„CARREFOUR 2022“: UN NOU OBIECTIV AMBIȚIOS PENTRU GROUP
25 ianuarie 2018

„CARREFOUR 2022“: UN NOU OBIECTIV AMBIȚIOS PENTRU GROUP

 

„CARREFOUR 2022“: UN NOU OBIECTIV AMBIȚIOS PENTRU GROUP

Grupul Carrefour prezintă astăzi planul său de transformare „Carrefour 2022“ și își adaptează modelul comercial și organizarea internă pentru a deveni lider în tranziția alimentară pentru toți.

Carrefour și-a fixat un obiectiv global ambițios : să le ofere clienților posibilitatea să mănânce mai bine, devenind astfel lider mondial în tranziția alimentară pentru toți. Pentru a-și revigora creșterea economică, Grupul se angajează să se transforme în profunzime, prin lansarea planului „Carrefour 2022“, care se bazează pe patru piloni:

1)    Implementarea unei organizări simplificate și deschise
Pentru a profita la maximum de punctele sale forte –prezență în mai multe țări, mai multe formate de magazine și mai multe canale de vânzare – Grupul își eficientizează organizarea și devine mai deschis parteneriatelor, sinergiilor de creștere și de inovare:
•    Raționalizarea sediilor Grupului din Île-de-France;
•    Schema de plecări voluntare în Franța, care va avea impact asupra unui număr de 2.400 de persoane;
•    Dezvoltarea de noi parteneriate, precum recentele acorduri cu Fnac-Darty, Showroomprivé și parteneriatul cu Tencent din China, anunțat astăzi.

2)    Creșterea productivității și a competitivității
Pentru a investi în creștere și pentru a-și îmbunătăți competitivitatea în ceea ce privește prețurile, Carrefour își consolidează selectivitatea în alocarea resurselor, precum și disciplina financiară:
•    Buget global de investiții de 2 miliarde de Euro pe an;
•    Investiții în competitivitatea comercială și dezvoltarea mărcii proprii;
•    Reducerea costurilor cu 2 miliarde de Euro din 2020 într-un an întreg;
•    Proiect de reducere a portofoliului de magazine foste DIA cu 273 de unități.

3)    Crearea unui univers omnicanal de referință
Grupul și-a propus să devină un univers omnichannel de referință prin investiții în formatele de expansiune, devenind lider în comerțul online de produse alimentare și bazându-se pe forța brandului propriu:
•    Deschiderea unui număr de 2.000 de magazine în următorii 5 ani, în marile orașe;
•    Accelerarea formatului Cash & Carry cu 20 de magazine noi Atacadão pe an în Brazilia, conversia a 16 hipermarketuri în Maxi în Argentina și extinderea Promocash în Franța;
•    Investiții masive în canalele digitale, care vor atinge 2,8 miliarde de Euro până în 2022;
•    În 2018, lansarea unei platforme comerciale unice în Franța, Carrefour.fr;
•    Obiectiv de 5 miliarde de Euro cifră de afaceri generată de comerțul online până în 2022.

4)    Reorganizarea ofertei pentru a pune accentul pe calitatea alimentelor
Obiectivul Carrefour este   de a oferi tuturor consumatorilor, în fiecare zi, produse alimentare de calitate, fiabile, accesibile peste tot și la un preț rezonabil:
•    Încă un milion de consumatori de produse organice în Franța, până în 2022;
•    Triplarea vânzarilor de produse organice fata de cele din FMCG, până în anul 2022.
•    ; Obiectiv de 5 miliarde Euro vânzări ecologice până în 2022;
•    O treime din cifra de afaceri să fie generată de produsele marcă proprie Carrefour până în 2022.



Alexandre Bompard, președinte și director general al Carrefour, a declarat:

„Am obiective mari pentru Carrefour: să devină lider mondial în tranziția alimentară oferind clienților noștri, zi de zi și pretutindeni, produse alimentare de calitate, fiabile și la un preț rezonabil. Pentru a realiza acest obiectiv și pentru a ne redobândi dinamica de expansiune, trebuie să ne regândim modelul comercial, simplificându-ne organizarea și fiind mai deschiși la parteneriate, pentru a ne optimiza eficiența operațională, pentru a investi în formatele de expansiune, pentru a crea un model omnichannel performant și pentru a ne extinde oferta de produse proaspete și bio, mai ales sub marca proprie Carrefour. Acesta este scopul planului de transformare „Carrefour 2022“, pe care îl vom face public astăzi și la care grupul și angajații săi vor lucra cu ambiție și hotărâre.“


Un obiectiv ambițios: pionieratul în tranziția alimentară

Metodele de producție intensivă și-au atins limitele. Consumatorii nu au fost niciodată atât de preocupați de ceea ce mănâncă. Pe bună dreptate, doresc mai multe informații, calitate mai bună și transparență pe tot parcursul lanțului alimentar.

