistență și clienților care își doresc să localizeze rapid unitățile Carrefour prin secțiunea „Magazine”, care listează rezultate din proximitatea utilizatorului, precum adresa, programul sau alte informații de contact. De asemenea, clienții au posibilitatea să vadă cataloagele cu produse, să-și optimizeze ruta până la cel mai apropiat magazin sau să vadă locația magazinului selectat, prin Google Maps.

Cea de-a treia secțiune are rolul de a eficientiza sugestiile sau sesizările referitoare la experiențele clienților în cadrul unităților din rețeaua Carrefour.


Chatbot-ul Carrefour România completează strategia de dezvoltare și digitalizare a companiei, pe toate palierele de business, de la zona comercială și până la employer branding, fiind singura astfel de inițiativă din industria românească de retail. De asemenea, potențialii angajați au la dispoziție și alte instrumente precum secțiunea de Cariere a site-ului www.carrefour.ro, relansată într-o formă mai simplă și mai intuitivă în 2016, sau linia specială pentru informații referitoare la magazinele care își măresc echipele și programare la interviu: 0800 0800 04.

Proiectul a fost realizat în colaborare cu agenția Centrade | Cheil, agenția digitală a Carrefour. Toate cele trei zone importante din acest proiect au fost asigurate de către agenție: designul de produs, dezvoltarea și comunicarea acestuia către publicul larg.

„Zona de digital determină o direcție din ce în ce mai clară: viteza cu care serviciile se adaptează nevoilor userilor este foarte importantă! Noul ChatBot Carrefour se pliază nu doar pe una dintre cele mai populare aplicații de chat din România (Facebook Messenger), dar folosește natural și opțiunile sale, deja foarte familiare userilor de toate vârstele. Abordarea devine câștigătoare, îmbinând o nevoie de business cu un comportament tot mai prezent al utilizatorilor”, spune Teodor Gurgui, Digital Project Manager Centrade | Cheil.

Utilizatorii pot afla mai multe detalii accesând secțiunea „Trimite mesaj” de pe pagina de Facebook a magazinului.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 370 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 24 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine. În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare.

În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.