Noutati

Fundația FARA, Carrefour România și Fundația Carrefour din Franța, împreună pentru copiii și tinerii cu dizabilități

Fundația FARA, Carrefour România și Fundația Carrefour din Franța, împreună pentru copiii și tinerii cu dizabilități, pentru cel de-al treilea an consecutiv

 

București, 20 februarie 2024. Printr-un parteneriat solid, fundamentat pe valori comune și dedicare față de comunitate, Fundația FARA, Carrefour România și Fundația Carrefour din Franța continuă cu entuziasm programul „Academia Carrefour. Sănătate, educație și terapie pentru copii și tineri cu dizabilități”. O etapă importantă o reprezintă lansarea unei serii extinse de materiale, cu un accent deosebit pe susținerea și îmbunătățirea vieții copiilor și tinerilor cu dizabilități, pe termen lung.

 

Fiecare material din această serie a fost meticulos elaborat și se bazează pe experiența acumulată în domenii precum terapie, nutriție, educație și mediu și are ca scop să devină o contribuție, nu doar prin oferirea de informații, ci și prin furnizarea unor resurse tangibile și utile, care să sprijine atât persoanele cu dizabilități, cât și îngrijitorii acestora, în călătoria lor către o viață mai împlinită și incluzivă.

 

Proiectul Academia Carrefour - sănătate, educație și terapie pentru copii și tineri cu dizabilitati, reflectă angajamentul Carrefour România de a sprijini comunitățile defavorizate și, prin promovarea nevoii de schimbare a mentalităților, de a contribui la o societate mai incluzivă, în care fiecare individ să se simtă valorizat și sprijinit. Prin această colaborare, ne dorim să oferim perspective noi, dar și să aducem bucurie persoanelor cu dizabilități, facilitându-le accesul la resurse terapeutice și educative alternative. In plus, sperăm ca această serie de materiale să devină o sursă de sprijin și inspirație pentru cei care se implică activ în viața persoanelor cu dizabilități”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv, Carrefour România.

 

Fiecare detaliu din seria de materiale reflectă o atenție deosebită acordată nevoilor individuale ale comunității persoanelor cu dizabilități. De la studii de caz și ghiduri practice până la rețete adaptate și materiale educaționale, fiecare componentă a fost concepută având în vedere diversitatea și complexitatea nevoilor acestui segment de populație:

 

  1. Terapia în natură pentru persoanele cu dizabilități. Studii de caz. Explorează beneficiile terapiei în natură asupra persoanelor cu dizabilități, oferind studii de caz concrete care evidențiază impactul pozitiv al acestei abordări.

 

  1. Alimentația în bolile psihice. O analiză detaliată a legăturii dintre alimentație și bolile psihice, oferă informații esențiale și sugestii practice pentru îmbunătățirea stării de sănătate mentală prin alimentație adecvată.

 

  1. Rețete alese. O colecție de rețete inspirate de tradițiile locale din zona Moldovei, adaptate pentru a satisface nevoile nutriționale specifice ale persoanelor cu dizabilități, contribuind astfel la o alimentație sănătoasă și variată.

 

  1. Rețete delicioase pentru toți copiii. Acest ghid a fost realizat în special pentru copiii cu dizabilități și familiile acestora (care de multe ori au în grijă și copii tipici) și cuprinde rețete pentru gustări și deserturi cu ingrediente cât mai sănătoase. Rețetele au fost create pentru ca însuși copiii să poată urmări lista de ingrediente și realiza pașii necesari, sub îndrumarea părinților. Lista de ingrediente este însoțită de imagini, iar pașii sunt explicați cât mai clar și concis.

 

  1. Eroii compostului și reciclării cu Eco Elena și Bio Nico. Această carte de benzi desenate reprezintă o călătorie emoționantă în inimile și mințile copiilor și tinerilor cu dizabilități, evidențiind puterea educației în modelarea unui viitor mai verde. Fiecare desen este o expresie autentică a viziunii lor asupra naturii, aceștia fiind chiar ilustratorii din spatele inițiativei.

 

  1. Ghidul activităților creative pentru persoanele cu dizabilități. O resursă esențială pentru încurajarea creativității și exprimării personale pentru persoanele cu dizabilități, oferind idei și sfaturi practice pentru activități art & craft.

 

Toate materialele sunt acum disponibile pe www.faracharity.ro, secțiunea „RESURSE", pentru toți cei implicați în îngrijirea și sprijinirea persoanelor cu dizabilități.

 

Rezultatele acestui proiect ne depășesc așteptările, mai ales când vedem bucuria pe chipurile beneficiarilor și implicarea unei echipe care valorifică creativitatea și devotamentul colegilor de la Carrefour România și a specialiștilor Fundației FARA. Ne dorim ca aceste rezultate să fie trainice pe viitor și de aceea vrem să aducem informații utile la îndemâna celor care le caută și care au nevoie de ele. Vom continua să facem ceea ce facem bine, să împărtășim din experiența noastră și să  construim împreună o comunitate mai informată și conectată.” - a declarat Roxana Girip, Director Executiv, Fundația FARA.

 

Fundația FARA și Carrefour România rămân dedicate misiunii de a facilita accesul la resurse esențiale, de a încuraja dezvoltarea personală și de a susține incluziunea, această inițiativă reprezentând un pas important în această călătorie.

 

Despre Academia Carrefour – sănătate, educație şi terapie pentru copii şi tineri cu dizabilități

Lansată în 2021, Academia Carrefour. Sănătate, educație şi terapie pentru copii şi tineri cu dizabilități are până în momentul de față 158 beneficiari direcți și mult mai mulți beneficiari indirecți: 8 tineri cu dizabilități din Cacica au primit hrană mai bună, au învățat responsabilități noi, au grădinărit, și-au îmbunătățit abilitățile de socializare; 60 de persoane din 12 familii care au în grijă o persoană cu dizabilități au mâncat mai bine şi au înțeles cât de importantă este socializarea pentru cei cu dizabilități izolați în familia lor; 90 de copii, beneficiari ai serviciilor de terapie ale fundației partenere, au participat la activități inovative pentru ei: au gătit și au început să mănânce legume și fructe, cu suportul unui nutriționist. Au fost dezvoltate grădini suspendate, grădini cu plante aromatice, o seră și o grădină care asigură legume și fructe proaspete, iar două aparate de compost au fost introduse în activitatea zilnică a unor comunități vulnerabile.


Despre Carrefour România

Carrefour România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click & Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.

Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.

În 2022, Carrefour România a fost un important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.

Compania susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. 

Carrefour România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A. 


Despre Fundația FARA 

Fundația FARA, fondată acum 33 de ani, are misiunea de a transforma viața celor mai vulnerabili și defavorizați copii, tineri și familii care trăiesc în comunități sărace din România. Fundația FARA își propune să fie o familie pentru cei fără, străduindu-se să crească copii și tineri rezilienți și responsabili, familii solide și funcționale și comunități implicate. Prin programele sale din Județul Suceava și Ilfov, Fundația FARA contribuie la atenuarea traumelor în rândul copiilor, tinerilor și adulților marginalizați, dăruiește speranța pentru împlinirea visurilor și îi ajută să găsească răspunsuri și resurse pentru construirea unui viitor mai bun. www.faracharity.ro


Despre Carrefour +-

În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.

Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.

Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.

În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.