Carrefour, un jucător istoric al mișcării de consum, și-a propus acum să ducă o nouă luptă: tranziția alimentară pentru toți.

Această țintă se bazează pe angajamente ferme: garantăm clienților noștri produse proaspete, disponibile la un preț rezonabil, acționăm pentru acreditarea produselor bio, ne consolidăm lupta împotriva risipei de alimente, îmbunătățim durabilitatea ambalajelor și, în mod special, asigurăm siguranța alimentară. Evenimentele recente au demonstrat necesitatea de a pune organizațiile noastre în marș pentru a aborda problema critică a siguranței alimentare.

Aceasta se bazează pe o guvernanță  consolidată, care ia în considerare pe deplin această provocare și prioritatea pe care o reprezintă pentru Grup, prin numirea unui comitet consultativ de politică alimentară care să asiste Grupul în tranziția alimentară.


Un plan de transformare care se sprijină pe patru piloni
1.    Implementarea unei organizări simplificate și deschise

Pentru a profita de punctele sale forte, organizarea Grupului Carrefour trebuie să fie simplificată și mai deschisă.

O organizație simplificată reducând complexitatea sediului central

Pentru a îmbunătăți eficiența operațională a echipelor și capacitatea de reacție, Carrefour își eficientizează sediile în toate țările în care își desfășoară activitatea.

În Ile-de-France, locațiile sediilor vor fi raționalizate, iar acest lucru presupune închiderea sediului corporate din Boulogne și abandonarea proiectului de construire a unui nou sediu de 30.000 m² în Essonne. Se va oferi o schemă de plecări voluntare unui număr de 2.400 de angajați de la sediul din Franța, dintr-un total de 10.500 angajați.

Mai multă deschidere față de clienți și parteneri externi

 „Carrefour 2022“ va integra o organizare care pune clienții în centrul activității sale, pentru a răspunde mai bine nevoilor și așteptărilor acestora: toate măsurile din acest plan contribuie la acest deziderat.

Carrefour dorește să-și structureze și mai mult activitatea în jurul parteneriatelor pentru:
-    a profita de inovații și de cele mai bune practici;
-    a beneficia de experiența unor start-upuri inovatoare și de forța unor lideri de sector, cum ar fi acordul semnat cu Fnac-Darty pentru categoria de electrocasnice și electronice și parteneriatul cu Showroomprivé pentru vânzările private online.
Potențiala achiziție a unei participații la Carrefour China de către Tencent, lider global în tehnologie, și Yonghui, distribuitor specializat în produse alimentare proaspete și formate mici  în China, precum și semnarea unui parteneriat strategic cu Tencent deschid oportunități importante pentru Carrefour în această țară, în special în comerțul online cu produse alimentare.
2.    Creșterea productivității și a competitivității

Carrefour trebuie să-și recâștige poziția pentru a-și îmbunătăți eficiența și competitivitatea în serviciul clienților săi. Aceasta implică o reducere semnificativă a bazei de costuri și o politică de investiții mai eficientă și axată pe pârghiile de creștere.

Un plan eficient de reducere a costurilor cu 2 miliarde de Euro pe an, până în 2020

Planul de eficientizare a costurilor va acoperi patru axe principale:
-    optimizarea achizițiilor comerciale: reorganizarea ofertei de produse prin reducerea dimensiunii gamei de produse cu peste 10%, negocierea la nivel internațional pentru a profita de prezența Grupului în peste 30 de țări;
-    raționalizarea achizițiilor necomerciale: un control strict al cheltuielilor, al caietelor de sarcini și al politicii de renegociere sistematică a contractelor istorice de către echipe dedicate la nivel de grup;
-    reducerea costurilor logistice: un accent mai puternic pe eficiența operațională a lanțului de aprovizionare;
-    reducerea costurilor structurale: simplificarea organizării sediilor.
Primele trei puncte reprezintă marea majoritate a măsurilor pentru atingerea obiectivului de reducere a costurilor cu 2 miliarde de Euro.

