Mediu

Ne implicăm să reducem impactul asupra planetei și să optimizăm utilizarea resurselor,în beneficiul generațiilor viitoare. 

Express Box

Cutiile Express Box exprimă viziunea Carrefour România privind combaterea risipei alimentare și promovarea unei alimentații sănătoase sub strategia Act for Food, încurajând consumul de fructe și legume. Este vorba de produse sănătoase, care poate și-au pierdut din atractivitatea vizuală, dar care oferă aceleași caracteristici de gust și calitate, precum și toate beneficiile recunoscute ale acestor alimente. Astfel, le oferim clienților noștri exemple de bune practici de consum, îndemnând la depășirea barierelor psihologice care ne împiedică să alegem fructe sau legume care nu arată fresh. Clienții noștri pot cumpăra aceste produse la preț redus, știind că împreună contribuim la reducerea risipei alimentare.

Inițiativa aduce în ofertă două tipuri de cutii: Express Box legume, disponibilă la prețul de 2.99 lei și Express Box fructe, la 4.99 lei. Conținutul fiecărei cutii are o gamă diversă de legume sau fructe care se află în punctul lor optim de maturitate și sunt recomandate pentru consum imediat, clienții bucurându-se astfel de savoare și de aceleași valori nutriționale precum fructele sau legumele la vânzare standard.

Colectăm uleiul folosit

Colectăm uleiul folosit

În prezent, campania acoperă un total de 41 de județe, unde românii pot găsi în proximitatea casei un punct de colectare a uleiului strâns în urma pregătirii meselor acasă.

Am construit o infrastructură națională de reciclare a uleiului din care fac parte 84 de magazine, dotate cu urne speciale de colectare. În magazinele Carrefour incluse în campanie (hipermarket, market, Supeco) clienții pot aduce recipiente cu ulei folosit și beneficia de ulei proaspăt, conform unui mecanism foarte simplu: pentru fiecare 4 litri de ulei folosit, Carrefour oferă la schimb clienților câte 1 litru de ulei proaspăt.

Pentru ca uleiul depus la punctele de colectare să fie acceptat, clienții trebuie să respecte câteva criterii:

  • uleiul să provină din surse vegetale și să fie curățat de impurități și apă;
  • uleiul uzat să fie pus în recipiente de tip PET, sigilate ermetic;
  • PET-ul să fie curat pe exterior, fără urme de ulei sau găuri.

Lansată în anul 2019, campania de colectare a uleiului alimentar uzat a devenit deja o inițiativă consacrată și continuă să încurajeze tot mai mulți români să adopte obiceiuri de reciclare.

În perioada ianuarie 2022 – aprilie 2023, aproximativ 900.000 de litri de ulei uzat au fost colectați, procesați și transformați în alte tipuri de resurse cu sprijinul organizației Respiră Verde, oferind la schimb aproape 240.000 de litri de ulei proaspăt marcă proprie.

La un calcul simplu, dat fiind că un litru de ulei ars poluează un milion de litri de apă, cantitatea de ulei colectată se poate traduce în cca. 900 de milioane de litri de apă curată.

Încarcă-ți bateriile
cu o faptă bună

Campania „Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună” are drept obiective creșterea nivelului de informare și conștientizare a populației cu privire la importanța colectării selective a bateriilor și acumulatorilor uzați (DBA) în vederea reciclării acestora, precum și creșterea cantităților de deșeuri DBA colectate de la populatie cu scopul îndeplinirii obiectivelor prevăzute de Hotărârea nr. 1132/2008 privind regimul bateriilor şi acumulatorilor şi al deşeurilor de baterii şi acumulatori.

Campania „Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună” se desfășoară în magazinele Carrefour Hipermarket. Orice persoană care va preda 8 baterii portabile uzate va primi pe loc 1 baterie nouă (CRF ALC CLASSIC R3(AAA) X6 sau CRF ALC CLASSIC R6(AA) X6) marca proprie Carrefour. Orice persoană care va preda 20 de Baterii portabile uzate va primi pe loc 1 acumulator nou (R3 sau R6) marca Energizer.

SGR — program precedat de Plata cu PET

SGR — program precedat de Plata cu PET

Lansată în 2019 ca parte a programului Punem Preţ pe Plastic, campania Plata cu PET a avut în total 5 ediții. De la debut şi până în prezent, campania şi-a menţinut ideea principală, aceea că plasticul trebuie văzut ca o monedă de schimb cu care poţi susţine producătorii locali şi poţi contribui la protejarea mediului. Mecanismul nu a fost schimbat, ci doar îmbunătăţit prin introducerea aparatelor inteligente de colectare selectivă în 2022 și prin diversificarea ambalajelor colectate. Astfel, în perioada campaniei, oamenii aduc la Carrefour PET-uri, rPET-uri, ambalaje de sticlă sau doze de aluminiu, le introduc în RVM şi primesc la schimb fructe şi legume de sezon.

În cele cinci ediţii finalizate peste 250.000 de persoane au participat la Plata cu PET şi au reuşit să colecteze peste 1 milion de PET-uri şi peste 350.000 de ambalaje din aluminiu şi sticlă în schimbul a 250 de tone de fructe şi legume româneşti. Iniţiativa Plata cu PET a atras în mai multe oraşe din ţară atenţia autorităţilor publice care au vrut să se alăture campaniei. Câteva dintre acestea sunt Jandarmeria din Satu Mare, Detaşamentul 1 Pompieri Oradea şi Baza de Aviaţie Boboc din Buzău. Aceste autorităţi publice au colectat PET-uri în schimbul fructelor şi legumelor pentru comunităţile dezavantajate din zonele lor.
Începând cu 30 noiembrie 2023, infrastructura Plata cu PET a stat la baza trecerii la Sistemul de Garanție - Returnare.

Află mai mult despre...