Evenimente

Magazinele Carrefour, la standarde internaționale de siguranță împotriva COVID-19

Carrefour România a primit Certificarea internațională de Conformitate - SAFE Asset Group care atestă rigurozitatea și corectitudinea măsurilor anti-Coronavirus implementate de companie și le recunoaște ca fiind în conformitate cu recomandările actuale comunicate de Organizația Mondială a Sănătății, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și cu bunele practici internaționale din retail.  Astfel, SAFE Asset Group recunoaște Carrefour România ca fiind o companie "COVID-19 Compliant", în același timp confirmă certificarea "COVID-19 Compliant" pentru toată rețeaua de hipermarketuri Carrefour din România și pentru sediul central al companiei. 

Certificarea tuturor hipermarketurilor Carrefour și a spațiilor de birouri a rezultat în urma unui proces riguros de evaluare a cadrului global de proceduri de siguranță, inclusiv a protocoalelor de curățenie și reacție, efectuat în perioada septembrie-octombrie 2020. Evaluarea s-a concentrat pe 4 direcții vizate de organizația de certificare: (1) comunicarea măsurilor de siguranță, (2) protocolul de igienă, (3) siguranța clienților și a angajaților și (4) procedura de răspuns în cazul incidentelor.  


“Din prima zi și în fiecare zi, prioritatea noastră este sănătatea clienților și a colegilor noștri, de care ne îngrijim prin acțiuni concrete. Credem că responsabilitatea începe cu fiecare dintre noi și că doar împreună putem avea grijă de comunitate. De la debutul crizei am luat decizii care să ne așeze cu un pas înaintea unei boli care lovește, oricum, rapid. Și nu lăsăm garda jos. Venim acum către clienți cu o certificare internațională, care aduce o siguranță în plus în magazine. Continuăm să investim în standarde de siguranță pentru spațiile noastre și în tehnologie care să îmbunătățească experiența clienților noștri.”, a declarat Cătălin Samara, Chief Operation Officer Carrefour România.

“Certificarea acoperă nu numai toate procedurile care au loc în magazin înainte ca produsele să ajungă pe raft, dar - la fel de important - evaluează modul în care organizația previne și e pregătită să răspundă, la toate nivelurile, la situații ce ar putea fi generate de COVID-19. Respectarea unui cadru bine documentat cu reguli și instrucțiuni este ceea ce oferă unei organizații rezistență și capacitate de a opera la standarde înalte pe termen lung. Și, când vine vorba de COVID-19, se pare că suntem într-un maraton. Carrefour România SA funcționează la cel mai înalt nivel internațional și își demonstrează responsabilitatea atât pentru clienți, cât și pentru colegi.” menționează Magnus Roxner, Chief Operation Officer SAFE Asset Group.


 

 

Tehnologia din magazinele Carrefour a devenit cu atât mai importantă pe perioada pandemiei, aceasta ajutând clientul să câștige timp, printr-o sesiune rapidă și simplă la cumpărături. Astfel, prin aplicația Carrefour, cu funcția Scan & Pay, clienții pot scana produsele direct de la raft, le adaugă în coș și, când ajung la casă, nu mai trebuie să le puna pe bandă, ci pot plăti folosind codul de bare unic generat de aplicație. La Casele Self Service, clienții scanează produsele și plătesc singuri, cash sau card, iar pentru cei care vor să cumpere de oriunde, există platformele online carrefour.ro și BRINGO (serviciul personalizat de cumpărături cu livrare în 90 de minute) sau opțiunea Click & Collect, direct în magazin.

Toate acestea vin să completeze un set de măsuri implementate de către companie în toate magazinele din țară. Carrefour a instalat panouri transparente de protecție la toate casele de marcat. Oră de oră igienizează cărucioarele, coșurile de cumpărături, spațiile pentru deservirea clientului la case (inclusiv benzile de produse), POS-uri, tastaturi, separatoare clienți și cântarele din raioanele de produse proaspete. Asigură dispensere cu soluție dezinfectantă la intrarea în magazin, dar și în zonele cu produse proaspete, pentru a face posibilă dezinfecția mâinilor înainte ca orice client să-și aleagă produsele. În plus, pune la dispoziție mănuși pentru zonele destinate brutăriei, legumelor și fructelor, pentru manipularea sigură a produselor. Comunică în mod constant mesaje de prevenție și siguranță, prin radio in-store și semnalistică. De asemenea, a montat chiuvete cu apă caldă în incinta magazinelor pentru o și mai bună igienă a mâinilor. Angajații sunt dotați cu măști și mănuși de protecție, pulverizatoare cu soluție dezinfectantă, iar mijloacele de transport pentru angajați și clienți sunt constant igienizate și dezinfectate.

 

Pentru obținerea Certificării de Conformitate COVID-19, s-a derulat un proces amănunțit de evaluare a implementării acestui cadru larg de proceduri, luând în considerare standardul SAFE pentru Ospitalitate, Birouri, Retail și Medii Publice (SHORE) și standardele General Acceptate de Audit (GAAS), în conformitate cu recomandările actuale comunicate de Organizația Mondială a Sănătății, Centrul European de Prevenire și Control al Bolilor (ECDC) și cu bunele practici internaționale din domeniul Retail. Prin SHORE, program de certificare conceput pentru Ospitalitate, Birouri, Retail și Medii Publice recunoscut internațional, SAFE Asset Group a acordat peste 300 de Certificări de Conformitate COVID-19 în întreaga lume, certificând, printre acestea, mari centre comerciale din Africa de Sud, Finlanda, Lituania și România.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.