Proiectul renunțării la  273 de foste magazine DIA

O parte din fostele magazine DIA se confruntă cu mari dificultăți din cauza inadaptării lor la zona comercială, după intrarea în Grupul Carrefour. Grupul intenționează să scoată rețeaua sa 273 de magazine:
-    vom lansa un proces de căutare de cumpărători pentru fiecare unitate;
-    în lipsa unor cumpărători, aceste magazine vor fi închise;
-    compania promovează în mod sistematic o ofertă de găsire a unui post în cadrul grupului.

Investiții mai eficiente și mai bine direcționate

Planul „Carrefour 2022“ prevede un buget anual de investiții de 2 miliarde Euro din 2018. Acest pachet este corect dimensionat pentru:
-    a întreține activele grupului;
-    a pune în aplicare ambițiile sale transformatoare.
Proiectele de investiții vor fi alese mult mai selectiv și vor fi puse în aplicare în cadrul unor procese eficiente.
Investițiile dedicate pârghiilor de creștere a grupului vor crește în mod semnificativ, prin:
-    creșterea semnificativă a investițiilor în IT și digital;
-    creșterea investițiilor în lanțul de aprovizionarevizând crearea unei oferte omnichnnell în sectorul alimentar prin automatizarea platformelor de pregătire a comenzilor.

În ceea ce privește strategia imobiliară, Carrefour va vinde în următorii trei ani active nestrategice în valoare de 500 de milioane de Euro.

O strategie de eficiență care vizează competitivitatea prețurilor

Disciplina strictă de control al costurilor și de alocare a resurselor, care va fi menținută pe termen lung, își propune să ofere o marjă de manevră pentru a investi în competitivitatea comercială, o axă prioritară pentru grup. Dezvoltarea mărcilor proprii va contribui la atractivitatea prețului ofertei de produse a Grupului.
3.    Crearea unui omnichannelglobal de referință
Carrefour trebuie să răspundă așteptărilor clienților săi prin crearea unui univers Carrefour unic, online și fizic, care profită de rețeaua extinsă teritorial a Grupului pentru a asigura, în permanență și oriunde, oferta cea mai adaptată clienților recunoscuți și loiali.

Investiții în atractivitatea și eficacitatea hipermarketurilor

Formatul hipermarketului este un punct forte pentru Grup și ar trebui să funcționeze perfect. Pentru a îmbunătăți eficiența acestui format, compania va lua următoarele măsuri:
-    adaptarea suprafețelor hipermarketurilor la zona lor comercială; hipermarketurile din Franța își vor reduce suprafața, acolo unde este necesar, cu până la cel puțin 100.000 m² până în 2020;
-    căutarea de alianțe la achiziție și la vânzare pentru a îmbunătăți oferta de produse non alimentare, atunci când nu este relevantă;
-    consolidarea eficienței operaționale a magazinelor, adaptându-le celor mai bune practici privind fluxurile, gestionarea inventarului și a reducerilor;
-    adaptarea parcului hipermarketurilor dacă este strict necesar, trecând cinci magazine în locație de gestiune; nu este planificată nicio închidere de hipermarket în Franța.

Accelerarea investițiilor în formatele de expansiune

Supermarketurile și magazinele de proximitate sunt formate de expansiune pentru Grup. Ofensiva Carrefour pe acest segment va include deschiderea a cel puțin 2.000 de magazine în următorii cinci ani și investiții mari în orașe europene importante.

Fiecare dintre aceste formate va participa activ la implementarea omnichannelului global al Grupului, fiind un centru de pregătire sau de livrare, un punct de ridicare sau de returnare de produse pentru clienți.

De asemenea, Grupul și-a propus să accelereze dezvoltarea formatelor cash & carry:
-    Carrefour va deschide 20 de magazine Atacadão pe an în Brazilia începând din 2018, dintre care 5 conversii de hipermarketuri în 2018;
-    În Argentina, Carrefour anunță investiții în brandul Maxi, lansând conversia a 16 hypermarketuri începând din 2018;
-    Se urmărește extinderea acestor formate și în Europa, cu accelerarea dezvoltării Promocash în Franța și continuarea experimentului în alte țări.

Investiții mari în digital

Grupul va investi 2,8 miliarde de Euro în 5 ani, adică de șase ori mai mult decât investițiile actuale pentru a schimba dimensiunea prezenței sale în spațiul digital și omnichannel (totalul costurilor de investiție și de exploatare).

