● 19% dintre elevii care locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri în fiecare zi, pe jos, pentru a
ajunge la şcoală, fapt ce favorizează abandonul școlar, conform studiilor
realizate de Institutul de Științe ale Educației din cadrul Academiei Române;
● Asociația pastel și Carrefour România contribuie la reducerea riscului
absenteismului și abandonului școlar.
Bucureşti,
2 aprilie 2023
Asociația pastel și Carrefour România
dăruiesc 400 de biciclete adolescenților din mediul rural care parcurg, pe jos,
o distanță cuprinsă între 2 și 15 km, dus-întors, ca să ajungă la școală.
Acțiunea face parte din proiectul „Pedale Salvatoare”, ajuns la a treia ediție
anul acesta. Obiectivul celor doi parteneri este să contribuie la asigurarea
accesului facil la educație și la reducerea absenteismului și abandonului
școlar, ceea ce în timp, se va reflecta în îmbunătățirea rezultatelor școlare
și într-o calitate a vieții mai bună pentru tineri.
„Responsabilitatea
este o prioritate pentru noi, iar această abordare ne permite să fim conștienți
de nevoile pe care societatea le are. Ne-am asumat responsabilitatea de a fi
parte a soluției pentru problemele cu care se confruntă societatea, deoarece
credem că fiecare individ și fiecare organizație are un rol important în
construirea unui viitor mai bun pentru toți.
Prin
intermediul proiectului
„Carrefour
România este partenerul proiectului Pedale Salvatoare, pentru al treilea an
consecutiv și le mulțumim că ne ajută să ne ducem misiunea mai departe. Anul
acesta, atenția noastră a fost direcționată către elevii care nu ajung la
școală din cauza lipsei mijloacelor de transport. Statisticile arată faptul că
unul din 5 elevi termină clasa a VIII-a, iar Institutul de Științe ale
Educației din cadrul Academiei Române spune că, în 2023, 19% dintre elevii care
locuiesc în mediul rural străbat mai mult de 5 kilometri, în fiecare zi, pe
jos, ca să ajungă la școală, fapt ce favorizează abandonul școlar. Prin acest
proiect, ne dorim ca drumul până la școală să devină un motiv de bucurie!”
punctează Andreea
Oprea, Director Executiv Asociația pastel.
Cei 400 de beneficiari selectați pentru
acest proiect sunt elevi de gimnaziu, încadrați în clasele a VII-a și a VIII-a,
provenind din localitățile Gherghița și Drăgănești (județul Prahova), Hârtiești
(județul Argeș), C.A. Rosetti (județul Tulcea) și Dofteana (județul Bacău)
Aceste activități educaționale au fost
completate de sesiuni practice și de activități menite să îi ajute pe copii să
își îmbunătățească abilitățile de mers pe bicicletă. Prin intermediul unor
exerciții precum cele cu jaloane, jocuri de coordonare sau de echilibru,
aceștia au avut ocazia să-și testeze și să-și îmbunătățească mobilitatea și
coordonarea. De asemenea, copiii au primit și sfaturi despre întreținerea pe
termen lung a bicicletelor.
Prin proiectul
***
Asociația pastel este răspunsul unei
nevoi actuale: crearea unui obicei din a face bine. A pornit de la un program
intern al agenției de comunicare pastel, început în 2018, prin care întreaga
echipa și-a asumat că nu va trece o lună fără să facă o faptă bună. De ce
lunar? Fiindcă suntem picături de ajutor într-un ocean de lipsuri. Tot timpul
va fi cineva care are nevoie de ajutor și altcineva care poate și vrea să ofere
acel ajutor. Asociația pastel își propune să identifice cele două părți și să
le aducă împreună.
Misiunea noastră este să educăm, să
inspirăm și să ajutăm oamenii și companiile să facă fapte bune cu recurență.
Vrem să fim locul unde fiecare persoană dornică să se implice găsește cauza
potrivită.
Ne dorim să creăm puntea dintre
neajunsuri și dorința de a fi mai buni.
Activ. În fiecare lună.
