Carrefour - Politica de retur | Carrefour Romania

3.8 Dreptul de retragere

 

  1. La recepționarea mărfii, Clientul trebuie să se asigure că Produsele livrate corespund din punct de vedere calitativ și cantitativ așteptărilor sale. În caz contrar, Clientul poate să atenționeze serviciului Relații cu Clienții apelând numărul de telefon din sectiunea "Contact" sau prin email la adresa clienti@carrefour.comîn cel mai scurt timp pentru a remedia situația creată în cel mai scurt timp posibil.

 

  1. In cazul Produselor vandute de Carrefour in secțiunea “Supermarket Online”:
  2. a)Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs nealimentar în termen de 14 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Produsului.Această opțiune nu este valabilă pentru Clienții care nu sunt consumatori (adica nu este valabila pentru Clientii care sunt persoane juridice sau PFA). Pentru produsele descărcabile definite la Secțiunea 3.3 de mai sus, Clientul nu are drept de retragere.
  3. b) Potrivit OUG nr. 34/2014, perioada de retragere (de returnare a unui Produs) expiră în termen de 14 zile calendaristice de la:

➢   ziua în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate Produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același transport;

➢   ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă Produse multiple care vor fi livrate separat;

➢   ziua în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui Produs care constă din mai multe loturi sau piese.

Returnarea Produselor nealimentare din sectiunea „Supermarket Online” se va realiza exclusiv la adresa Strada Sinaia, nr. 53, Tarlaua 41, Stefanestii de Jos, Ilfov.

  1. c) În cazul returnarii de Produse alimentare din secțiunea „Supermarket Online”, Clientul are obligația de a notifica Carrefour că înțelege să se retragă din Contract în cel mai scurt timp, cu respectarea termenelor de retur indicate mai jos. Returul produselor alimentare se va realiza exclusiv la adresa Strada Sinaia, nr. 53, Tarlaua 41, Stefanestii de Jos, Ilfov. Termenul de retragere din contract cu privire la următoarele categorii de Produse alimentare este după cum urmează:

➢   Produsele din categoria băcănie, cele destinate bebelușilor și băuturile, trebuie să aibă ambalajul de origine intact și se pot returna în maximum 48 de ore de la data livrării Produsului;

➢   Produsele din categoria măcelărie, legume–fructe, pește și panificație (produse care sunt susceptibile a se deteriora rapid), trebuie sa aibă ambalajul de origine intact și se supun următoarelor reguli:

❖ Produsele alimentare proaspete a căror perioada de valabilitate este de 24 de ore pot fi returnate in maxim 24 de ore de la momentul livrarii comenzii;

❖ Produsele alimentare a căror perioadă de valabilitate este mai mare de 2 zile pot fi returnate in maxim 48 de ore de la momentul receptionarii comenzii.

  1. d) In cazul în care Clientul decide să se retragă din Contract, acesta:

                  (i)      va putea completa online formularul de retur din sectiunea „Retururile mele” din rubrica ”Contul meu” de pe Website; sau

                 (ii)      va putea să apeleze Serviciul de Relații cu Clienții la numarul de telefon din sectiunea "Contact".

  1. e) In cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, trebuie să returneze și eventualele cadouri care au însoțit Produsul pe care doreste sa-l returneze.
  2. f) In cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, se aplica urmatoarele reguli:

➢   daca pretul Produsului a fost achitat de catre Client, acestuia i se va rambursa respectivul pret în 14 zile de la data la care Clientul informeaza Carrefour asupra deciziei sale de retragere din Contract, cu conditia ca returul sa fie permis de lege.

➢   rambursarea sumei se va efectua folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de Client pentru achitarea pretului Produsului respectiv, cu excepţia cazului în care Clientul este de acord cu o altă modalitate de plată.

➢   Clientul nu va plăti niciun fel de comisioane în urma rambursării.

  1. g) Suma plătită va fi rambusata după cum urmează:

➢   pentru Comenzile achitate online prin card si card de credit in rate: prin restituire în contul din care a fost efectuată plata;

➢   pentru Comenzile achitate cu ordin de plată, plata la livrare, card Carrefour: prin aceeași modalitate de plată sau, cu acordul prealabil și expres al Clientului, prin virament bancar, în contul indicat de către Client;