Obiectiv de 5 miliarde Euro cifră de afaceri din comerțul online cu produse alimentare până în 2022

Carrefour și-a stabilit obiectivul de a deveni un jucător cheie în comerțul online cu produse alimentare, cu 5 miliarde Euro cifră de afaceri la nivel de Grup și o cotă de piață în comerțul online alimentar de peste 20% în Franța până în 2022. 


•    Consolidarea și lărgirea ofertei de servicii

Carrefour se va baza pe rețeaua sa de magazine fizice pentru a oferi clienților un serviciu de omnichannel mai fiabil și mai amplu:
-    Livrare la domiciliu: toate soluțiile de livrare oferite de Carrefour vor fi fiabile și generalizate. În Franța, livrarea la domiciliu va fi extinsă la 26 de orașe și livrarea expres într-o oră va fi introdusă în 15 orașe începând din 2018;
-    Drive: Carrefour trebuie să îmbunătățească calitatea serviciilor și să extindă oferta Drive. Începând cu 2018, vom deschide 170 de unități noi Drive în Franța și calitatea generală a serviciilor va fi îmbunătățită, inclusiv prin introducerea de mijloace logistice automatizate (platforme de pregătire a comenzilor);
-    Click & Collect: acest serviciu va fi extins la peste jumătate din magazine până în 2019.
Gestionarea livrărilor va deveni mult mai fiabilă și mai accelerată datorită parteneriatului pe care Carrefour l-a anunțat astăzi cu Stuart, o filială a Grupului La Poste.

•    Un site comercial unic – Carrefour.fr pentru Franța
Trebuie să profităm cât mai mult de forța brandului Carrefour pentru a ne atinge obiectivul ambițios de creare a unei oferte omnichannel de produse alimentare de referință în cele 33 de țări în care operează Grupul. În Franța, pentru a-și consolida identitatea digitală, Grupul va lansa în 2018 un site unic, Carrefour.fr, care va reuni toate ofertele comerciale generale. Acest site unic va fi proiectat pentru a fi reprodus în toate zonele geografice.

Pentru a realiza cu succes transformarea ofertei sale de comerț online, Carrefour anunță încheierea unui parteneriat cu Sapient, un jucător de vârf al tehnologiei Publicis Group. Grupul Publicis.



4.    Reorganizarea ofertei pentru a pune accentul pe calitatea alimentelor

Carrefour are obiectivul de a oferi tuturor consumatorilor, în fiecare zi, produse alimentare de calitate, fiabile, accesibile peste tot și la un preț rezonabil. Pentru a deveni lider în calitatea produselor alimentare pentru toți, Carrefour va lua măsuri ferme în trei direcții principale.

Încă 1 milion de consumatori de produse organice, în Franța, până în 2022

Carrefour și-a fixat un obiectiv ambițios privind produsele proaspete tradiționale în Franța: triplarea vânzarilor de produse organice fata de cele din FMCG și încă un milion de consumatori până în 2022.

Pentru a atinge acest obiectiv, Carrefour implementează un plan pentru a susține actorii din lanțului alimentar, în beneficiul consumatorilor, prin:
-    20% din aprovizionare prin sucursalele Carrefour în Franța până în 2020;
-    lansarea unui plan de agro-ecologie începând din 2018;
-    promovarea produselor locale, garantând preponderența lor în anumite zone;
-    sprijin financiar și durabil pentru trecerea fermierilor la agricultura bio: Carrefour a anunțat astăzi un parteneriat cu WWF privind finanțarea trecerii la agricultura bio și crearea unei etichete specifice WWF;
-    mobilizarea Fundației Carrefour pentru a finanța proiecte de agricultură organică;
-    dublarea numărului de angajați instruiți pentru produse organice în Franța în 2018;
-    generalizarea tehnologiei Blockchain pentru a îmbunătăți trasabilitatea produselor începând cu 2018.



Obiectiv de 5 miliarde Euro vânzări ecologice până în 2022;
Carrefour se poziționează ca lider al democratizării alimentației bio și își propune să-și mărească vânzările pe acest segment la 5 miliarde de euro în 2022, de la 1,3 miliarde de euro în prezent.

Pentru a crește disponibilitatea produselor ecologice, Carrefour va lua mai multe măsuri:
-    generalizarea zonelor dedicate produselor bio în magazinele din Franța;
-    extinderea gamei de produse bio.

