Evenimente

Carrefour România donează peste 270 tone de produse către Crucea Roșie Română și Fundația FARA pentru refugiații ucraineni

Donațiile includ alimente și produse de igienă pentru a susține refugiații sosiți din Ucraina 

Totodată, compania contribuie la amenajarea a două centre de găzduire a refugiaților de către Fundația FARA, în orașul Suceava și în Cacica, județul Suceava

 În plus, Carrefour România colaborează cu echipa Carrefour Polonia pentru a avea un impact coordonat în ambele țări și pentru a acoperi cât mai multe puncte de frontieră cu ajutor esențial

București, 1 martie 2022 – Carrefour România și Fundația Carrefour susțin eforturile Crucii Roșii Române și ale Fundației FARA de a oferi sprijin refugiaților ucraineni în patru puncte de frontieră din județele Satu Mare, Maramureș, Suceava și Tulcea. Donațiile vor fi folosite de cele două ONG-uri pentru a le furniza civililor care intră în țară peste 270 tone de alimente și produse de igienă. Totodată, cu sprijinul Carrefour România, Fundația FARA va amenaja două centre de primire a refugiaților, cu o capacitate totală de 24 de locuri, în orașul Suceava, respectiv în Cacica, județul Suceava, unde se află, în prezent, cel mai aglomerat dintre punctele de intrare în țară.

Conform datelor furnizate de Crucea Roșie Română, peste 50.000 cetățeni ucrainieni au trecut granița către România de la izbucnirea conflictului în Ucraina. În spirit de solidaritate cu aceștia, Carrefour România și Fundația Carrefour își coordonează acțiunile de sprijin atât cu parteneri locali din mediul non-guvernamental, cât și cu colegii de la Carrefour Polonia, pentru un impact pozitiv cât mai cuprinzător la două dintre cele mai importante granițe ale Ucrainei.

Cele peste 270 de tone de produse alimentare și de igienă donate de Carrefour România vizează aproximativ 3.000 de beneficiari, în funcție de nevoile înregistrate în centrele de cazare pentru refugiați la nivel național. Acestora li se adaugă sute de refugiați care vor putea primi adăpost, produse de imediată necesitate și vor avea acces la consiliere psihologică, în cele două centre amenajate de Fundația FARA. 

Ne aflăm într-un punct în care pasivitatea nu este o opțiune, unul în care solidaritatea și mobilizarea la nivel de societate trebuie să primeze. Ne inspiră românii care au mers să-și întâmpine vecinii de peste graniță cu sufletul deschis și ne dorim ca cei din urmă să găsească în România nu doar siguranță, ci și condiții cât mai bune. Prin urmare, suntem alături de refugiații ucraineni și punem la dispoziția societății civile instrumentele necesare pentru a le putea sprijini cât mai bine acțiunile umanitare. Vom rămâne vigilenți în perioada următoare pentru a fi aproape de organizațiile partenere și categoriile vulnerabile astfel încât să contribuim eficient și organizat la îndeplinirea nevoilor esențiale ale acestora.”, a declarat Alina Gamauf, HR, Corporate Affairs & CSR Director Carrefour România.

„Pentru mai bine de 20 de ani, în situații de urgență umanitară, Fundația Carrefour susține ONG-urile aflate pe teren. Misiunea noastră alături de Grup este să fim alături de ele în momente critice. Suntem în contact permanent cu echipele Carrefour”, a adăugat Marie-Astrid Raoult, Director Fundația Carrefour.

În plus, toate alimentele colectate în magazinele Carrefour în perioada următoare prin Banca de Alimente, unul dintre cele mai longevive programe derulate în parteneriat cu Crucea Roșie Română, vor fi redirecționate către asistența umanitară a refugiaților ucrainieni. Prin intermediul Banca de Alimente - o rețea de solidaritate națională, prin care este facilitat accesul clienților la fapte bune - sunt ajutate persoanele dezavantajate, anul trecut fiind colectate peste 14.100 de kg de alimente, care au ajuns la peste 2.100 de persoane aflate în nevoie.

