Comunitate

Susținem comunitățile defavorizate, pentru construirea unui viitor mai bun; ridicăm și susținem diferite comunități locale venind în sprijinul antreprenorilor locali.

Banca de Alimente

In septembrie 2009, pe fondul impactului crizei economice mondiale, Crucea Roșie Română a lansat proiectul Banca de Alimente, o soluție imediată de ajutorare a persoanelor fără venituri sau cu venituri foarte mici. Carrefour România s-a alăturat demersului încă de la începutul acestuia. Proiectul presupune colectarea de alimente greu perisabile, donate de populatie în supermarketurile Carrefour România partenere și distribuirea acestora către persoanele vulnerabile.

De-a lungul programului, 500.000 de familii și persoane singure au fost ajutate cu alimente de baza în greutate de 12 kg conținând: ulei, zahar, făină, mălai, orez, paste făinoase, conserve de carne sau pește, conserve de legume, biscuiți și alte produse alimentare greu perisabile. 

Pană în prezent au fost colectate din donațiile din magazinele Carrefour partenere o cantitate de 6.000 tone de alimente în valoare de 50.000.000 lei (10 mil. euro).

Academia Carrefour. Sănătate, Educație și Terapie (SET) pentru copii și tineri cu dizabilități

„Academia Carrefour. Sănătate, Educație și Terapie (SET) pentru copii și tineri cu dizabilități”

Prin proiectul „Academia Carrefour. Sănătate, Educație și Terapie (SET) pentru copii și tineri cu dizabilități” urmărim alături de partenerii noștri de la Fundația FARA îmbunătățirea calității vieții copiilor și tinerilor cu dizabilități. Am sprijinit Fundația FARA în amenajarea de grădini terapeutice, în organizarea, împreună cu specialiști în nutriție, psihologi și pediatri, de activități pentru ca hrana sănătoasă să fie parte din cotidian și oferim sprijin alimentar de bază familiilor care au în grijă cel puțin o persoană cu dizabilități din comuna Cacica, județul Suceava. 

Această abordare este complementară programului terapeutic, pentru a atinge starea de bine în toate aspectele legate de sănătatea fizică și mintală.

Prin acest proiect susținem 158 de persoane, printre care tineri cu dizabilități, rezidenți în Casa Elisabeta, Cacica, familii care au în grijă cel puțin o persoană cu dizabilități din Cacica și copii cu dizabilități care primesc servicii specializate în Centrul de zi, Terapie și Recuperare Emanuel din Suceava.

Loc de Joacă pentru
Toate Abilitățile

Carrefour România și Fundația FARA au inaugurat în cadrul Centrului de Terapie și Recuperare pentru copii cu dizabilități „Rafael” din Popești-Leordeni locul de joacă Inclusiv TU – un pas semnificativ în promovarea incluziunii sociale, prin dezvoltarea unui mediu accesibil și prietenos pentru toți copiii, indiferent de abilitățile lor. Deschiderea locului de joacă Inclusiv TU face parte din proiectul „Academia Carrefour – sănătate, educație și terapie pentru copii și tineri cu dizabilități”, dezvoltat de Carrefour România și Fundația FARA și lansat în 2021, pentru îmbunătățirea calității vieții copiilor și tinerilor cu dizabilități și a familiilor acestora.

Carrefour România a susținut financiar construirea locului de joacă Inclusiv TU, pentru a crea un spațiu de învățare prin joacă și relaxare pentru copiii care vin la terapie sau recuperare, prietenii lor și familiile acestora. Spațiile incluzive fac dovada unei nevoi reale nu numai pentru copiii cu dizabilități, ci și pentru părinții acestora, care ezită să își ducă copiii în parcurile publice.

Pedale Salvatoare

Pedale Salvatoare

“Pedale Salvatoare” este proiectul derulat în parteneriat cu Asociația pastel care își propune cu fiecare ediție să extindă libertatea adulților și a copiilor care au puterile limitate, pentru a le reda libertatea de a se aventura în propria viață!

Prima ediție “Pedale Salvatoare”, din martie 2022, a fost despre femei, dăruire (în toate sensurile cuvântului), despre medici, salvare și… timp.

Cadrele medicale de sex feminin de la Spitalul Municipal Fălticeni depind de programul altor oameni, ocazii, soți sau propriile lor picioare pentru a se deplasa la locul de muncă unde salvează vieți. Ele își compromit de fiecare dată programul de lucru sau somn pentru a avea acces la anumite microbuze care vin foarte rar.

Pentru a le ușura accesul la locul de muncă, am dăruit câte o bicicletă și echipamentul necesar pentru 31 de cadre medicale de sex feminin care întâmpină obstacole atunci când se deplasează spre sau dinspre spitalul unde salvează vieți. În cea de-a doua ediție a proiectului “Pedale Salvatoare”, 31 de beneficiari au intrat în posesia scaunelor rulante electrice menite să îi ajute să se deplaseze și să le crească gradul de autonomie. Prin această inițiativă, am oferit o nouă șansă de a trăi cu încredere și de a explora lumea fără bariere persoanelor cu mobilitate redusă.

Act for Good - Fapte Bune

Prin programul Act For Good, Carrefour transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social. Prin fiecare sesiune de shopping utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate. Totul este integrat în aplicația Carrefour, disponibilă gratuit atât în App Store, cât și Google Play, care conectează într-un singur loc cumpărăturile, responsabilitatea socială, susținerea comunității și experiențele personale.