Grupul își consolidează și oferta de produse bio online, accelerând dezvoltarea brandului său specializat Greenweez.

Carrefour își va utiliza politicile de stabilire a prețurilor, de promovare și de fidelizare pentru a susține democratizarea produselor bio. Pentru a îmbunătăți informațiile puse la dispoziția clienților săi, Grupul a lansat o campanie de informare în magazinele și pe site-urile proprii.

 O treime din cifra de afaceri să fie generată de produsele marcă proprie Carrefour până în 2022.
Produsele marcă proprie Carrefour joacă un rol-cheie în realizarea obiectivelor Grupului în ceea ce privește calitatea produselor alimentare, inclusiv prin extinderea gamei și creșterea atractivității prețurilor. Aceasta este una dintre axele prioritare ale strategiei companiei, justificând intensificarea eforturilor de creare a unor mărci proprii originale și de înaltă calitate, atât sub aspectul ingredientelor, cât și al rețetelor.

Carrefour inițiază astfel o schimbare profundă, lansând o nouă politică privind calitatea, care implică în special intensificareacontroalelor și eliminarea rapidă a tuturor substanțelor controversate. În plus, Grupul va reduce cu 5% cantitatea de ambalaje la produsele marca Carrefour până în 2020.

Dezvoltarea în colaborare cu clienții este o axă de dezvoltare puternică a mărcilor proprii ale companiei, la fel cum este și consolidarea trasabilității produselor din compoziția lor.



Politica financiară

Cu "Carrefour 2022", Grupul lansează un plan de relansare a activității profund, care vizează o creștere profitabilă și durabilă.Într-adevăr, creșterea Carrefour va fi susținută de poziția de lider în sectorul alimentar, precum și dezvoltarea unei oferte omnichannel de referință, la un preț competitiv.

Grupul lansează începând cu 2018 un plan solid de eficientizare, care are ca obiectiv scăderea costurilor cu 2 miliarde de Euro până în 2020. Mai mult decât atât, pentru a îmbunătăți generarea fluxului de numerar disponibil, Carrefour va implementa un management activ al nevoilor proprii de capital de lucru, în special prin optimizarea nivelului de stocuri și prin îmbunătățirea eficienței investițiilor. Acestea vor fi consolidate pe prioritățile strategice ale Grupului și ar trebui să reprezinte un buget de 2 miliarde de Euro pe an începând din 2018.

În cele din urmă, Carrefour își păstrează obiectivul de menținere a unei structuri financiare solide. În plus, Grupul dorește să-și mențină politica de dividende, cu o rată de distribuire între 45% și 50% din rezultatul net ajustat, la nivelul Grupului.



Despre Carrefour
Lider mondial în distribuție și comerciant de referință în domeniul alimentar, Carrefour este prezent în peste 30 de țări, cu peste 12.150 de magazine și site-uri de comerț online. Cu activități prezență în mai multe țări, mai multe formate de magazin și omnichannel, Grupul are peste 384.000 de angajați în întreaga lume și o cifră de afaceri globală de 103,7 miliarde de euro în 2016. Zi de zi, aproape 13 milioane de clienți din întreaga lume trec pragul magazinelor Carrefour, atrași de angajamentul Grupului pentru calitate și comerț mai responsabil. Politica deCSR a Grupului se bazează pe 3 piloni, în întreaga lume: lupta împotriva risipei sub orice formă, protecția biodiversității și susținerea partenerilor comerciali. Pentru mai multe informații: www.carrefour.com, @GroupeCarrefour



Avertisment
Acest comunicat de presă conține atât informații istorice, cât și informații și declarații anticipative. Declarațiile și informațiile de natură anticipativă au fost oferite în baza ipotezelor actuale de către conducerea Grupului. Ele nu reprezintă garanții ale performantelor viitoare ale Grupului. Rezultatele sau performanțele realizate pot fi semnificativ diferite de declarațiile și de informațiile anticipative prezentate, din cauza numeroaselor riscuri și incertitudini, inclusiv din cauza factorilor de risc descriși în documentele depuse la Autoritatea pentru Piețele Financiare în baza informațiilor reglementate disponibile pe site-ul Carrefour (www.carrefour.com), inclusiv a documentului de referință. Investitorii pot obține gratuit copii ale acestor documente de la Carrefour. Carrefour nu își asumă niciun angajament de a actualiza și/sau revizui aceste declarații și previziuni în viitor.

Aplicatia MyCarrefour