  1. h) Daca sumele datorate Clientului se rambursează prin virarea acestora în contul Clientului, Carrefour va vira in contul Clientului, in plus fata de sumele pentru produsul/produsele returnate, si suma de 4 lei menita a acoperi valoarea comisionului bancar de încasare perceput Clientului de către banca la care acesta din urma are deschis contul.Suma de 4 lei indicata mai sus a fost calculata prin raportare la valoarea unui comision mediu aplicabil pe piata.
  2. i) Carrefour își rezervă dreptul de a amâna rambursarea sumei plătite până la primirea Produselor vândute sau până la primirea unei dovezi conform căreia acestea au fost expediate, în cazul în care nu s-a oferit să recupereze el însuși Produsele.
  3. j) In cazul în care Clientul solicită retragerea din contract în cadrul termenului legal de retragere din Contract, singurele costuri suportate de Client sunt cheltuielile directe de returnare a Produsului.
  4. k) Rambursarea pretului Produsului se va face la prețul înscris pe documentul de vanzare (bonul fiscal sau factura fiscala, dupa caz) aferent Produsului returnat, indiferent de fluctuațiile de valoare ale acestuia.
  5. l) Potrivit prevederilor legale în vigoare, nu pot face obiectul dreptului de retragere:

➢   furnizarea de produse confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar;

➢   furnizarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

➢   furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator;

➢   furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

➢   furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii contractului de vânzare, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care profesionistul nu le poate controla;

➢   furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

➢   furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;

➢   furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al consumatorului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere.

  1. m) Nu se acceptă returnarea Produselor asupra cărora au fost efectuate intervenții neautorizate, cele care prezintă urme de uzură sau folosire excesivă, zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice, produsele cărora le lipsesc accesorii.
  2. n) Produsele nu trebuie sa fie protejate de parole setate de Client și fără conturi definite; produsele trebuie aduse la software-ul inițial.
  3. o) Produsele marcate in formularul de retur trebuie predate integral curierului, exact cum au fost bifate pe Website la solicitarea returului. Daca in coletul de retur se afla produse diferite fata de cele din formularul completat, dupa verificarea pachetului de catre curier, preluarea va fi refuzata.
  4. p) Unele categorii de produse vandute de Carrefour au o politica de retur specifica, in conformitate cu cele mentionate mai jos.

➢   Pentru următoarele categorii de produse returul se accepta doar daca produsele sunt neutilizate: Licente software, consumabile, produse de ingrijire personala, produse pentru igiena dentara, casti audio in ear, jocuri PC si console, produse din categoria electrocasnice mari (masini de spalat, aparate frigorifice, aragazuri, hote, incorporabile), aparate de aer conditionat, anvelope, biciclete

➢   Pentru urmatoarele categorii de produse returul se accepta doar daca produsele sunt neutilizate si sigilate: DVD, CD, instrumente de scris si colorat, uleiurile si aditivii auto, produsele de bricolaj- baterii, adezivi constructie

➢   Nu se acceptă returul dacă au fost dezinstalate sistemele de operare sau alte programe instalate, existente la livrare.

➢   Nu se pot returna foliile pentru tablete, telefoane mobile și eBook readere dacă au fost folosite.

➢   Nu se pot returna produsele marca Apple daca software-ul a fost activat.

➢   Nu se acceptă returul produselor de ingrijire personala dacă au fost utilizate, desigilate sau testate, din motive de protecție a sănătății clienților sau din motive de igienă.

  1. q) In cazul returnarii produselor, Clientul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Produsul returnat trebuie sa fie însotit de toate documentele cu care a fost livrat Produsul

 

  1. In cazul Produselor vandute de Carrefour in secțiunea “Carrefour”:
  2. a)Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs în termen de 30 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Produsului. Această opțiune nu este valabilă pentru Clienții care nu sunt consumatori (adica nu este valabila pentru Clientii care sunt persoane juridice sau PFA). Pentru produsele descărcabile definite la Secțiunea 3.3 de mai sus, Clientul nu are drept de retragere.
  3. b) Termenul de 30 zile calendaristice indicat la litera a) de mai sus incepe sa curga de la:

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate Produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același transport;

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă Produse multiple care vor fi livrate separat;

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui Produs care constă din mai multe loturi sau piese.

  1. c) Returnarea Produselor se va realiza în hipermarketul Carrefour Berceni, situat în București, Bd. Metalurgiei nr. 12-18, sector 4, Centrul Comercial Mall Grand Arena, în termen de cel mult 30 zile calendaristice de la data la care a comunicat Carrefour că dorește să restituie produsele nealimentare.
  2. d) In cazul returnarii Produselor, Clientul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Produsul returnat trebuie sa fie însotit de certificatul de garanție și de toate documentele impreuna cu care a fost livrat Produsul.
  3. e) In cazul in care un Client va returna Produse vandute de Carrefour in secțiunea “Carrefour”,preverile de la literele d), e), f), g), h), i), j) k), l), m), n), o) si p) de la punctul 2) din Articolul 4.8 se vor aplica in mod corespunzator.
  4. f)  Electrocasnicele mici, în cazul în care au fost desigilate și testate de către Client, trebuie aduse curate.
  5. In cazul Produselor vandute de Carrefour in secțiunea “TEX”:
  6. a) Clientul are dreptul să se retragă din Contract, respectiv să returneze un Produs în termen de 30 zile calendaristice, fără invocarea niciunui motiv și fără a suporta alte costuri decât cele de returnare a Produsului. Această opțiune nu este valabilă pentru Clienții care nu sunt consumatori (adica nu este valabila pentru Clientii care sunt persoane juridice sau PFA). Pentru produsele descărcabile definite la Secțiunea 3.3 de mai sus, Clientul nu are drept de retragere.
  7. b) Termenul de 30 zile calendaristice indicat la litera a) de mai sus incepe sa curga de la:

