Carrefour România este recunoscut
drept Angajator de Top pentru al
doilea an la rând
București, 18 ianuarie 2024 – Carrefour obține certificarea Angajator de Top în România pentru al
doilea an consecutiv, ca urmare a analizei realizate de Top Employers
Institute, autoritatea globală care certifică organizațiile din întreaga lume
pe baza participării și a rezultatelor sondajului HR Best Practices.
De peste 30 de ani, Top Employers Institute este autoritatea globală
responsabilă de recunoașterea excelenței în resursele umane, certificând
organizații din întreaga lume. Sondajul la care a luat parte Carrefour România
acoperă șase domenii de resurse umane și include 20 de tematici, printre care
strategia, mediul de lucru, recrutarea talentelor, învățare, egalitate și
incluziune, wellbeing și multe altele.
Ariile
unde Carrefour a obținut cele mai mari procente în 2024 vizează multiple
componente ale strategiei de resurse
umane (Valori, Etică și Integritate, Sustenabilitate, Diversitate și
Incluziune), organizare instituțională
(Organizare și Schimbare, Digital HR, Mediu de lucru) și management (Strategie de afaceri, Oameni, Leadership).
„Începutul de an este un moment bun să reflectăm
cât de departe am ajuns și cum vom scrie povestea Carrefour România în
continuare. În cei peste 22 de ani de prezență pe piața locală, am construit un
business puternic cu rezultate extraordinare, datorită dedicării angajaților
noștri. Suntem onorați să anunțăm că, pentru al doilea an la rând, am primit
distinsa recunoaștere din partea Top Employers Institute drept o nouă dovadă a
angajamentului nostru față de bunăstarea echipei. Scorul nostru Top Employers
2024 recunoaște îmbunătățirile pe care le-am adus în calitate de Angajator de
Top în România și ne motivează să dezvoltăm în continuare un mediu de lucru
performant, bazat pe încredere și respect”, a
declarat Alina Gamauf, Membru în
Comitetul Executiv, Carrefour România.
Distincția Angajator de Top certifică dedicarea unei
organizații pentru o lume mai bună la locul de muncă, fapt ce se manifestă prin politici de resurse
umane și practici excelente în materie de personal. Mobilitatea ascendentă prin
muncă este una dintre valorile care au condus la dezvoltarea Carrefour, în cele
peste două decenii pe piața din România. Astfel, pentru a accelera procesul de dezvoltare,
unul dintre proiectele inițiate de Carrefour este Școala de Lideri, program lansat în anul 2021, în parteneriat cu
Academia de Studii Economice București. Școala de Lideri este un program
multianual prin care angajații Carrefour au ocazia de a-și dezvolta
competențele manageriale prin intermediul cursurilor și formărilor susținute de
traineri și profesori recunoscuți. În cadrul primelor două generații ale
programului, peste 200 de angajați
au participat la cursuri și traininguri de formare profesională, beneficiind de
o programă de învățare personalizată în raport cu experiența lor. Ca urmare a
succesului primelor două ediții, cea de-a treia generație Școala de Lideri a
debutat în toamna anului trecut și se află în prezent în proces de instruire.
Mai mult, Digital Retail Academy
a fost lansat la începutul anului 2022 pentru a contribui la îmbunătățirea
competențelor digitale și pentru a-i sprijini pe toți angajații în tranziția
către locurile de muncă ale viitorului și noile moduri de lucru, programul
fiind accesat până în prezent de peste 4.900 de angajați în România. Cel mai
recent proiect de resurse umane, platforma
internă Workplace, a fost lansat în România la finalul lui 2022 și este
destinat tuturor angajaților din Grupul Carrefour, aceștia fiind reuniți
virtual într-un singur loc, indiferent unde își desfășoară fizic activitatea.
Acesta este încă un pas parcurs spre atingerea obiectivului Carrefour de a
deveni o companie de retail digital.
Toate aceste acțiuni, precum și eforturile constante de optimizare a
proceselor de recrutare și de creștere profesională sau proiectele care susțin
valorile de diversitate și incluziune ale companiei au susținut obținerea
certificării de TOP Employer în
România pentru a doua oară.
Despre
Carrefour
Carrefour România le oferă clienților săi un univers de
posibilități de a face cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România,
Carrefour le oferă clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației
mobile și a caselor de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de
online shopping cu livrare acasă, prin BRINGO și Glovo sau cu opțiunea Click
& Collect de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA,
Carrefour ajunge la aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară
și ajunge în top trei jucători de pe piața de retail din România, fiind un
angajator de top certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați .
În 2022, Carrefour România a fost un
important contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse la bugetul de stat. Furnizorii
Carrefour de anul trecut au provenit în proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă
în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează
peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care activează prin
programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în
societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer
în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina Noastră și
Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good transformă cumpărăturile într-o experiență
personalizată cu impact social. Fiecare sesiune de shopping le poate aduce
utilizatorilor puncte de loialitate, prin care pot face fapte bune, dar pot și
beneficia de reduceri și oferte personalizate.
Carrefour România operează în România prin cinci entități
juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco
Investment SRL și, din noiembrie 2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Top
Employers Institute
Top Employers Institute este autoritatea globală
în ceea ce privește recunoașterea excelenței în practicile privind oamenii și
contribuie la accelerarea acestor practici pentru a îmbogăți lumea muncii. Prin
programul de certificare al Top Employers Institute, companiile participante
pot fi validate, certificate și recunoscute ca angajator de încredere.
Înființat în urmă cu peste 30 de ani, Top Employers Institute a certificat
2.052 de organizații din 121 de țări/regiuni. Acești Angajatori de Top certificați
au un impact pozitiv asupra vieții a peste 9,5 milioane de angajați la nivel
global.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.