Vrem să construim un prezent în care toți
oamenii și toate companiile fac un obicei din a realiza fapte bune. O rutină
constructivă prin care ajutorul ajunge periodic la cei care au nevoie de el.
Vedem binele ca pe un obicei de care avem nevoie cu toții pentru a obține
societatea în care ne dorim să trăim.
Despre Carrefour România
Carrefour
România le oferă clienților săi un univers de posibilități de a face
cumpărături. Singurul retailer omnichannel din România, Carrefour le oferă
clienților experiențe de cumpărături cu ajutorul aplicației mobile și a caselor
de marcat Self Service, în magazine, prin serviciile de online shopping cu
livrare acasă, prin BRINGO, Glovo și Tazz sau cu opțiunea Click & Collect
de pe www.carrefour.ro sau www.cora.ro.
Odată
cu achiziția operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour ajunge la
aproximativ 450 de magazine, în 113 orașe din țară și ajunge în top trei
jucători de pe piața de retail din România, fiind un angajator de top
certificat (2023, 2024) pentru peste 17.000 de angajați.
În 2022, Carrefour România a fost un important
contributor la susținerea economiei, cu peste 681 milioane de lei în taxe aduse
la bugetul de stat. Furnizorii Carrefour de anul trecut au provenit în
proporție de peste 93% din România, iar acum retailerul continuă să își extindă
în permanență rețeaua de producători locali și ultra-locali, care însumează
peste 1300 de parteneriate, pentru furnizarea de produse proaspete.
Compania susține comunitățile în care
activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact
pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată
de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc, Creștem România BIO, Grădina
Noastră și Poftim Brânză Românească sau Plata cu PET. Platforma Act For Good
transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social.
Fiecare sesiune de shopping le poate aduce utilizatorilor puncte de loialitate,
prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte
personalizate.
Carrefour
România operează în România prin cinci entități juridice: Carrefour S.A.,
Artima S.A., Columbus Operational SRL, Supeco Investment SRL și, din noiembrie
2023, Romania Hypermarche S.A.
Despre Carrefour
În România, grupul Carrefour oferă clienților săi multiple posibilități de a face cumpărături, atât în cele peste 360 de magazine din țară, cât și prin portalul unic www.carrefour.ro și platforma BRINGO, disponibilă gratuit în Google Play și App Store, în 35 de orașe.
Continuând seria inovațiilor, Carrefour a extins serviciul integrat „Casa ta - Self Service”, casa de marcat unde clienții au posibilitatea să scaneze și să plătească singuri, în același loc, produsele cumpărate. Prin aplicația Carrefour, clienții pot scana produsele când le iau de la raft, apoi plătesc la casa de marcat fără a mai trece produsele pe bandă.
Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe relevante, astfel că, în 2017, retailerul a lansat, în premieră în România, Cooperativa Agricolă Carrefour Vărăști, prima de acest gen fondată alături de un retailer. Proiectul aduce mai aproape de clienții Carrefour producătorii agricoli români cu produse de calitate și le oferă acestora oportunitatea de a accesa o piață de desfacere sustenabilă.
Ca parte a aceluiași demers strategic, Carrefour a lansat în luna martie 2019 Creștem România BIO, un program național pentru susținerea conversiei fermierilor români la Agricultura BIO și promovarea produselor BIO românești. Programul reprezintă un angajament pe termen lung si a fost deschis oricărui fermier român care a dorit să fie certificat BIO. Scopul este acela de a crea în România un segment puternic de producători certificați BIO, care să poată oferi românilor șansa de a mânca mai bine.
În luna iulie 2019, Carrefour România a lansat “Punem preț pe plastic”, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. În cadrul programului, inițiativa Plata cu PET-ul a ajuns în 7 hipermarketuri Carrefour din 6 orașe: București (Băneasa și ParkLake), Constanța, Buzău, Cluj, Oradea și Timișoara. În fiecare oraș, timp de 10 zile, oamenii au putut aduce PET-uri în schimbul fructelor și legumelor provenite de la producători locali. Inițiativa a adunat un număr de 270.000 de PET-uri pentru 64.000 kg fructe și legume românești de sezon.