Gilles Ballot, numit noul CEO Carrefour
România
„
Gilles Ballot are o experiență vastă pe piața locală.
Acesta și-a început cariera în România în cadrul Danone și a continuat cu
roluri cheie în Johnson & Johnson și BCG. În 2009, Gilles s-a alăturat
Grupului Carrefour ca Pricing Director și apoi a evoluat ca Director Proiecte Strategice de Achiziții, la
nivel de Grup. Ulterior a fost numit Director Regional și Director Business Unit Hypermarket în
Carrefour Polonia.
Gilles și-a
continuat cariera în cadrul Grupului, în calitate de Director de Achiziții și
Aprovizionare pentru Carrefour Belgia, iar în 2012 s-a alăturat echipei
Carrefour Italia în rol de Director Achiziții, Marketing și E-commerce. Din
octombrie 2022 până în prezent, Gilles a deținut funcția de Director
„Este o onoare și o plăcere să mă
întorc în România, țara care mi-a trasat direcțiile din punct de vedere
profesional. Alături de noua mea echipă, voi continua angajamentul asumat de
peste două decenii al Carrefour România, de a oferi clienților
produse de calitate la prețuri accesibile și de a susține tranziția alimentară.
Sunt încântat să cunosc echipa, să înțeleg în profunzime contextul de piață
În prezent,
rețeaua omnicanal Carrefour România cuprinde aproape 450 de magazine în toată
țara (hipermarket, market, express, discount) și multipli parteneri în zona de
e-commerce, pentru a răspunde tuturor nevoilor românilor. Carrefour România se
bucură de o dinamică puternică atât la nivel local, cât și în cadrul Grupului,
susținută și de integrarea formatelor Cora, achiziționate în toamna anului
2023.
Despre Carrefour
Carrefour România le oferă
clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul
retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de
cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service,
în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO
și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția
operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine,
în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din
România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru
Compania susține comunitățile
în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu
impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen
fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO,
Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile
într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping
le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte
bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în
România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus
Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania
Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.