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a comenzii – în cazul în care toate Produsele ce au făcut obiectul comenzii au fost livrate în același transport;

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs – în cazul în care Clientul comandă printr-o singură comandă Produse multiple care vor fi livrate separat;

➢   data în care Clientul intră în posesia fizică a ultimului Produs sau a ultimei piese – în cazul livrării unui Produs care constă din mai multe loturi sau piese.

  1. c) Clientul si un reprezentant al Carrefour vor stabili de comun acord, in functie de disponibilitatea Clientului, data si ora la care Carrefour (prin intermediul curierului ales de Carrefour) va veni la adresa indicata de Client pentru a ridica Produsul pe care Clientul doreste sa-l returneze.
  2. d) In cazul returnarii Produselor, Clientul este responsabil doar in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produselor. Produsul returnat trebuie sa fie însotit de toate documentele impreuna cu care a fost livrat Produsul.
  3. e) In cazul in care un Client va returna Produse vandute de Carrefour in secțiunea “TEX”,preverile de la literele d), e), f), g), h), i), j) k), l), m), n), o) si p) de la punctul 2) din Articolul 4.8 se vor aplica in mod corespunzator.
  4. f) Carrefour nu acceptă returul Produselor precum lenjerie intimă sau costume de baie.
  5. g) Produsele de pe Website pot prezenta uneori caracteristicile materialelor naturale utilizate la fabricarea lor. Aceste aspecte cum sunt cele de fibră, textură, culoare etc. nu pot fi considerate defecte sau deteriorări. De asemenea, Carrefour depune toate eforturile pentru a afișa corect caracteristicile Produselor, inclusiv culorile. Cu toate acestea, culorile pe care Clientul le vede depind de sistemul informatic de operare utilizat și Carrefour nu poate garanta faptul că respectivul sistem de operare afișează corect culorile.

 

3.9 Produse livrate greșit

 

  1. Dacă Clientului i s-a livrat alt Produs decât cel comandat sau dacă Clientului i s-a livrat un Produs pe care Clientul nu l-a comandat, Clientul este rugat sa semnaleze cât mai curând acest lucru la Serviciul Relații cu Clienții pentru a returna Produsul și a fi înlocuit cu cel corect, dacă este cazul.

 

  1. Toate costurile de retur și transport al Produsului, precum și costurile aferente livrării Produsului comandat (daca este cazul) vor fi suportate de către Carrefour.

 

  1. Vânzarea produselor electronice și electrocasnice

Produsele din această categorie pot fi:

  • Produse cu livrare Standard

Produse de dimensiuni reduse ce pot fi livrate odată cu comanda de Produse alimentare (dacă acestea au fost comandate) sau ca atare în intervalul stabilit la efectuarea comenzii pe Website (exemple de Produse din această categorie: cabluri de rețea, diverse accesorii, electrocasnice mici: blendere, mixere, aparate de înfrumusețare, electronice mici: laptopuri, tablete, telefoane etc.)

  • Produse cu livrare Specială
  • Produsele care nu pot fi livrate la o dată stabilită din diverse cauze precum lipsa din stoc (produsele se livrează de către producător doar pe bază de comandă prealabilă) sau mărimea Produsului (exemple de produse din această categorie: mașinile de spălat, combinele frigorifice, aragazuri etc.)
  • Ø Produsele care nu pot fi livrate exact la adresa indicată (e.g. din cauza dimensiunilor) și vor fi livrate într-un loc apropiat și practicabil

Carrefour depune eforturi rezonabile de a livra Produsele cu livrare Specială în 2 zile lucrătoare de la data plasării comenzii, la o dată stabilita de comun acord între Client si Carrefour, în urma apelului telefonic de la Serviciul Relații cu Clienții în intervalul orar 9:00-17:00, de luni până vineri.

 
Ne pasa de securitatea datelor tale! Te rugam sa ne acorzi cateva minute pentru a-ti valida datele

Pentru a putea plasa comenzi, este necesara validarea datelor unice asociate acestui cont (adresa de email si numar de telefon). Dureaza doar cateva minute!