Evenimente

Carrefour lansează ”Împreună Creștem România BIO” și invită sibienii la un show culinar BIO în Piața Mică din Sibiu

Carrefour lansează inițiativa Împreună Creștem România BIO, parte a unui program național mai amplu îndreptat atât către încurajarea producției românești BIO, cât și a unor obiceiuri sănătoase de consum. Proiectul de față își dorește să promoveze beneficiile produselor rezultate din procese BIO și să ofere prețuri reduse pentru această categorie, astfel încât acestea să poată fi testate de cât mai mulți consumatori.


Împreună Creștem România BIO invită sâmbătă, 7 septembrie, sibienii și turiștii aflați în oraș, la un show culinar organizat alături de trei echipe de bloggeri pasionați de gătit, care vor pregăti rețete tradiționale cu produse Carrefour BIO!


În momentul de față, pe piața locală, produsele obținute prin agricultura BIO au un preț ușor crescut față de cele provenite din agricultura convențională. Motivul acestei diferențe de preț este dat de exigențele pe care producătorii de BIO trebuie să le îndeplinească. Carrefour susține aceste demersuri și încurajează agricultura locală ecologică, prin programul ”Creștem România BIO”, ce are ca obiectiv conversia la agricultura BIO. Carrefour sprijină producătorii români prin: finanțare, consultanță pentru obținerea certificărilor și o semnalizare corespunzătoare a produselor acestora în magazinele sale.

Mai departe, Carrefour încurajează informarea asupra acestei teme și asupra beneficiilor agriculturii ecologice. Timp de trei zile, 5, 6 și 7 septembrie, conversația din online se reflectă în prețuri mai mici în magazine. Duminică, 8 septembrie, în funcție de numărul de interacțiuni din mediul online, Carrefour va scădea prețurile la produsele BIO proaspete: legume, fructe, carne, pește.

Astfel, fiecare distribuire pe Facebook sau postare pe Instagram cu #CrestemRomaniaBIO influențează procentul de reducere pentru produsele BIO proaspete:

  • 0-2000 postări/ distribuiri: 10% discount
  • 2000-4000 postări/ distribuiri: 15% discount
  • Peste 4000 postări/ distribuiri: 20% discount.


Scăderea prețurilor se va aplica în 5 magazine din țară: Carrefour București (Park Lake), Carrefour Sibiu, Carrefour Cluj și Carrefour Iași (Era și Felicia), în ziua de 8 septembrie 2019 (duminică).

Împreună Creștem România BIO a început odată cu a doua ediție a Food Camp Sibiu, unde 12 bloggeri pasionați de cooking și lifestyle vor descoperi România BIO cu ajutorul Carrefour, participând la diverse activități din care vor afla beneficiile produselor BIO.

În prima zi, bloggerii vor vizita ferma Karpaten Meat, un producător local de carne de vită Angus, care face parte din Filiera Calității Carrefour. Prin acest program, Carrefour garantează cel mai înalt standard de calitate, supervizând întregul proces de producție. La final de zi, vor degusta soiurile de vin BIO de la Domeniul Bogdan și vor afla despre procesul de producție. În cea de-a doua zi, bloggerii vor cunoaște fermieri locali înscriși în programul Creștem România BIO, care sunt în prezent în conversie la BIO.

Ultima zi a Taberei se încheie în Piața Mică din Sibiu, unde localnicii și turiștii vor avea parte de un show culinar! Cele trei echipe de bloggeri vor găti rețete alese cu grijă de Chef JOA, cu produse BIO Carrefour și produse de la productori locali, pe care vizitatorii le vor putea degusta între 10:00 și 21:00.

Prin această campanie, tot mai mulți români vor afla despre beneficiile agriculturii bio: produse cultivate fără pesticide, îngrășăminte artificiale, hormoni sau toxine. Astfel, gustul este unul natural, iar procesul protejează natura și susține economia locală.

Campania face parte din programul Creștem România BIO, cel mai amplu program și primul de acest gen dezvoltat de un retailer, lansat în martie 2019 și dedicat susținerii producătorilor români care vor să treacă la producție BIO. Peste 200 de fermieri s-au înscris în program în primele două luni, dintre care 75 se află acum în diverse faze de conversie. Pe parcursul perioadei de tranziție, aceștia beneficiază de sprijin financiar în primul an, contracte ferme de preluare a producției în perioada de conversie și 2 ani după obținerea certificărilor necesare, cât și consultanță și promovare. Produsele recoltate în perioada conversiei vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour cu o etichetă, specială, de tranziție - “în conversie la BIO” - iar după certificare, cu eticheta ecologică, în conformitate cu normele europene.

Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.