Act For Good este o platformă Carrefour care unește și recompensează consumatorii noștri loiali și activi care prețuiesc stilul de viață sănătos, trăit cu respect față de natură și comunitate. Cu Act For Good dăm mai multă valoare procesului de cumpărături de zi cu zi, perpetuând comportamente pozitive în societate, asociindu-le cu gestul simplu de a cumpăra. 

Cu fiecare achiziție pe care o faci prin Carrefour App, primești puncte care deblochează oferte unice, îți dau acces la experiențe, facilitează donații către cauze în care crezi, concret, te face parte la un perpetuum bine. Aplicația devine, în acest fel, locul în care cumperi ușor, rapid și în siguranță, în timp ce contribui, cu pași mici, la rezolvarea unor cauze mari. 

Grădina Noastră

Grădina Noastră

Proiectul „Grădina Noastră” reprezintă un demers strategic implementat la nivel naţional, prin care Carrefour România susţine agricultorii locali. Carrefour le oferă clienţilor săi acces la o ofertă variată de fructe, legume şi verdeţuri proaspete, satisfăcând interesul crescut al acestora pentru produse locale. Fructele și legumele de sezon, proaspete și cu gust autentic românesc, care vin de la cele zece cooperative agricole - partenere ale Carrefour România - Vărăști, Zarand, Însurăţei, Brezoaele, Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși, Voinești, se regăsesc pe rafturile magazinelor din întreaga țară sub eticheta  „Grădina Noastră”.

Deschidem Vinul Românesc

“Deschidem Vinul Românesc” este un program pe termen lung, de susținere a producătorilor locali de vinuri care își propune să aseze vinul românesc pe harta internațională a vinurilor și să-l transforme într-un brand de țară.

Câtă valoare găsim noi, românii, în vinul nostru? L-am redescoperit cu ochii de acum sau a rămas prins într-o poză îngalbenită de timp? Ne putem reconecta la gustul românesc prin toate aceste filtre și topuri internaționale care ne țin noul vin la înălțime, însă doar printre cunoscători?

E o discuție importantă despre vin pe care noi considerăm că este și cazul și momentul să o deschidem. E despre gust oltenesc, despre pământ moldovenesc, despre soare dobrogean, despre răcoare din Ardeal. Despre rouă, despre dulceață, despre ani buni, despre anii cei mai buni. E o poveste despre ce a fost dar, mai ales, e o poveste despre tot ce ar putea să fie.

“Deschidem Vinul Românesc” pentru că și vinul și românii merită asta.

Poftim Brânză Românească

Poftim Brânză Românească

“Poftim Brânză Românească” este un program pe termen lung, de susținere a producătorilor locali de brânzeturi. 

Nu poți să pregătești o masă fără brânză. Mai ales dacă masa e românească, iar brânza, locală. De la telemea și caș, la rețete internaționale reinterpretate de artizani locali, brânza românească e frământată după chipul și asemănarea noastră. E puternică, dar elegantă, inconfundabilă, dar versatilă, familiară, dar mereu surprinzătoare.

Unii spun că pășunile noastre dau laptelui un gust cum nu găsești în altă parte. Alții, că tradiția e ingredientul secret. Noi credem că totul începe cu brânzarii români – ei sunt cei care transformă o găleată de lapte într-un boț de brânză, cei care cunosc tainele maturării și secretul aromelor intense. Datorită lor brânza românească poate concura oricând cu sortimente faimoase din întreaga lume.

Așa că hai să degustăm, să (re)descoperim și să cinstim brânza noastră, brânza românească.

Creștem România BIO

“Creștem România BIO“ este primul program național de conversie la agricultura ecologică dezvoltat de Carrefour România și implementat alături de organismul de certificare Ecocert România.  Programul face parte din misiunea Carrefour de a asigura cumpărătorilor săi acces la alimente sănătoase, obținute responsabil. Iar această misiune s-a transformat și într-o promisiune făcută fermierilor locali, de a-i susține pe drumul nou către agricultura viitorului.

Conversia durează între 1 și 3 ani. Începând cu anul al doilea, produsele agricultorului înrolat în program primesc o etichetă care specifică faptul că producătorul lor se află în procesul de conversie la agricultura bio. La finalul conversiei, produsele primesc certificarea internațională și eticheta BIO.

Filiera Calității

Filiera Calității

“Filiera Calității Carrefour (FCC)“ reprezintă un program prin care Carrefour România realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali și internaționali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la prețuri accesibile. Pe parcursul procesului de producție, fiecare etapă este atent supravegheată de experți ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creștere și cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour, cu ajutorul tehnologiei blockchain. 

Prin Filiera Calității Carrefour și blockchain, tehnologia devine așadar un generator de încredere pentru toți actorii implicați, de la producători, la clienți. Această inovație răspunde unei nevoi tot mai mare de transparență a consumatorilor, față de produsele pe care le achiziționează și calitatea acestora și creează o conexiune cu producătorii din spate. 

Pentru fermieri, blockchain reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care și l-a luat Carrefour, de a susține producătorii să atingă un nou nivel de calitate, de această dată, prin infuzie de tehnologie dezvoltată la nivelul Grupului Carrefour. Iar pentru Carrefour, ceea ce oferă tehnologia blockchain este întărirea parteneriatelor cu fermierii, bazate pe standarde înalte de calitate și posibilitatea de a-și ajuta clienții să facă alegeri informate și sănătoase.

Află mai mult despre...