A fost aici când au început proiectele de digitalizare în Carrefour. Acum este Head of Digital Marketing. El este Bogdan Lupu.
Expansiunea tehnologică și accelerarea digitalizării este o provocare pe care mulți dintre noi încă o deslușesc. Parcursul lui Bogdan este unul care nu ține cont de cei șapte ani, pentru că progresul lui s-a sincronizat cu modernizarea Carrefour într-un echilibru perfect. Bogdan a venit, cum o zice chiar el, ca băiatul ăla care vine să schimbe ceva și a fost foarte hotărât să și facă asta. De la aplicația Carrefour, până la integrarea Act For Good, Bogdan este un lider al viitorului și un exemplu de determinare și perseverență.
Trebuia să mă angajez la 1 septembrie
După ce a absolvit un master în economie și afaceri în Barcelona, Bogdan și-a propus ca întoarcerea în țară să marcheze începutul carierei lui. Foarte hotărât ca până la 1 septembrie să fie angajat, a început să ia cu asalt toate agențiile din București, în speranța că va găsi rolul potrivit. Însă după câteva eșecuri și multe bătăi în ușile agențiilor, cineva i-a acordat șansa de a lucra într-o agenție de digital. Iar după câteva luni, avea deja proprii lui clienți și a lansat chiar și primul lui proiect mare: a construit de la 0 o platformă de loializare în digital.
Apoi a venit cineva de la Carrefour care căuta un tânăr deschis să facă proiecte de digital. Erau încă la început pe acest teritoriu, să zic așa. Am dat interviul, am ajuns aici și mă simțeam băiatul ăla care a venit să schimbe ceva. Așa că am făcut-o. Am preluat zona de social media, de campanii - deși nu am fost niciodată fan, apoi alte proiecte și ulterior, o întreagă echipă. Ușor, ușor, am fost promovat și echipa a ales să investească în mine: am fost la o conferință mare în SUA, am primit multă susținere în intern pentru inițiativele mele și oportunitatea de a colabora cu mulți oameni faini.
Și echipa chiar a ales să îl susțină. În prag de promovare, din cauza unor proceduri, Bogdan nu a putut prelua postul de manager, așa că a devenit primul Head of din Carrefour, preluând poziția de Head of Digital Marketing alături de o echipă de 11 oameni pe care chiar el i-a ales.
De la primele cataloage digitale, la Act For Good
Dar tranziția către un nou manager nu a fost ușoară. După digitlizarea cataloagelor sau acel moment când a luat manual toate magazinele Carrefour pentru a le urca pe harta digitală pentru lansarea Bringo, Bogdan a primit o nouă provocare: un nou manager, un om nou venit dintr-o altă companie, cu o altă viziune și noi obiective. Însă asta nu l-a împiedicat pe Bogdan să meargă mai departe. A înțeles că adaptabilitatea și evoluția, dezvoltarea și învățarea vin prin asumare.
Mi-am zis că eu știu cine sunt și ceea ce îmi propun să fac, așa că am înțeles în scurt timp că asta va vedea și el în mine. Și așa a fost. Mi-a oferit oportunitatea de a-mi alege propria echipă pentru Act For Good. Am muncit foarte mult și sunt aici, ca reprezentant al acestui proiect, pentru că am avut norocul de a fi acolo de la început. Și am rămas cu ceva ce nu îmi poate lua nimeni: după multă muncă, multe frustrări și chiar și câteva momente de cumpănă, am simțit cea mai mare împlinire.
Eșecul e ca mersul pe bicicletă: te ridici și încerci din nou
Bogdan ne-a povestit despre cum a primit un premiu pentru un eșec. Colegii din companie ofereau atunci cursuri de mers pe bicicletă pentru a încuraja lumea să vină la birou pe bicicletă. Când s-a urcat pe scenă pentru a prelua premiul, Bogdan și-a dat seama ce înseamnă eșecul pentru el: M-am uitat în mulțime și am spus așa, cu cea mai mare încredere: nu puteți merge pe bicicletă dacă nu sunteți dispuși să cădeți. Asta așa, să ne amintim cu toții că indiferent de eșec, trebuie să mergi mai departe. Iar pentru mine, Carrefour este un loc unde poți faci lucruri de care să fii mândru pentru că ai sprijinul oamenilor din jur. Știu chiar un prieten care a venit aici la 16 ani și lucra la raft. Acum este Director de Magazin. La fel și eu, am avansat în puțin timp. Ține doar de tine.