„În această perioadă de tensiune și neliniște, prioritatea noastră este să ajutăm cetățenii ucraineni care ajung pe teritoriul României, dar și populația care a rămas în țară. Oamenii prinși în mijlocul acestor evenimente trebuie sprijiniți și protejați. Viețile lor depind de implicarea oamenilor de bine și a instituțiilor care le pot oferi ajutor. Suntem recunoscători partenerului nostru tradițional Carrefour România pentru susținerea continuă a organizației noastre și a celor care au nevoie urgentă de ajutor”, a declarat Ioan-Silviu Lefter, Director General Crucea Roșie Română.

“În vremuri dificile, mai mult decât oricând, solidaritatea este calea prin care îi putem ajuta pe cei obligați să își părăsească țara fugind din calea războiului, copleșiți de durerea de a lăsa în urmă oameni dragi și viața lor. Prin această inițiativă, alături de Carrefour, putem ajuta mame, copii și membri ai familiilor care au reușit să treacă granițele din Ucraina și care au nevoie de adapost si sprijin”, a adăugat Roxana Girip, Director Executiv Fundatia FARA.

***

Despre Fundația Carrefour

Fondată în 2000, Fundația Carrefour îndeplinește o misiune de interes general în Franța și în lume în favoarea tranziției alimentare bazate pe solidaritate.

Angajamentul său se bazează pe 3 programe: agricultura durabilă și conștientă din punct de vedere social, anti-risipa bazată pe solidaritate și implicarea cetățenilor.

Cu un buget anual de 6,75 milioane de euro, Fundația a susținut aproximativ 70 de proiecte în 2021 și mii de oameni în țările Grupului.

De la crearea sa, mobilizarea sa pentru ajutoare de urgență reprezintă peste 18 milioane de euro.

Pentru mai multe informații: www.fondation-carrefour.org/en sau urmăriți-ne pe Twitter: @Fonda_Carrefour.

***

Despre Crucea Roșie Română

Societatea Națională de Cruce Roșie din România, înființată în 1876, este o organizație umanitară membră a Mișcării Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie, auxiliară autorității publice și abilitată prin lege să asigure asistență umanitară în caz de dezastre și să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparțial și neutru. Organizația contribuie, prin programele desfășurate, la prevenirea și alinarea suferinței sub toate formele, protejează sănătatea și viața, promovează respectul față de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naționalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenență socială sau politică. Crucea Roșie Română este prezentă la nivel național cu 47 de filiale și peste 6.000 de voluntari care se implică activ în activitățile umanitare.

Umanitate, Imparțialitate, Neutralitate, Independență, Voluntariat, Unitate și Universalitate sunt principiile fundamentale pe care Crucea Roșie Română se bazează în acțiunile sale.

***

Despre Fundația FARA

Fundația FARA, fondată acum 30 de ani, are misiunea de a transforma viața celor mai vulnerabili și defavorizați copii, tineri și familii care trăiesc în comunități sărace din România. Fundația FARA își propune să fie o familie pentru cei fără, străduidu-se să crească copii și tineri rezilienți și responsabili, familii solide și funcționale și comunități implicate. Prin programele sale din Județul Suceava, Popești Leordeni (Ilfov) si Satu Mare - O Familie pe Viață, Sprijin pentru Viață Independentă, O Familie Pentru Cei FĂRĂ, Terapie și Recuperare pentru copii și tineri cu dizabilități, Prevenirea și Combaterea Sărăciei prin Educație, Fundația FARA contribuie la atenuarea traumelor în rândul copiilor, tinerilor și adulților marginalizați, dăruiește speranța pentru împlinirea visurilor  și  îi ajută să găsească răspunsuri și resurse pentru reconstruirea unui viitor mai bun.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.