A fost aici când s-au inaugurat primele case Self-Service. Acum este Customer Experience Manager. Ea este Viorica Lăudescu.
Dacă îi întrebi pe colegii noștri de Vicky, toată lumea zâmbește. Rolul de casier este pentru poate mulți oameni un simplu rol. Este acel angajat care te ajută să îți scanezi produsele, să afli detalii despre ele, să le încarci în punga pentru cumpărături. Este conectorul principal în experiența de cumpărături din orice magazin. Pentru a noastră Vicky, rolul de casier a fost doar începutul unui călătorii de aproximativ 19ani în Lumea Carrefour și a ajuns să implementeze unul dintre cele mai inovative proiecte din piața de retail. Iar astăzi, este încă aici și ne spune povestea ei.
Au trecut atâția ani cât aproape aveam eu când m-am angajat
Picasem la facultate, ceea ce pentru mine, elev cu coroniță, a fost o tragedie. Începusem să fac curat și să aranjez tot prin casă, iar tata lucra pe atunci paznic în Carrefour Militari. Se împrietenise cu managera de la case de pe atunci și s-a lăudat că fata lui vorbește franceză și că poate ar putea să lucreze în echipa ei. Cred că voia și să scape de mine (râde), ca să zic așa, că din supărarea cu facultatea, devenise o obsesie toată treaba pe care o făceam acasă și îi băteam și pe ei la cap.
S-a angajat casier la Carrefour Militari, iar pe atunci nu știa că avea să devină unul dintre oamenii care a stat în spatele multor proiecte cu impact în Carrefour: casele self-service. Pentru ea, pe atunci, conta că devenise independentă și,în scurt timp, a aplicat din nou la facultate și a realizat că, în paralel, învăța și de la job foarte multe lucruri. Așa că a decis să continue, iar călătoria ei a luat avânt.
Am rămas aici pentru oameni
Deși a făcut o facultate cu specializare în jurnalism, anii care au trecut i-au deschis alte oportunități în echipă. Pe lângă provocările lansate de către rolurile pe care le-a ocupat, oamenii au fost cei care au convins-o cel mai mult să rămână.
Atenția mea, acolo a fost. Către oameni. Mai întâi, colegii cu care lucram, iar apoi clienții. Ca orice tânăr, la început îmi doream să mă placă oamenii din echipă, însă în ultimii 7 ani, am realizat că am crescut mult din acel punct și că toată contribuția mea din acești ani a avut ca scop să ajut alți oameni să se (re)descopere și să-și afle potențialul. Acesta este modul meu de a da mai departe din ce am primit și știu că,de fiecare dată, orice vorbă bună spusă sau ajutor acordat unui coleg ajunge, fără îndoială, și la clienți.
Și tot oamenii au fost cei care au ajutat-o să treacă peste perioadele de lipsă de încredere - pentru că știm, oricare dintre noi are uneori momente când se gândește că poate ceea ce face nu e bine, nu e suficient, că poate mai mult - așa cum zice și ea: Am învățat - de la mai mulți colegi cu care am lucrat de-a lungul timpului, că motivația nu vine din extern. Vine din intern, mai precis, să știi că ai făcut tu tot ce ai putut mai bine, și atunci când îți iese un proiect, dar și când ai parte de un eșec. Pe lângă asta, m-au ajutat și să înțeleg că am o responsabilitate de a avea grijă de mine și că nu pot oferi sprijinul potrivit dacă nu învăț constant și nu acord timp și atenție propriei dezvoltări.
555 și Casele Self-Service
Cu un bagaj de noi cunoștințe în spate, Vicky a început următoarea călătorie. În 2017 era Manager Național Case, atunci când Carrefour România a lansat, în hipermarketul Carrefour Băneasa, serviciul integrat „Casa ta – Self Service”, casa de marcat unde clienţii au posibilitatea de a scana şi plăti singuri, în acelaşi loc, produsele cumpărate. Misiunea noastră este să facem progresul accesibil tuturor. Ceea ce facem noi acum este un pilot în magazinul din Băneasa“, spunea Vicky pe atunci, iar astăzi, avem case self check-out în peste 130 de magazine din întreaga țară.
Aceeași Vicky, care a fost aici acum 19 ani pentru un interviu pentru rolul de casier este acum Customer Experience Manager, fiind și omul din spatele 555, o mentalitate la care contribuim cu toții, indiferent de rolul nostru. 555, spune Vicky,înseamnă să te pui în locul clientului și, din această postură, să îi oferi consilierea potrivită, să îl tratezi cu respect, să creezi un moment plăcut în interacțiune de care să își amintească cu plăcere și despre care să povestească și apropiaților. . Și, spunea ea, mai are obiective de atins în Lumea Carrefour: Încă sunt multe proiecte în lucru și, evident, aș vrea să descopăr și următoarea provocare, pentru că asta am făcut și acum 19 ani când am decis să merg mai departe cu o carieră în această echipă. Echipa oamenilor care pun colegii și clienții pe primul loc. Echipa cu care cresc și încă învăț ceva nou zi de zi. Echipa în care fiecare își face partea lui.